Jump to content
IGNORERAD

Varför vill alla thailändare vara egenföretagare?


Atom

Recommended Posts

Precis nyss, skrev audirs2:

Någonting måste man va stolt över här i livet! Du har inte växt upp på ett barnhem som jag eller hur? Född in i överklassen direkt vah?:oh:

Nu låter du som en svarslös som drar rasistkortet......vad har barnhem med din FANTASTISKA företagsamhet att göra?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    9

  • leifen

    7

  • Boa52

    7

  • audirs2

    6

Mest aktiva i denna tråd

4 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nu låter du som en svarslös som drar rasistkortet......vad har barnhem med din FANTASTISKA företagsamhet att göra?

 

Jag vet, sir, du är bäst, jag går ut och skjuter mig!!!!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev audirs2:

Jag vet, sir, du är bäst, jag går ut och skjuter mig!!!!!

Jag tycker du är ett föredöme @audirs2

Aldrig fått något serverat och gått den långa vägen och byggt upp ditt och din familjs liv. Bra jobbat!

 

Visst är det en större bedrift att driva företag hela livet än att köpa hus för av banken lånade pengar. 

 

Därmed inte sagt att alla med anställning och huslån är dåliga. Jag är anställd och har huslån. Anser mig inte vara sämre än någon annan för det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev audirs2:

Då brukar dom bli lite sura till slut, för dom har ju ingen karriär att visa upp!

Men egentligen betyder allt detta inte ett skit, inte många av oss vanliga som fått ett Nobel pris!! Eller som Leif Ivan Karlsson säger: snart gör jag affärer med Dompa Trump!:oh:

Jag kan inte sluta att skratta, hahahahaha

OOooohhhh gud vilken karriär du har gjort, all heder :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag kan inte sluta att skratta, hahahahaha

OOooohhhh gud vilken karriär du har gjort, all heder :D 

Och, din karriär har gått helt i motsatt riktig, född klok och dö som en dum och associal nörd. :waaaht:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev leifen:

Och, din karriär har gått helt i motsatt riktig, född klok och dö som en dum och associal nörd. :waaaht:

Ja det återstår ju att se, än är jag inte död :D 

ps. här klev nästa stjärna in, jag vet inte vad det är som lockar dom att skriva hur duktiga o framgångsrika de är på sociala medier, det måste vara nått mindervärdeskomlex.........

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja det återstår ju att se, än är jag inte död :D 

Att du skulle kunna växla personligt tror jag inte på, möjligt till dina bröders olika alias nivå.

Bröderna Tuk Tuk är ju mer än en i vår herres hage.

En stolle född i ett stall förblir en stolle och inte en häst.

10 månader utan solljus och bara internet är skadligt för det där u**e.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Att du skulle kunna växla personligt tror jag inte på, möjligt till dina bröders olika alias nivå.

Bröderna Tuk Tuk är ju mer än en i vår herres hage.

En stolle född i ett stall förblir en stolle och inte en häst.

10 månader utan solljus och bara internet är skadligt för det där u**e.

Har du tagit Yaba nu igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Har du tagit Yaba nu igen?

Det var inte mycket till svar, men en tydlig och bra förklaring, bror till Boa också?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Det var inte mycket till svar, men en tydlig och bra förklaring, bror till Boa också?

Jag fann inget att svara på, ditt svammel var otydbart, du kanske borde softa ner lite på intaget så att du klarnar i knoppen.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Det var inte mycket till svar, men en tydlig och bra förklaring, bror till Boa också?

Det var fan inte snällt Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Det var fan inte snällt Leif

Ber om ursäkt, du är mycket klokare än grottis. Jag var för snabb på tangenterna och lite berusad.

Hoppas du överlever mitt misstag och den förnedring det innebar.

 

Än en gång ursäkt.......

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Idag verkar det glasklart vem som knaprat lustiga kulörta piller 

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Ber om ursäkt, du är mycket klokare än grottis. Jag var för snabb på tangenterna och lite berusad.

Hoppas du överlever mitt misstag och den förnedring det innebar.

 

Än en gång ursäkt.......

Ok godtas

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Idag verkar det glasklart vem som knaprat lustiga kulörta piller 

 

 

Älgköttsoppa var det tydligen.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎03‎-‎24 at 12:46, skrev Cavemannen:

Ja du.....med din sketna enskilda firma svets o blästerverkstad som omsätter? max 1mille? så skall du nog kliva ner från dina höga hästar, du är ju ingen Kruger direkt :-) 

