Jump to content
IGNORERAD

Helgtåg Bangkok - Pattaya från mars


Tallviking

Recommended Posts

Från mars kommer man under 6 månader köra tåg mellan Bangkok och Pattaya på lördagar och söndagar (går bara vardagar idag) för att se om detta nyttjas av turisterna

 

3 luftkonditionerade vagnar i tåget som går 2 turer ToR per dag

 

New train service from Bangkok to Pattaya to start in March

 

ww-696x435.jpg

 

https://news.lovepattayathailand.com/local/new-train-service-Bangkok-Pattaya-start-march/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är både trevligt och avkopplande att åka tåg i Thailand, förra året tog jag tåget till Hua Hin för den facila summan av 42 baht enkel väg, hoppas det slår väl ut med helgtåget till Pattis också, har för mig att vardagståget stannar vid stationen nära Suvvan också.

 

IMG_0022.thumb.jpg.15ff95338bdba82a0aacc4bfb2bd4f27.jpg

 

Brummande diesellok is da shit i Thailand

 

IMG_0081.thumb.jpg.63d6a7e0bca648be60dcaa7ee082e4ce.jpg

 

Lämnar storstaden bakom sig...

 

IMG_0065.thumb.jpg.c0030ae520c6a17081995ef51fbd91e5.jpg

 

För landsbygdens charm, klart som han de järnvägsanställde måste hålla koll på sina fjäderfä.

 

IMG_0087.thumb.jpg.d1ca4be680aaa79fd4f106b0fd3c3ea4.jpg

 

Fast det finns ju moderna motorvagnståg också -  men de är ju kass om man vill fotografera under resan med sin AC och fönster som ej går att öppna.

 

IMG_0090.thumb.jpg.9b4ade36e9609c43bcb0256edc74bad0.jpg

 

Folkliv på Hualampong

 

IMG_3128.thumb.jpg.43f0a4a51073f5f5620f8dd29334ad0e.jpg

 

Billigt är det 2 baht från Bang Sue till Hualampong

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Tallviking:

Från mars kommer man under 6 månader köra tåg mellan Bangkok och Pattaya på lördagar och söndagar (går bara vardagar idag) för att se om detta nyttjas av turisterna

 

3 luftkonditionerade vagnar i tåget som går 2 turer ToR per dag

 

New train service from Bangkok to Pattaya to start in March

 

ww-696x435.jpg

 

https://news.lovepattayathailand.com/local/new-train-service-Bangkok-Pattaya-start-march/

Kul men otroligt tråkiga tider. 

Dessutom är det väl inte 2 ToR per dag heller om man läser artikeln. Är ju en avgång från Bangkok och en från Pattaya. Inte 2 stycken ToR. :) Med andra ord...1 ToR per dag.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Kul men otroligt tråkiga tider. 

Dessutom är det väl inte 2 ToR per dag heller om man läser artikeln. Är ju en avgång från Bangkok och en från Pattaya. Inte 2 stycken ToR. :) Med andra ord...1 ToR per dag.

Ändrades 5 timmar sedan av swedenfarang

Ännu tråkigare är det ju att tågstationen i Pattaya ligger ganska avigt till, på andra sidan Sukhumvit.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Fritz:

Ännu tråkigare är det ju att tågstationen i Pattaya ligger ganska avigt till, på andra sidan Sukhumvit.

 

Fritz..

Du som bor avigt, fel sida ;)

Ronny visade mig vart när vi var till nått tvätteri i krokarna(var kanske inte så avigt) :)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Kul men otroligt tråkiga tider. 

Dessutom är det väl inte 2 ToR per dag heller om man läser artikeln. Är ju en avgång från Bangkok och en från Pattaya. Inte 2 stycken ToR. :) Med andra ord...1 ToR per dag.

Vardagståget går ju på tider som få är vakna på, de borde kunna skick tåget runt 10 snåret tycker man?

 

Hua Hin tåget gick från Bang Sue - min station - drygt 09:30 å det var ju okej. Nu dök ju inte tåget upp förrän 10.20 tiden men vad fan gör det?  Ska de få några turister med Pattis tåget så ör det gå runt 10 snåret och åka tillbaka vid 15 tiden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ronny visade mig vart när vi var till nått tvätteri i krokarna(var kanske inte så avigt) :)

Så bara för att det finns ett tvätteri i närheten av jvg-stationen så kan den ändå inte ligga avigt till, eller vad menar du ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Så bara för att det finns ett tvätteri i närheten av jvg-stationen så kan den ändå inte ligga avigt till, eller vad menar du ?

 

Fritz..

Ähhh var långsökt och dåligt av mig...

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev MaiChai:

Tycker det är både trevligt och avkopplande att åka tåg i Thailand

Jag tycker att det var mycket trevligare förr när det knallade omkring gummor på tågen och sålde kalla pilsner men den tiden är tyvärr förbi.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ähhh var långsökt och dåligt av mig...

 

 

 

Instämmer helt, det var till och med på sämre nivå än vad du brukar ha på dina små pikar på mina inlägg. Prova att läsa igenom det du skriver ett par gånger innan du postar är mitt tips.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Instämmer helt, det var till och med på sämre nivå än vad du brukar ha på dina små pikar på mina inlägg. Prova att läsa igenom det du skriver ett par gånger innan du postar är mitt tips.

 

Fritz..

Suck, var inte alls menat som någon pik, blev bara att dåligt skämt......

 

Och lyd ibland ditt eget råd är mitt tips, SURGUBBE!!!!!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-07 at 09:53, skrev Fritz:

Jag tycker att det var mycket trevligare förr när det knallade omkring gummor på tågen och sålde kalla pilsner men den tiden är tyvärr förbi.

 

Fritz..

 

Det kom på ett mindre lämmeltåg av gummor vid vissa stationer som krängde det mesta i mat, frukt och dryckesväg men om de hade öl att sälja vete fan, brukar inte vara sugen på öl eller spritdrycker vid 10 på förmiddagen. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...