Jump to content
IGNORERAD

Om grupper

Cavemannen
 Dela

Recommended Posts

Så här står det på första sidan i avd. grupper.

Skapa egna grupper som du sköter själv som moderator

Skapa trådar, lägg upp bilder, inlägg, träffar osv.

Visas öppet på forumet

Är det då okay att en moderator som ej äger gruppen går in och styr efter eget tycke i den gruppen? vad tycker ni?

Kanske dags att lägga ner grupper eller stänga av de moderatorer som missbrukar detta?

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

• Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

9

• Cavemannen

9

• stefan5300

5

• spooncreek

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du verkar lite trögfattad... det är så att om man skapar en grupp är man moderator just där utöver de ordinarie moderatorerna. Man kan som gruppskapare införa striktare regler än vad som gäller på övriga forumet och agera därefter. Man kan däremot inte lätta på de regler som gäller forumet i stort.

Fattar du nu?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Du verkar lite trögfattad... det är så att om man skapar en grupp är man moderator just där utöver de ordinarie moderatorerna. Man kan som gruppskapare införa striktare regler än vad som gäller på övriga forumet och agera därefter. Man kan däremot inte lätta på de regler som gäller forumet i stort.

Fattar du nu?

Herr Chang har talat.

Undrar vem av oss som är trögfattad, så här skrev P3 om grupper:

Är det däremot allmänna trådar som är tanken med en grupp, men ändå med hårdare moderering är på själva forumet, så passar ju en öppen grupp bra eftersom alla (ja, precis alla) kan se innehållet, men gruppstartaren kan hålla en egen nivå utan inblandning av oss globala moderatorer.
Om det lockar läsare och skribenter får tiden utvisa.

Tack för sista positiva meningen. 

Hur har du det med läsförståelsen?

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Är det däremot allmänna trådar som är tanken med en grupp, men ändå med hårdare moderering är på själva forumet, så passar ju en öppen grupp bra eftersom alla (ja, precis alla) kan se innehållet, men gruppstartaren kan hålla en egen nivå utan inblandning av oss globala moderatorer.

Det sista kanske inte syns i hans webbläsare :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag kan tycka att det var ett onödigt hårt straff, man borde börjat med att stänga av honom permanent från L64:s grupp/er...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benriach:

Jag kan tycka att det var ett onödigt hårt straff, man borde börjat med att stänga av honom permanent från L64:s grupp/er...

Det kan ju Lamai avgöra själv, det är ju hans grupp.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

an borde börjat med att stänga av honom permanent från L64:s grupp/er...

Kanske inte bara där.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Det här.med grupper verkar vara lite som i Thailand, man äger ingenting, egentligen, det är bara en schimär.....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Dela på andra sajter

Bara för att man skapar en öppen grupp är det inte fritt fram att bryta mot forumets grundregler och skriva vilket skit som helst.  Går inte gruppskaparen in och rättar så måste en moderator göra det...................eller?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Bara för att man skapar en öppen grupp är det inte fritt fram att bryta mot forumets grundregler och skriva vilket skit som helst.  Går inte gruppskaparen in och rättar så måste en moderator göra det...................eller?

Vilken forumsregel bröt BTT emot i Lamaiens grupptråd?

ps. här hittar du MPRs regler=> https://www.maipenrai.se/forum/guidelines/

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

Fattar du nu?

Herr Chang har talat.

Vilka är dessa regler och var kan man läsa dem, utan att vara en tankeläsare?

Dela på andra sajter

Man kan i vart fall hoppas att trollets avstängning gör att gör att de som går på hans finter hela tiden, och så har gort sedan forumets begynnelse, hittar nåt annat att skriva om.  Fast det troligare är väl att det i trådar som denna ska ältas troll i de 14 dagar där MPR kunde handlat om annat...BTT dominerar även när han är avstängd. Helt fantastiskt.

Dela på andra sajter

Man kan i vart fall hoppas att trollets avstängning gör att gör att de som går på hans finter hela tiden, och så har gort sedan forumets begynnelse, hittar nåt annat att skriva om.  Fast det troligare är väl att det i trådar som denna ska ältas troll i de 14 dagar där MPR kunde handlat om annat...BTT dominerar även när han är avstängd. Helt fantastiskt.

