Jump to content
IGNORERAD

Dags för att införa obligatorisk försäkring


Soengsang

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Tror inte jag sett nått bildbevis att du har varit i Thai,kan ha fel men tror inte det

Hahaha kom du på det nu, blixten från Tavelsjö :)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 425
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    57

  • B747

    22

  • broder tuk tuk

    19

  • Fritz

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

stefan5300
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Om man antar att 95% av alla faranger i hembyarna är overksamma pensionärer så inser man ju att en stor del av dessa gubbar oxå är alkoholister.

 

Jag har fått rejält mothugg genom åren av bland annat fader Baa för att jag påpekat att det enformiga och trista livet i hembyn lockar många till att supa.

 

Gubbarna själva vill ju inte inse att dom faktiskt är hel eller halv alkoholister.

 

BTT

Jag är väldigt overksam i byn förutom att jag försöker att simma 3-4 timmar i veckan, är dock ingen alkis men nog kunde varit om jag inte slutat att dricka, när det var som värst gick det nog åt 10-12 Blend 285 och 2 backar öl i veckan.

Drack alkohol och då räknar jag med att ta 1 öl är att dricka alkohol, 17 gånger 2016, 14 gånger 2017 och i år har jag druckit 9 gånger.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Om man antar att 95% av alla faranger i hembyarna är overksamma pensionärer så inser man ju att en stor del av dessa gubbar oxå är alkoholister.

 

Jag har fått rejält mothugg genom åren av bland annat fader Baa för att jag påpekat att det enformiga och trista livet i hembyn lockar många till att supa.

 

Gubbarna själva vill ju inte inse att dom faktiskt är hel eller halv alkoholister.

 

BTT

De flesta jag känt i Surin och har bott här runt 15-20 år är pensionärer. Var en väldig flyttboom runt år 2000. 

 

Och väljer man att använda svenska vardagsmodellen (att dricka öl på en vardag)  för vad som klassas som alkoholist, så hamnar de flesta där. 

Men att de flesta skulle missbruka alkohol eller vara riktiga alkoholister är enligt mig helt felaktigt. Känner faktiskt inte till fler än ett par som verkligen skulle passa i kategorin. 

De flesta lever helt vanliga liv med fru/familj och tillhörande sysselsättningar. 

 

Så jag skulle vilja revidera din siffra "95%" pensionärer... Den stämde för 15-20 år sedan, men idag ligger vi väldigt långt ifrån 95%. I alla fall i Surin. 

 

Mitt tips är att du justerar tidsramen för resultaten som visas när du googlar. Om inte för annat än att vi skulle få lite nya vinklar på dina inlägg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
12 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Klart man kan googla sig till upplevelsen av en sjukhusvistelse i Thailand men varför skulle jag göra det?

 

Kan du ge mig en anledning?

 

BTT

Du skriver ju en jävla massa om dina enorma erfarenheter och äventyr i Thailand. Men du har vad jag vet aldrig ens kunnat visa ett endaste bevis på att du varit där. Det enda jag har sett är någon bild som du har tagit från Google. Iof skiter jag fullständigt i vad du har gjort och inte gjort. Men på något sätt känns det väldigt konstigt att du sitter och försöker få igång en massa folk med usla påhopp som bygger på dina egna fördomar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag låg 14 dagar på Samitvej hospital i Bangkok för några år sedan och jag hade försäkring men tiden innan dom fick fram uppgifterna var inget kul. Sen när försäkringen var ok behandlades man som en kung med eget rum och tre mål mat om dagen med full meny.

 

Plus att den kvinnliga läkaren tog hand om mig tre gånger per dygn.

 

BTT

Beror förmodligen på att du såg ut som en lodis utan pengar, det som idag kallas för "Begpackers" i Thailand.

 

Jag hade inga som helst problem med att få förstklassig behandling på Bumrungrad i Bangkok trots att SOS international uppgav för sjukhuset att jag saknade försäkring.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Om man antar att 95% av alla faranger i hembyarna är overksamma pensionärer så inser man ju att en stor del av dessa gubbar oxå är alkoholister.

Nu har du iallafall lyckas bevisa att du aldrig varit i Thailand.

