Jump to content
happyharry

Vilken är eran obygddsfaktor?

Recommended Posts

frason

När jag är i obygden så är det 10km till 7/11. Inget Tesco eller såna nymodigheter.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Tommy
Inlagd (ändrad)
14 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

8 km till Lotus Express, Lotus Supermarket, 7/11, banker med mera

Falangmat ja då får man åka hem till Waxo och hans hembyggda pizzaugn 3,2 mil bort :look_down:

Men det går så lätt att laga egen svensk husmanskost hemma i byn så inte går det någon nöd på mig

Mmmm... Falangmat, en av mina favoriter! :look_down:

Har väl 8-900 meter att gå till närmaste Foodland, hyfsad mat där, även deras Thai-rätter!

MVH

Ändrades av Tommy
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Soengsang
1 timme sedan, skrev Stefan:

Jag hittade en mycket trevlig restaurang, sist jag var där. Den ligger i slutet av byn ner mot "floden" . Den drivs av en fd bankkvinna, och hör och häpna kan hon göra riktigt bra winersnitslar. Dock bör man vara försiktig med hennes GT, man får titta på en bild av tonic, resten är gin!

//S   

Det var kanske "museet", var det en del gamla radioapparater o symaskiner etc. där inne?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Stefan
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det var kanske "museet", var det en del gamla radioapparater o symaskiner etc. där inne?

Japp! Och massor av blommor, typ orkidéer!

Jag kan nästan krypa dit, så nära är det! Vi åker nästan aldrig åt det hållet, bara när vi ska mot sjön och bada, vilket jag bara gör till jul!

//S

//S 

• Ge karma 1
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fredman
Inlagd (ändrad)

Har ca 70 meter till den ena (av tre) 7/11. En Lotus som vi har 1 km till. Finns 2 banker vad jag sett. Det finns några få restauranger och nu mer bara en som har lite farangmat på menyn. Tidigare fanns det en bofast farang med dessvärre har han gått bort. Ja Mike som drev den dåvarande farangbaren fick visst bråttom från byn då ryktet sa att alkohol inte var det enda man kunde berusa dig med där. Jag vet i fan om det stämmer för svågern hade någon affär med en kvinna från baren och släktens kärringar spred alla möjliga rykten så man skulle hålla sig borta. Träffade även en svensk kille dom jag även såg i Maitans tråd en gång men jag vet inte vad han heter.Byn utvecklas verklige varje gång man är dör. Man har och håller på och bygga mycket hyreshus som tydligen ägs av kommunen.

Ändrades av Fredman
  • Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nicholas

1km till 7/11 (PTT bensin-station med amazon café bredvid)

4km till Mc-Donalds, KFC, Bic-G, Robinson etc

Burger King saknas, där blir det dryga 100km till CM
Men Carls Jr vore mer välkommet.

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
kungchristian

Vi har 10 km till Sichon med tesco o kfc o det mesta av thaistuket ingen farangmat men en soi sokopok.

Åt andra hållet Khanom 15 km där det finns massa farangmat mycket finskt där, 30 km till Donsak o färjan över till Samui när det suger riktigt i tarmen. 

Christian 

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kalas

Förra året var obygdsfaktorn runt 5, Teco lotat ekkprett. I år 0.5 då 7-11 öppnat i byn. Men ett trist ett, har vare sig öl eller stenbord! Annars runt 20 för övriga nöjen i Khon Kaen!

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst

1 km till PTT, med 7-Eleven, Amazon och KFC. 4 km till Lotus, BicC, sjukhus och banker. Finns ju lite "närbutiker" i byn också, nästan varenda hus har ju butik :)

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Galten
Inlagd (ändrad)

I gummans hemby var obygsfaktorn skrämmande kanske 80.

Ingen talade engelska ens men det fanns småthaiaffärer inom en timmes promenad.

Alla visste att farangen köper öl.

Numera från utanför stora områdesgrinden i Bang sarey. Samma sida gata till höger ca 100 -200m till seven eleven, lotus och Big C. till vänster ca 200-300m till golfbana och 7/11

Svänger jag av mot stranden så har vi en rejäl farangbar och så fortsätter det med barer massageställen och frisörer ner till stranden där det finns matställen och öl.

Går jag över gatan så hittar jag lite mer genuina Thaiaffärer.

Skulle tro på obygdsfaktor 0,3.

Ändrades av Galten
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
HighWai
On 2018-02-03 at 19:57, skrev Fredman:

Har ca 70 meter till den ena (av tre) 7/11. En Lotus som vi har 1 km till. Finns 2 banker vad jag sett. Det finns några få restauranger

Bor du i Göteborg,eller?

• Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll