Jump to content
IGNORERAD

One way ticket to Stockholm


lasseiudon

Recommended Posts

Funderar på att resa till Stockholm senare i vår och vill helst köpa en enkelbiljett i stället för tur och retur. När man kollar Thai Airways på resesajterna visar dom priserna separat för utresa resp återresa men vill man köpa en enkel kostar det nästan lika mycket som tur- och returresan. Norwegian är bra för dom tar betalt för varje sträcka för sig. Någon som har förslag på andra flygbolag för den som bara vill köpa enkelbiljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    7

  • gst

    3

  • frogfish

    3

  • lasseiudon

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

47 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Funderar på att resa till Stockholm senare i vår och vill helst köpa en enkelbiljett i stället för tur och retur. När man kollar Thai Airways på resesajterna visar dom priserna separat för utresa resp återresa men vill man köpa en enkel kostar det nästan lika mycket som tur- och returresan. Norwegian är bra för dom tar betalt för varje sträcka för sig. Någon som har förslag på andra flygbolag för den som bara vill köpa enkelbiljett.

Håller på att leta efter samma sak. Är ju tyvärr bara Norwegian som har vettiga priser på enkelbiljetter. Har dock ingen lust att flyga ekonomi med Norwegian, då jag tidigar flygit 787 ekonomi, och man sitter inte speciellt bra där. Premium på våra datum är tydligen slut.

 

Det bästa alternativ jag hittat hittills är Emirates, som tar ca 4500 för enkelbiljett på våra datum. Du kan ju kolla vad de tar när du ska åka. Kan ju vara kul bara att åka A380 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla även Aeroflot de brukar ha enkelbiljett till halva ToR priset.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Air India. Just nu 15 000 THB för en enkel resa BKK-ARN i maj. Se recension i separat tråd  :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Air India. Just nu 15 000 THB för en enkel resa BKK-ARN i maj. Se recension i separat tråd  :-)

Strax över 17000 THB med Emirates, så väljer jag nog dem, speciellt efter din recension av Air India :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Kolla även Aeroflot de brukar ha enkelbiljett till halva ToR priset.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Ja, såg att Aeroflot var några kronor billigare än Emirates, men då väljer jag Emirates. Hade det skiljt mer, så hade jag iof funderat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla också med Singapore Airlines som flyger med en kort mellanlandning i Moskva

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Kolla också med Singapore Airlines som flyger med en kort mellanlandning i Moskva

Japp samt med stopp och byte i Singapore...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Japp samt med stopp och byte i Singapore...

Changi - Världens bästa flygplats

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Stein:

Vilket lamt svar, du hade fel helt enkelt.

Nej. Changi ÄR världens bästa flygplats och har så varit rätt många år nu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Stein:

DET vill jag ha en länk på, tack.

 

För övrigt så visste du inte att det var ett stopp i Singapore men det klarar du väl inte av att erkänna?

http://www.straitstimes.com/singapore/transport/changi-airport-named-worlds-best-airport-for-5th-year-running

 

ALLA vet väl att Singapore Airlines inte flyger direkt Bangkok - Moskva eller du kanske är så otroligt okunnig så du trodde det !

 

Jag har heller aldrig påstått att dom flyger direkt BKK - Moskva !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stein:

Suck, är du nykter?

 

EXAKT var skriver TS att han vill ha så många stopp som möjligt bara det är via bra flygplatser? Dessutom vill han ett så lågt pris som möjligt och en bekväm resa, EXAKT hur mycket kostar ditt förslag och EXAKT hur många timmar tar den resan?

Har alkolåset gått sönder på din dator nu igen som det hade i tråden om de TVÅ flygplanen söder om Pattaya där du spydde galla och det visade sig att DU var totalt ute och cyklade (där med) !!

 

Läs vad jag SKREV och försök inte "tolka det" efter dina egna sjuka åsikter !

 

Dina egna personliga tolkningar får du själv stå för

 

De flesta på det här forumet är väl insatta i flygrutter och bolag som trafikerar Skandinavien från Sydostasien

 

Tror till och med många här vet hur Singapore Airlines tar betalt för sina långflygningar genom att oftast inkludera en gratis anslutning från Singapore till länderna runt om kring t.ex Thailand och Bangkok

 

Uppenbart tillhör du de få som inte kan sådana saker !

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stein:

Måste vara jobbigt med alla dina bokstavskombinationer, för hur tänkte du nu? Du har inte svarat på en enda fråga och försöker slingra dig efter ditt monumentala misstag, som ALLA kan se och förstår att du gjort. Erkänn dina misstag, istället för att tvångsmässigt och felaktigt spamma alla trådar med dina lögner och googlade svar/länkar som ingen har nån som helst nytta av.