Varför kan man inte få vara stolt över sin firma om man inte omsätter mer en 1 mille om året? Förstår inte logiken? Alla kan inte vara egna, en del passar det inte, ja då är man anställd hos någon. Finns ju en del som är anställda på socialen med en liten summa varje månad (ironi). Vi är olika lyckade i samhället, en del tjänar hur mycket som helst, men kommer inte hem till familjen varje dag, en del har valt att kunna komma hem men tjänar mindre. Jag själv skulle kunnat arbeta som data support i världen, ganska bra betalt,  men hade inte varit hemma hos min familj. Därför gick det bort. Vi alla har olika förutsättningar i livet, personligt eller ekonomiskt. Blir bara lite trött på en del mer ”Lyckade” eller som tror sig va bättre eller mer utbildade, som skall trycka ner en person som är glad och lycklig över sin bedrift i livet att ha egen firma. Tycker ibland att det lyser igenom hos en del här på MPR med ner värderingar, hur ”lyckad” man är eller vill ge sken av hur lyckad man själv är. Nu sket jag nog i det blå skåpet. :31:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Varför kan man inte få vara stolt över sin firma om man inte omsätter mer en 1 mille om året? Förstår inte logiken? Alla kan inte vara egna, en del passar det inte, ja då är man anställd hos någon. Finns ju en del som är anställda på socialen med en liten summa varje månad (ironi). Vi är olika lyckade i samhället, en del tjänar hur mycket som helst, men kommer inte hem till familjen varje dag, en del har valt att kunna komma hem men tjänar mindre. Jag själv skulle kunnat arbeta som data support i världen, ganska bra betalt,  men hade inte varit hemma hos min familj. Därför gick det bort. Vi alla har olika förutsättningar i livet, personligt eller ekonomiskt. Blir bara lite trött på en del mer ”Lyckade” eller som tror sig va bättre eller mer utbildade, som skall trycka ner en person som är glad och lycklig över sin bedrift i livet att ha egen firma. Tycker ibland att det lyser igenom hos en del här på MPR med ner värderingar, hur ”lyckad” man är eller vill ge sken av hur lyckad man själv är. Nu sket jag nog i det blå skåpet. :31:


Ja, eller så kan man läs företagarens nedtrampning av sina forna landsmän, som inte har gjort någon karriär.

Å andra sidan så skulle jag förklara finnarnas syn på lyckat liv på ett helt annat sätt.
Den dagen det står en MB 220D av årsmodell -87 på uppfarten, så anser sig finländaren vara överlägsen och ser ner på allt och alla.
Det enda han pratar om (när han inte super) är sin ”Merssu” som i mina öron låter som ett gammalt tröskverk pga allt jävla diesel knack.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Ja, eller så kan man läs företagarens nedtrampning av sina forna landsmän, som inte har gjort någon karriär.

Å andra sidan så skulle jag förklara finnarnas syn på lyckat liv på ett helt annat sätt.
Den dagen det står en MB 220D av årsmodell -87 på uppfarten, så anser sig finländaren vara överlägsen och ser ner på allt och alla.
Det enda han pratar om (när han inte super) är sin ”Merssu” som i mina öron låter som ett gammalt tröskverk pga allt jävla diesel knack.

 

Haha MB220d, gabardinbyxor  och lackskor....typisk finsk svetsare.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gäller detta Sverige men ändå.............

Väldigt många invandrare som åker omkring i något begagnade men flådiga tyskbilar (Mercedes, Audi men framförallt BMW). De deklarerar oftast inte för någon inkomst, måste m.a.o vara egna företagare:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Haha MB220d, gabardinbyxor  och lackskor....typisk finsk svetsare.

Glöm int " Nokia 3111!!!:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-03 at 19:55, skrev Lappen:

Orkade inte läsa igenom alla svar utan jag gissar på status som det mesta hänger på.

Frugan har tjatat om hus länge nu och jag har stretat emot och till slut kröp det fram.

"Alla andra har hus,jag har aldrig ägt ett hus"

Problemet är att vi kan inte bo billigare än vad vi gör nu om vi inte vill flytta ut på landet.

Tveksam om det blir billigare för det eftersom vi är tvungna att ha två bilar.

Så jag har sagt nej och kommer fortsätta säga nej.

Många som har missat resorna i kalkylen när man köper ett lite billigare hus utanför stan och tvingas till längre jobbresor och alla andra saker som man måste fixa i stan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev evert 1:

Nu gäller detta Sverige men ändå.............

Väldigt många invandrare som åker omkring i något begagnade men flådiga tyskbilar (Mercedes, Audi men framförallt BMW). De deklarerar oftast inte för någon inkomst, måste m.a.o vara egna företagare:big_smile:

Hur vet du att dom inte deklarerar nån inkomst, i ditt huvud kanske. Har man alldrig ägt en bil och då kan ha en typ bil som du menar

helpöte vad vad glad man skulle bli

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-04 at 09:10, skrev Herr Chang:

Ja, där är vi överens! Jag trivs också bra i min bostadsrätt, och även om jag skulle ha råd att köpa ett hus vill jag inte någon trädgård att sköta, snö att skotta och så vidare.

 

Herr Chang har talat.

I dagens Rut/Rot samhälle så brukar det gå bra att ha någon som fixar både gräs, snö, fönsterputs o liknande för en ganska billig peng.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

I dagens Rut/Rot samhälle så brukar det gå bra att ha någon som fixar både gräs, snö, fönsterputs o liknande för en ganska billig peng.

Det är ju om man är lat och har för mycket pengar, eller lägger pengarna  på fel ställe

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-03 at 19:55, skrev Lappen:

Orkade inte läsa igenom alla svar utan jag gissar på status som det mesta hänger på.

Frugan har tjatat om hus länge nu och jag har stretat emot och till slut kröp det fram.

"Alla andra har hus,jag har aldrig ägt ett hus"

Problemet är att vi kan inte bo billigare än vad vi gör nu om vi inte vill flytta ut på landet.

Tveksam om det blir billigare för det eftersom vi är tvungna att ha två bilar.

Så jag har sagt nej och kommer fortsätta säga nej.

Du är en trötting när du inte orkar läsa igenom 2 sidor, sen dina tankar om hus, vist är ni två din fru och du eller bara du som bestämmer

sen två bilar, du jobbar väl inte vad ska du ha en bil till. Ok hon vill ha ett HUS det är väl inget fel, älskar du din fru eller vad.

Även om jag inte tycker så mycket om Lappar men byt nick så du inte förstör för andra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...