Vilken jävla rappakalja

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev MaiChai:

Beror förmodligen på att du såg ut som en lodis utan pengar, det som idag kallas för "Begpackers" i Thailand.

 

Jag hade inga som helst problem med att få förstklassig behandling på Bumrungrad i Bangkok trots att SOS international uppgav för sjukhuset att jag saknade försäkring.

 

Det är möjligt men jag anta att du betalade depositionen då?

 

Gör man det så blir man givetvis mer betrodd.

 

Och nej jag såg inte ut som en lodis utan vad jag minns hade jag visserligen inte slips och kavaj men en normal t shirt plus normala jeans och ett par hyfsade gymnastik skor.

 

Däremot betalade jag ju inte dom 100.000 bahten dom skulle ha i deposition.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev jlh66:

Du skriver ju en jävla massa om dina enorma erfarenheter och äventyr i Thailand. Men du har vad jag vet aldrig ens kunnat visa ett endaste bevis på att du varit där. Det enda jag har sett är någon bild som du har tagit från Google. Iof skiter jag fullständigt i vad du har gjort och inte gjort. Men på något sätt känns det väldigt konstigt att du sitter och försöker få igång en massa folk med usla påhopp som bygger på dina egna fördomar. 

 

Clion lyckades ju bevisa min existens i Pattaya men ingen trodde ju på det.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Clion lyckades ju bevisa min existens i Pattaya men ingen trodde ju på det.
 
BTT
bevisvärdet är närmast negativt.
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
27 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Clion lyckades ju bevisa min existens i Pattaya men ingen trodde ju på det.

 

BTT

Du ger dig inte du. Enda sättet för dig att få förtroende är bildbevis på att du har varit i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Clion lyckades ju bevisa min existens i Pattaya men ingen trodde ju på det.

 

BTT

Att övertyga Clion är väl ingen jätte bedrift för det var väl det de handlade om. Han har liksom du inte presenterat ett enda tillstymmelse på bevis att du satt din fot i Pattaya.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Mankan:

Att övertyga Clion är väl ingen jätte bedrift för det var väl det de handlade om. Han har liksom du inte presenterat ett enda tillstymmelse på bevis att du satt din fot i Pattaya.

 

Tja han lyckades ju leta upp en gammal kvinnlig arbetskamrat till mig från BEC school som efter att Clion visat henne bilder på mig och berättat vem jag är och vad jag heter, faktiskt intygade att jag arbetat på BEC school.

 

Jag har dessutom haft väldigt nära kontakt med denna Pla som hon kallas för.

 

Så det finns ingen anledning att betvivla det beviset.

 

För övrigt skulle ju ex Fritz om han ville faktiskt söka upp henne eftersom hon arbetar på en språkskola väldigt nära honom just nu.

 

BTT

 

 

 

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

För övrigt skulle ju ex Fritz om han ville faktiskt söka upp henne eftersom hon arbetar på en språkskola väldigt nära honom just nu.

Det finns en del här på MPR som kräver bevis för att du varit i Pattaya, en del verkar nästan besatta av ämnet men jag tillhör inte den skaran, långt därifrån, så jag avsäger mig uppdraget,

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Det finns en del här på MPR som kräver bevis för att du varit i Pattaya, en del verkar nästan besatta av ämnet men jag tillhör inte den skaran, långt därifrån, så jag avsäger mig uppdraget,

 

Fritz..

Bra, för du behöver ladda upp inför våran nästa biljardmatch i april, denna gång ska du få stryk! (gubbtjyv) 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev Fritz:

Det finns en del här på MPR som kräver bevis för att du varit i Pattaya, en del verkar nästan besatta av ämnet men jag tillhör inte den skaran, långt därifrån, så jag avsäger mig uppdraget,

 

Fritz..

 

Det var ju synd för annars jobbar hon några meter ifrån där du bor på soi Bukhaoo.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det var ju synd för annars jobbar hon några meter ifrån där du bor på soi Bukhaoo.

 

BTT

Det finns väl fler än pastorn som befinner sig i närheten av din gamla kollega, så lägg ut lite info och material om diverse saker så är det säkert nån hobbydetektiv som nappar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det är möjligt men jag anta att du betalade depositionen då?

 

Gör man det så blir man givetvis mer betrodd.

