Jump to content
happyharry

Vilken är eran obygddsfaktor?

Recommended Posts

Khemmarat

10 km till PTT med amazon och 7/11, 1 till 7/11, 4 banker, Tesco Lotus, 1 farangrestaurant och dussinet fullt med Thairestauranger.

Ett gäng resorter av varierande kvalitet och massor av andra mer eller mindre intressanta affärer, bl.a Top Charoen och två guldaffärer.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
3 timmar sedan, skrev khonkaen:

5 Km till närmaste Bordell

Ringer du 1122 för hemleverans då? :haha:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev JJC:

Ringer du 1122 för hemleverans då? :haha:

Tror inte frugan skulle uppskatta det:)

BTT

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
Inlagd (ändrad)
On 2018-02-12 at 02:04, skrev broder tuk tuk:

Möjligen men på gamla thaitjejertiden var detta fenomen inte så uttalat och genomskinligt.

Herr Chang är moderator och herr Chang åker på resor ihop med L64, dom super och har kul och lägger in bilder på detta etc etc. Jag råkar skriva något om L64 som moderator Chang uppfattar som otrevligt. Jag får två veckor i utvisningsbåset.

L64 skriver i en tråd att jag skulle ha flera olika psykiska diagnoser. L64 får inte ens en varning.

Hade detta varit i en verklig domstol så hade moderator Chang varit olämplig som domare i målet mellan mig och L64 på grund av jävighet.

Härinne blir det hela mest till en sorglig jävlighet.

BTT

Det finns ju bildbevis här på forumet där du rest till Göteborg och festat med HerrChang också, så då är ju du också jävig  :D 

BTT.jpg.c7fb1dedd8dbecef8c5867fd3d707a99.jpg

Ändrades av Cavemannen
  • Ge karma 4
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SWED THAI
22 timmar sedan, skrev stefan5300:

Till Tesco Lotus, 7-Eleven och banker i Sri Songkhram 16 km, Big C, Makro, Global House och Sten i Nakhon Phanom cirka 65 km, lite längre till Sten, 81,5 km till Tops Sakon Nakhon där jag köper bland annat dark rye flour, pinto bean och salty pastries , 200 km till Day & Night i Udon Thani och till bageriet är det cirka 8 meter.

Verkar som du har allt runt hörnet Stefan. Men med Tomtens  renar så är det väl inga problem. :big_smile:

Mvh. SWED THAI

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Herr Chang
On 2/13/2018 at 02:38, skrev Boa52:

Hej

Jag vet inte om det är  det riktiga " obygden " en rätt stor by Nong Or nära Nong bua lampo, ca 4 mil från Udon thani. Till närmaste 7-11

är det ca 1 mil, i Nongwauso. I grannbyn Nong wai finns Tesco lotos ca 3 km. Sen finns det två lite större och många små butiker i byn så jag

klarar mej. Som nån skrev bor jag nog mera i obygden i sverige så är van, 5 km till närmaste butik och 2 mil till Umeå. Vi bor inte vid den stora

genomfartsvägen så det är lungt på kvällarna. Det är kanske jag som stör när jag spelar musik i garaget:haha: men aldrig sent går ju på sängan 

08,00 - 08,30. Pubar och barer finns inte men jag har inget behov av dom

Ojdå, är du uppe hela natten och lägger dig först 08.00-08.30?

Herr Chang har talat.

• Ge karma 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stoneys
3 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Herr Chang har talat.

Tidsomställning kanske, är fler medlemmar som har haft det problemet. ;)

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
Tidsomställning kanske, är fler medlemmar som har haft det problemet.
Tidsomställning är nog det lilla problemet där, nog många andra viktigare funktioner som inte kuggar i.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

• Haha 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
9 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Herr Chang har talat.

Jag tror att Boa har anpassat sig till den thailändska tideräkningen där dygnet är delat upp i 2x12 timmar men han glömde att skriva PM efter tiden vilket säger att det är 20.00-20.30 enligt vårat sätt att säga vad uret är.

Fritz..

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stoneys
6 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tror att Boa har anpassat sig till den thailändska tideräkningen där dygnet är delat upp i 2x12 timmar men han glömde att skriva PM efter tiden vilket säger att det är 20.00-20.30 enligt vårat sätt att säga vad uret är.

Fritz..

Är inte det thailändska tideräkningen på dygnet uppdelat i 4 gånger 6?

• Ge karma 6
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
Inlagd (ändrad)
24 minuter sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Att han skulle ha koll på AM/PM, nejdu den gubben gick inte :)

Ps. Föresten om man ska använda sig av 12 timmarsformat, AM/PM så skriver man 8.30 och inte 08.30 :)

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
18 minuter sedan, skrev Stoneys:

Är inte det thailändska tideräkningen på dygnet uppdelat i 4 gånger 6?

Kanske det men jag tänkte på skyltar som anger öppettider på banker, varuhus och liknande. Där kan det ju stå

tex Open 10.00 AM och Close 08.00 PM. Då är det alltså öppet från 10 på möra till 8 på kvällen.

Fritz..

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Varför inte blanda 12 och 24 timmars

DSC00352.thumb.JPG.2439e307b5afad8e4af325a6339f42e6.JPG

Hahaha, only in Thailand, men de hade iaf förstånd att inte sätta en 0:a före 9:an, vilket man inte gör i 12 timmars format :) 

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy