Jump to content
IGNORERAD

skrämma bort fåglar


soi covboy

Recommended Posts

hejsan  behöver tips om hur faaan  man kan få bort fåglar från taket  dessutom bygger dom bo i häng rännorna. kvaliten är ju så dåligt så att fågel skiten  har frätt hål i rännorna så att det rinner in vatten i köket. och där blir till att byta innertak  suck:sweat::sweat: kom med tips  tackar ( vi håller till mellan satuk och surin)

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev soi covboy:

hejsan  behöver tips om hur faaan  man kan få bort fåglar från taket  dessutom bygger dom bo i häng rännorna. kvaliten är ju så dåligt så att fågel skiten  har frätt hål i rännorna så att det rinner in vatten i köket. och där blir till att byta innertak  suck:sweat::sweat: kom med tips  tackar ( vi håller till mellan satuk och surin)

 

Om du menar duvor, så finns det bara två sätt som hjälper. Antingen på något sätt avliva alla eller sluta att mata dem. Om det inte är du som ger dem mat, så får du ta ett snack med grannkärringarna som förmodligen ger dem mat.

 

"Skrämma" bort dem går inte!!

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Sörlänningar allihopa:sure:

Ställ dig ute med din näbb så: no more fåglar :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp gummiormar i naturlig storlek och placera på taket,  det har bra effekt ett tag, sen får du flytta runt dom då och då så dom inte inser bluffen för snabbt.

 

Även rovfågeln i tidigare inlägg fungerar. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leifen:

Köp gummiormar i naturlig storlek och placera på taket,  det har bra effekt ett tag, sen får du flytta runt dom då och då så dom inte inser bluffen för snabbt.

 

Även rovfågeln i tidigare inlägg fungerar. 

Som du sa...ett tag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade problem med duvor på min balkong     spände upp en fiskelina  köpte cd skivor på seveneleven  (blanka på båda sidorna) och hängde upp ett par stycken på olika nivåer    sen dess har det inte varit en duva och ingen duvskit när jag varit bortrest en längre tid

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag jobbade på minkfarm i Finland mitten av sjuttiotalet så spände vi fisklina ca 10 cm över nocken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Brödbitar med glykol fungerar bra...

Brödbitar med rödsprit gör att fåglarna blir på fyllan och det ser rovfåglarna så löser du problemet.

Det finnes en risk att ryktet sprids bland fåglarna om att du har en bar med gratis fylla.:big_smile:

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev born41:

Brödbitar med rödsprit gör att fåglarna blir på fyllan och det ser rovfåglarna så löser du problemet.

Det finnes en risk att ryktet sprids bland fåglarna om att du har en bar med gratis fylla.:big_smile:

Born41

I Thailand föredrar fåglarna nog LaoKao.

Annars är nog en kombination av de saker som nämnts i tråden ett alternativ, död fågel och plastorm fungerar... 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev evert 1:

Kan du fånga (döda) en fågel, häng upp den i husets närhet och du slipper ovälkomna fåglar.

Bästa rådet. Har själv provat det. Fungerar bra. 

I vårt fall var det ett soprum utan dörr som fåglarna samlades i. Sköt en med luftgevär och lät den hänga i soprummet två veckor.

Det tog ett år innan fåglarna började komma tillbaka. Då fick man upprepa det hela.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Khonis:

Ställ dig ute med din näbb så: no more fåglar :haha:

Nja,ser mer ut att rymma ett duvslag.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Nutteman:

Bästa rådet. Har själv provat det. Fungerar bra. 

I vårt fall var det ett soprum utan dörr som fåglarna samlades i. Sköt en med luftgevär och lät den hänga i soprummet två veckor.

Det tog ett år innan fåglarna började komma tillbaka. Då fick man upprepa det hela.

 

MVH

Nutteman

 

En dörr hade nog funkat lika bra..... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev soi covboy:

ska prova lite av tipsen men jag går inte upp själv på taket det är för högt

6 juli 2017 blandat bilder 528.jpg

Vilken fin kåk!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Nemo:

 

En dörr hade nog funkat lika bra..... :)

Ett soprum vill man ha så välventilerat som det bara går.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade samma problem för några år sedan. Kom på att förena nytta med nöje och dessutom bli en som liten grabb igen. Gick till järnaffären och köpte en halv meter smalt plaströr. På BigC hittade jag torkade ärtor. Första salvan med ärtröret så smattrade det bara på taket och duvorna kom tillbaka. Några gånger senare hade jag ställt in siktet bättre och träffade.

Efter det kommer dom inte till vår länga igen då dom vet att det kan göra ont. Dom blir inte skadade och det är miljövänligt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild på Moona Salin eller Guudrun Sjyman borde göra susen!:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...