Nu pissar du i motvind och bidrar till ältandet ju.....

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu pissar du i motvind och bidrar till ältandet ju.....

En klassiisk och inte helt oväntad invändning från de som matar troll.

Dela på andra sajter

En klassiisk och inte helt oväntad invändning från de som matar troll.
Och kommentarer som din håller dessa trådar vid liv.....

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Och kommentarer som din håller dessa trådar vid liv.....

Skulle vi göra en räkneövning och kolla av hur många kommentarer till exempel du skriver i trådar om BTT och jämföra det med mig, så vet du likaväl som jag vad svaret skulle bli på den övningen. Men skylla på andra är ju en vanlig försvarsmekanism, jag vet..

Nu är det ju dock otvivelaktigt så att du och rätt många andra verkligen älskar att mata forumets troll, och jag hyser ingen illusion om att det kommer att ändras. Vi är alla olika. Däremot förbehåller jag mig rätten att ibland uttrycka vad jag tycker om det. Så mycket mer än dessa tre inlägg blir det nog inte, så du kan vara lugn.

Dela på andra sajter

Skulle vi göra en räkneövning och kolla av hur många kommentarer till exempel du skriver i trådar om BTT och jämföra det med mig, så vet du likaväl som jag vad svaret skulle bli på den övningen. Men skylla på andra är ju en vanlig försvarsmekanism, jag vet..
Nu är det ju dock otvivelaktigt så att du och rätt många andra verkligen älskar att mata forumets troll, och jag hyser ingen illusion om att det kommer att ändras. Vi är alla olika. Däremot förbehåller jag mig rätten att ibland uttrycka vad jag tycker om det. Så mycket mer än dessa tre inlägg blir det nog inte, så du kan vara lugn.
Suck.....
Ett tips, skrolla förbi..

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

Om alla hade din attityd så skulle detta forum vara dött och begravet för länge sedan :D 

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

Men skylla på andra är ju en vanlig försvarsmekanism,

Jodå så att...  Och bilen går bra?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Dessa regler ändras vid behov - Senast ändrad 2015-11-25

Om dina inlägg, din signatur, din profilbild eller annat innehåll är störande, stötande eller bryter emot någon lag i Thailand eller Sverige och påverkar våra läsares uppfattning om MPR på ett negativt sätt, kan vi be dig att avstå från sådant innehåll eller i värsta fall stänga av dig helt ifrån Maipenrai.se

Vad som absolut inte tolereras

Du förblir ytterst ansvarig för innehållet i dina postade meddelanden. Vänligen notera att din IP-adress blir loggad med varje inlägg du gör, och forumadministrationen kan tvingas lämna ut denna uppgift vid misstanke om brottslig handling. Forumadministrationen förbehåller sig rätten att portförbjuda din IP-adress, ditt användarnamn, din mailadress, eller kontakta din internetleverantör för avstängning samt polisen om du skulle begå brottsliga handlingar eller kränka andra i forumet.

Brott mot personuppgiftslagen

För övrigt är det ett forum som drivs av en privatperson och inga medlemsavgifter så han/de gör precis som de vill med varningar/avstängningar.

Det är dessutom helt frivilligt att vara med och passar det inte så finns det kanske andra forum någonstans att vara med i

Att då ställa krav på hur forumet ska skötas och kräva att få läsa regler mm är bara patetiskt

Ändrades av Kenneth4618

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Benriach:

Jodå så att...  Och bilen går bra?

Tackar som frågar, den går bra.

20180128_204534.thumb.jpg.b0766a3ae8a82862a4f76ad572e0937c.jpg

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Suck.....
Ett tips, skrolla förbi..

Varför kan inte du scrolla förbi spooncreeks inlägg i tråden utan syrliga kommentarer. Du kastar sten i glashus så det står härliga till.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Om alla hade din attityd så skulle detta forum vara dött och begravet för länge sedan [emoji3] 
Eller tvärtom.
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Varför kan inte du scrolla förbi spooncreeks inlägg i tråden utan syrliga kommentarer. Du kastar sten i glashus så det står härliga till.

Fritz..

Varför kan inte du scrolla förbi Soengsangs inlägg i tråden utan syrliga kommentarer. Du kastar sten i glashus så det står härliga till.

Caveman.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...