Jump to content
IGNORERAD

Dags för att införa obligatorisk försäkring


Soengsang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Jaså, jag har fotobevis på hur det gick för dig senast!

FB_IMG_1517501432755_1.jpg.a3f4634bde6df1ecae6b6d15dcef00e2.jpg.6066428a02acb16979b1e01f1303e96b.jpg

 

Det där påminner ju om den legendariske Firren, när han var på besök i fiskebyn för att fira sin födelsedag.

Skillnaden är väl att han bara hade speedos på sig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 425
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    57

  • B747

    22

  • broder tuk tuk

    19

  • Fritz

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev hamnoi:

Var så grymt tråkigt sällskap, vi ville ha en rolig kväll!

 Ville inte dom andra vara med på en grupp...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Det där påminner ju om den legendariske Firren, när han var på besök i fiskebyn för att fira sin födelsedag.

Skillnaden är väl att han bara hade speedos på sig...

Från ett annat mpr inlägg 2016

IMG_3376.JPG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

Var så grymt tråkigt sällskap, vi ville ha en rolig kväll!

Typ träffa svampen och clirre eller????

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Från ett annat mpr inlägg 2016

IMG_3376.JPG

 

Det där är ju inte Firren, det är ju bara 747:an som kör "jag kan flyga, jag är inte rädd" fast på rygg, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Typ träffa svampen och clirre eller????

Nej, de skulle träffa nån BTT vid nån 7/11 sade de...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Nej, de skulle träffa nån BTT vid nån 7/11 sade de...

Ok.Då är jag med.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Typ träffa svampen och clirre eller????

Exaktemente, Juggen o Ben ville ju bara dra till Banana massage med ett "wuttan-kit" dvs Chang,displinboll,buttplug och kokosolja.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Benriach:

Det där är ju inte Firren, det är ju bara 747:an som kör "jag kan flyga, jag är inte rädd" fast på rygg, typ...

Men vad i helvete,det är ju jag.Detta inlägg SKALL polisanmälas.Detta är hemma hos L/P.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hamnoi:

Exaktemente, Juggen o Ben ville ju bara dra till Banana massage med ett "wuttan-kit" dvs Chang,displinboll,buttplug och kokosolja.

Det lät ehhhhh jobbigt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hamnoi:

Exaktemente, Juggen o Ben ville ju bara dra till Banana massage med ett "wuttan-kit" dvs Chang,displinboll,buttplug och kokosolja.

Displinboll???Du menar den perversa discinplinbollen du brukar tugga på då du har baksmälla?

Ändrades av B747

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Benriach:

Det där är ju inte Firren, det är ju bara 747:an som kör "jag kan flyga, jag är inte rädd" fast på rygg, typ...

Den observante kan även skåda 747:ans utomordentliga presentation av winglets på styrbords sida...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev B747:

Men vad i helvete,det är ju jag.Detta inlägg SKALL polisanmälas.Detta är hemma hos L/P.

L/P? Lill pitt?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Atom:

 

Försäkringar som täcker allt finns redan idag, dock inget krav på att utlänningar ska ha någon

Vem har råd med en heltäckande hälsoförsäkring? Finns det någon här på MPR som har en sådan? Jag trodde att det bara var anställda åt typ utländska företag som har en sådan genom jobbet. Men jag har ju haft fel förr.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Fritz:

Vem har råd med en heltäckande hälsoförsäkring? Finns det någon här på MPR som har en sådan? Jag trodde att det bara var anställda åt typ utländska företag som har en sådan genom jobbet. Men jag har ju haft fel förr.

 

Fritz..

 

Hepp

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khonis:

Hepp

Grattis ! Jag måste erkänna att jag är ganska avundsjuk.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fritz:

Grattis ! Jag måste erkänna att jag är ganska avundsjuk.

 

Fritz..

Ska du vara. Inte gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Khonis:

Ska du vara. Inte gratis.

Företaget betalar så kostar iaf mig noll dineros. ;) 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

Företaget betalar så kostar iaf mig noll dineros. ;) 

Grattis. Jag betalar min själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Khonis:

Ska du vara. Inte gratis.

Täcker den även USA och Schweiz så är den nog inte ens i närheten av att vara gratis. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Täcker den även USA och Schweiz så är den nog inte ens i närheten av att vara gratis. ;)

 

Fritz..

Jupp.

 

Så svaret ova var: Gratis: nej betalar själv.

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, Fritz said:

Vem har råd med en heltäckande hälsoförsäkring? Finns det någon här på MPR som har en sådan? Jag trodde att det bara var anställda åt typ utländska företag som har en sådan genom jobbet. Men jag har ju haft fel förr.

 

Fritz..

 

Finns nog ganska många som har råd med en heltäckande försäkring, nog inte lika många som gör den prioriteringen eller värderingen kontra risken dock.

 

Börjar man använda ett visst försäkringsbolag när man redan nått en anständig ålder så blir det givetvis väldigt dyrt, och dessutom förmodligen omöjligt, och det  är av denna anledning jag inte tror att Thailand någonsin kommer kräva försäkring för att få förlängt uppehållstillstånd; däremot kan vi nog vara säkra på att kravet på en ansenlig summa på ett Thaikonto snart kommer komma.  Påbörjar man dock sin försäkring som ung och sedan har turen att aldrig behöva använda den så blir det inte så farligt dyrt, ens när man börjar komma upp i åldern. Jag fyllde år i veckan och är nu närmare 50 än 40 och jag betalar runt 65,000 för en heltäckande försäkring; eller förresten, ingen försäkring är heltäckande. Det finns alltid gränser för hur mycket ett rum får kosta, hur mycket "one disability" får kosta etc men i mitt fall är det 2 miljoner Baht per tillfälle och mer otur än så hoppas jag slippa på ett år.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎02‎-‎02 at 05:43, skrev Jive:

Du har helt rätt i att skatterätt och folkbokföring är två helt skilda begrepp och jag har inte påstått nåt annat!

Om det är så att man kan bo utanför Sverige i mer än 6 mån/år utan att vara utskriven, så är jag felinformerad och felbehandlad. Jag har aldrig ansökt om utskrivning, utan det skötte myndigheten om spontant när de fick mitt levnadsintyg och min nya adress.

 

Jag bodde drygt 6 år i Thailand och jobbade i andra länder, utan att bli utskriven...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...