 

Sök hjälp är mitt tips till dig.

 

Grattis, nu åkte du i spam-filtret

 

Kvalificeringskravet dit är att man är en person som inte kan öppna mun utan att vara otrevlig

 

Du klarar den kvalgränsen med råge

 

Bye Bye !!!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Stein:

Måste vara jobbigt med alla dina bokstavskombinationer, för hur tänkte du nu? Du har inte svarat på en enda fråga och försöker slingra dig efter ditt monumentala misstag, som ALLA kan se och förstår att du gjort. Erkänn dina misstag, istället för att tvångsmässigt och felaktigt spamma alla trådar med dina lögner och googlade svar/länkar som ingen har nån som helst nytta av.

 

Sök hjälp är mitt tips till dig.

 

Du verkar var ny här  :haha:

Snart kommer du att lära dig att tv har alltid rätt även om han inte har det så har han rätt.

:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutsatsen blev väl ändå att Singapore var ett dåligt val, såvida men inte gillar att flyga omkring o besöka flygplatser, personligen så kan det roa mig faktiskt.

Jag åkte med Singapore en enkel hem från Samui en gång då jag bodde där, var lite komiskt, först upp till Bkk, sen över Samui till Singapore, sen tillbaka över Samui igen på vägen till Köpenhamn....det under en dag, men hursom så var det ett trevligt bolag att åka med, och en trevlig resa 4 flyg blev det för att ta sig hem, istället som brukligt med 2 :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Slutsatsen blev väl ändå att Singapore var ett dåligt val, såvida men inte gillar att flyga omkring o besöka flygplatser, personligen så kan det roa mig faktiskt.

Jag åkte med Singapore en enkel hem från Samui en gång då jag bodde där, var lite komiskt, först upp till Bkk, sen över Samui till Singapore, sen tillbaka över Samui igen på vägen till Köpenhamn....det under en dag, men hursom så var det ett trevligt bolag att åka med, och en trevlig resa 4 flyg blev det för att ta sig hem, istället som brukligt med 2 :)

Många goa miles blir det.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-05 at 06:22, skrev gst:

Håller på att leta efter samma sak. Är ju tyvärr bara Norwegian som har vettiga priser på enkelbiljetter. Har dock ingen lust att flyga ekonomi med Norwegian, då jag tidigar flygit 787 ekonomi, och man sitter inte speciellt bra där. Premium på våra datum är tydligen slut.

 

Det bästa alternativ jag hittat hittills är Emirates, som tar ca 4500 för enkelbiljett på våra datum. Du kan ju kolla vad de tar när du ska åka. Kan ju vara kul bara att åka A380 :)

 

A380 är som vilket plan annat än större och tjockare väggar om man har fönsterplats, svårt att luta sig mot väggen och sova.

Flög ett sådan i December

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Stein:

 

Ja, det verkar så. Nästan skrämmande hur fort han blev upprörd när han insåg att han hade missat stoppet i Singapore. :D

Se det som en merit att hamna i "spamfiltret". Det betyder egentligen att argumenten tog slut......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tjejens kompisar skall komma till Sverige på besök nästa vinter. Någon som vet en bra sök och bokningssite för thailändare att använda för den resan ToR ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Tjejens kompisar skall komma till Sverige på besök nästa vinter. Någon som vet en bra sök och bokningssite för thailändare att använda för den resan ToR ?

momondo.com

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Tallviking:

Tjejens kompisar skall komma till Sverige på besök nästa vinter. Någon som vet en bra sök och bokningssite för thailändare att använda för den resan ToR ?

www.singaporeair.com ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Tallviking:

Tjejens kompisar skall komma till Sverige på besök nästa vinter. Någon som vet en bra sök och bokningssite för thailändare att använda för den resan ToR ?

Åker de från Bangkok går det bra att boka med Nonki.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Tallviking:

Tjejens kompisar skall komma till Sverige på besök nästa vinter. Någon som vet en bra sök och bokningssite för thailändare att använda för den resan ToR ?

Häng på låset hos baggarna. De är klart billigast när man åker åt det hållet (Thailand-Sverige-Thailand) iom att de säljer enkelbiljetter.

 

Nu ser du ju dock inte detta, då jag har en hedersplats i "spamfiltret", men nån annan kanske får nytta av tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Häng på låset hos baggarna. De är klart billigast när man åker åt det hållet (Thailand-Sverige-Thailand) iom att de säljer enkelbiljetter.

 

Nu ser du ju dock inte detta, då jag har en hedersplats i "spamfiltret", men nån annan kanske får nytta av tipset.

Nja, håller nog på Ben:s tips, http://www.singaporeair.com de lär ju ha en fin flygplats :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...