Jump to content
IGNORERAD

Boka Air Asia biljett på nätet


hasseryd

Recommended Posts

I går skulle jag boka en biljet på Air Asias websida

Det var rätt krångligt och när jag till slut kom till frågan att nämna "eemerdicy person" så vägrade websaiten att

godkänna min kontaktpersons tel nr

Försökte med olika tel nr med och utan den första nollan I numret men saiten vägrade acceptera.

Till slut for jag till Air asias kontor här I Chiangmai och köpte min biljet

Nån annan som haft liknande problem ?,,,,,,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

det brukar funka bra för mig . om man inte bokar tvärtom som jag gjorde för ett par år sedan  skulle boka bkk-buriram på mobilen och det blev Buriram -bkk istället jvligt surt när man kom till don mueng och ficka köpa ny biljett. den enda som tyckte det var kul var samsipsam som garvade så han höll på att kvävas av hamburgarn när jag berättade det för han på flygplatsen:big_smile::big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara så att man är tvungen o skriva ihop numret ibland, typ 0935308086 istället för 0935 308086, jag har bokat några gånge med AirAsia, och det har fungerat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hasseryd:

Nu vad det ju på Air asias hem sida jag försökte boka på med dator inte mobil

 

Bokar alltid med dator, även om jag kollar med.mobil

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig några problem. Men ska kolla med frugans kompis som jobbar på AirAsia i Chiang Mai vad är det för problem.

Återkommer imorgon om detta

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hasseryd:

I går skulle jag boka en biljet på Air Asias websida

Det var rätt krångligt och när jag till slut kom till frågan att nämna "eemerdicy person" så vägrade websaiten att

godkänna min kontaktpersons tel nr

Försökte med olika tel nr med och utan den första nollan I numret men saiten vägrade acceptera.

Till slut for jag till Air asias kontor här I Chiangmai och köpte min biljet

Nån annan som haft liknande problem ?,,,,,,,,,

Du får ingen information om vad som är fel på numret du skriver in? Eller tips om vilket format som ska skrivas in?

 

Tillägg: Jag provade med följande nummer (fejkat): 0046709123456. Det funkade utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Du får ingen information om vad som är fel på numret du skriver in? Eller tips om vilket format som ska skrivas in?

 

Tillägg: Jag provade med följande nummer (fejkat): 0046709123456. Det funkade utmärkt.

Ibland hänger den sig om du har något annat fönster med AirAsia öppet också!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wangthong:

Ibland hänger den sig om du har något annat fönster med AirAsia öppet också!

Vem hänger sig? Och varför har du flera fönster med AirAsia öppet?

 

Men om det var mig du tänkte citera så har jag inget av de problemen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Vem hänger sig? Och varför har du flera fönster med AirAsia öppet?

 

Men om det var mig du tänkte citera så har jag inget av de problemen.

Det var inte dig jag tänkte citera utan Hasseryd. Egentligen hänger det sig inte utan man kommer inte vidare. Om det var fönster eller flikar kommer jag inte riktigt ihåg. 

Har inte fått kläm på hur man beställer kopplade resor. Kommer bara till Donnan sedan när man är klar med flighten dit, är det ett jäkla böck att komma ut från sidan när man är klar med beställningen för att ta tag i nästa del av resan. Kommer jag tillbaka för att ta tag i nästa del av resan så är språket thai och det finns ingen enkel väga att få tillbaka engelskan.

 

Därför har jag haft en flik/fönster av startsidan för bokning öppen så det går fort att komma tillbaka. Vilket gjorde att jag inte kom vidare. Nu har jag kommit på att det ställer till det så inga dubbla fönster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...