Jump to content
Soengsang

Dags för att införa obligatorisk försäkring

Recommended Posts

Naam jai
On 2019-05-29 at 16:34, skrev Fritz:

Men hallå!! Ingen som har nån teori om hur det kommer att gå för Kalle Karlsson i det hittepåexemplet jag beskrev ovan? Soengsang, du har väl en åsikt tvärt emot min som du kan framföra så det blir lite action i tråden igen.

Njaa låter märkligt om försäkringsbolagen har sådan koll..men vet är dom samarbetar i Sverige mot "kända" bluffare..vet en bekant som krockade, inte hans fel så ny framskärm fick han m.m.   men han saknade körkort utan upptäckt!!.. och det var i Sverige.Så beror nog på hur mycket notan är på innan dom general kollar.m.a.o. .väldans svårt att svara på.

• Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Wangthong
On 2019-05-27 at 07:17, skrev Scandinaviancorner:

Ligger nu och pendlar mellan 80 0ch 120 och innan så tog jag en Glucylete på morgon och en på kvällen efter mat.. 

Jag går mellan huset och baren 50 gånger var dag, och så äter jag massor av fläsk, biff, potatis ,inte en massa Thai slafs som innehåller allt for mycket socker

Har du slutat med hälsodrycken, öl?

Scandinaviancorner
6 timmar sedan, skrev Wangthong:

Har du slutat med hälsodrycken, öl?

Nej det kommer jag aldrig att sluta med..

• Ge karma 2

Khemmarat

Den obligatoriska försäkringen kommer säkert även omfatta extension vad det lider. Detta är så fel att fåglarna ramlar ner, dom som är skyldig pengar är sannolikt

turister inte långliggare. Där jag bor finns ingen läkare/klinik som vill ta försäkring då det innebär lite papperstrassel, och den statliga vårdmottagningen/akuten är

inte godkänt av försäkringsbolagen. Att det är på detta viset vet jag då min son har försäkring och vi har fått betala själva vilket i sej inte är något problem heller det

än att åka 10 mil för nån liten blessyr, hundbett, brutna armar..

Soengsang
3 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Den obligatoriska försäkringen kommer säkert även omfatta extension vad det lider. Detta är så fel att fåglarna ramlar ner, dom som är skyldig pengar är sannolikt

turister inte långliggare.

Så är det nog, de är så korkade så det helt enkelt har missat det, och krav på försäkring för extension lär nog komma, de på extension är inte någon viktig grupp för Thailand, de överskattar i regel sin betydelse.

Men den stora gruppen som har skulder till sjukvården är ju helt säkert korttids turister, som också är Thailands viktigaste turister,  alltså dem som kommer in i landet på 1 månads eller 14 dagars visumfria vistelser.

Svenskar är nog inget stort problem då de i regel har bra försäkring via sin hemförsäkring, men tex Indier och Ryssar har inte det, och den gruppen av korttidsturister kommer säkert också att krävas på försäkring vad det lider.

• Ge karma 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Khemmarat

Skulle inte alla som anländer betala för nån sort av försäkring , eller bidde det inget ? Tror hela grejen är en scam några som bestämmer

får en rulle sedlar av försäkringsbolagen.

40k i outpatient ? så dumt att klockorna stannar, vem uppsöker läkare i utlandet för solbränna o har inte stålar ?

• Ge karma 1

Soengsang
4 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Skulle inte alla som anländer betala för nån sort av försäkring , eller bidde det inget ? 

Jo, men de kom väl på att det förslaget inte var så genomtänkt i detalj?

Men lär nog komma mer nytt inom detta.