 

Och nej jag såg inte ut som en lodis utan vad jag minns hade jag visserligen inte slips och kavaj men en normal t shirt plus normala jeans och ett par hyfsade gymnastik skor.

 

Däremot betalade jag ju inte dom 100.000 bahten dom skulle ha i deposition.

 

BTT

 

Betalade inte en spänn i deposition, tror inte ens de frågade mig om det?

 

Hade kanske 500 battingar på mig i kontanter och inget kreditkort med mig eller ens id-kort. Var inga som helst problem att få behandling på studs.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Betalade inte en spänn i deposition, tror inte ens de frågade mig om det?

 

Hade kanske 500 battingar på mig i kontanter och inget kreditkort med mig eller ens id-kort. Var inga som helst problem att få behandling på studs.

 

Någon form av kreditvärdighet fick du väl ändå uppvisa?

 

Eller din behandling kanske enbart kostade 500 baht?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Clion lyckades ju bevisa min existens i Pattaya men ingen trodde ju på det.

 

BTT

 

Lyckades? Intressant ordval.

Hur lyckas man bevisa något för andra om ingen tror på det?

Ev. möjligt om alla andra ljuger för sig själva iofs.

Dräm till nu broder :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det var ju synd för annars jobbar hon några meter ifrån där du bor på soi Bukhaoo.

 

BTT

Jag bor inte på Soi Buakhao och har aldrig gjort, så det så. :sure:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag bor inte på Soi Buakhao och har aldrig gjort, så det så. :sure:

 

Fritz..

 

Nej men du har ju berättat att du bor i närheten av marknaden i hörnet soi Bukahao och South Pattaya Road.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Lyckades? Intressant ordval.

Hur lyckas man bevisa något för andra om ingen tror på det?

Ev. möjligt om alla andra ljuger för sig själva iofs.

Dräm till nu broder :-)

 

/ SatanG

 

Eftersom jag vet att Clion hade rätt så lyckades han ju lägga fram klara bevis på min existens i Pattaya. Åtminstone i hans och mina ögon om sen alla andra vägrar se detta kan inte jag hjälpa.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Eftersom jag vet att Clion hade rätt så lyckades han ju lägga fram klara bevis på min existens i Pattaya. Åtminstone i hans och mina ögon om sen alla andra vägrar se detta kan inte jag hjälpa.

 

BTT

"Klara bevis" som var ungefär lika mycket värda som din tur med Rigafärjan hem från Thailand :rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Någon form av kreditvärdighet fick du väl ändå uppvisa?

 

Eller din behandling kanske enbart kostade 500 baht?

 

BTT

Nix, drygt 50 000 battingar gick det på. Har fakturan någonstans.

 

De ville naturligtvis inte släppa iväg mig från sjukhuset dagen därpå när jag var färdigbehandlad utan att vara säkra på att få betaklt så det tog någon timme till medan jag argumenterade med SOS International och Folksam. Men jag var trött och ville hem så de erbjöd sig att skjutsa mig hem och ta betalt där  - jag hade ju kreditkortet i lägenheten.

 

Men hade jag inte haft det eller inte haft försäkring som täckte hade de ju blivit blåsta - för vad ska de göra när operationen och behandlingen redan är genomförd?

 

Så, jo de genomförde en operation och behandling i toppklass väl medvetna om att de kanske inte skulle få betalt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Nix, drygt 50 000 battingar gick det på. Har fakturan någonstans.

 

De ville naturligtvis inte släppa iväg mig från sjukhuset dagen därpå när jag var färdigbehandlad utan att vara säkra på att få betaklt så det tog någon timme till medan jag argumenterade med SOS International och Folksam. Men jag var trött och ville hem så de erbjöd sig att skjutsa mig hem och ta betalt där  - jag hade ju kreditkortet i lägenheten.

 

Men hade jag inte haft det eller inte haft försäkring som täckte hade de ju blivit blåsta - för vad ska de göra när operationen och behandlingen redan är genomförd?

 

Så, jo de genomförde en operation och behandling i toppklass väl medvetna om att de kanske inte skulle få betalt.

 

Det var ju tur att du hade dom där 50000 bahten då för annars hade du väl riskerat att åka i fängelse?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...