Jump to content
IGNORERAD

Mindre postpaket till Thailand från Sverige


Soengsang

Recommended Posts

Jag vet att det går bra via vanliga Posten/PostNord, men finns det anda alternativ, kanske lite billigare/bättre?

Min syster har handlat lite födelsedagspresenter hon vill skicka till mina barn, därav frågan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det gått fint via posten.

Men annars finns såklart DHL/Fedex i Thailand.

 

Pris kan ni räkna ut direkt själva hos DHL t.ex., https://www.mydhl.dhl.com/mydhl/appmanager/smep/customerDesktop?_nfpb=true&_pageLabel=smep_portal_page_login&utm_source=TH&utm_medium=nav&utm_campaign=get_rate_link#portletShippingOptions

 

Vet inte hur det står sig i pris, men prova räkna ut hos DHL. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska googla när jag får tid, slängde bara ut en trevare här ifall det var någon som nyligen kollat/skickat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten är faktiskt både billiga och enkla att ha att göra med vid försändelser av små paket utomlands. Värre är det om man ska skicka inrikes.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev KaiserBlood:

Posten är faktiskt både billiga och enkla att ha att göra med vid försändelser av små paket utomlands. Värre är det om man ska skicka inrikes.

Mmm det är så jag minns det också från då vi bodde i Sverige och skickade den vägen, var med posten....så kör väl på det, DHL tål jag inte!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du funderat på ett eventuellt "tullpåslag"?  Fast det kanske går tullfritt om man skriver "gift" på försändelsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nemo:

Har du funderat på ett eventuellt "tullpåslag"?  Fast det kanske går tullfritt om man skriver "gift" på försändelsen.

Tull på födelsedagspresenter?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

Har du funderat på ett eventuellt "tullpåslag"?  Fast det kanske går tullfritt om man skriver "gift" på försändelsen.

Jo vet att det kan inträffa, men risken är nog liten för ett par tröjor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frason:

Tull på födelsedagspresenter?

Nja tullen vet ju inte om att det är till någon som fyller år. Har läst om personer som har fått betala tull på begagnade kläder (mc-jacka) där tullavgiften var lika mycket som jackan kostade ny. Fast det kanske inte är så vanligt att det händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två gånger skickat ifyllda visumblanketter till min flickvän som rekommenderat brev med Posten. Båda gångerna har jag förundrats över att det max 48 timmar innan paketet dyker upp i Bangkok på Thailand Posts spårningstjänst. Sedan tar det 10 dagar innan paketet distribuerats inom Thailand till postkontoret där min flickvän hämtar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

Nja tullen vet ju inte om att det är till någon som fyller år. Har läst om personer som har fått betala tull på begagnade kläder (mc-jacka) där tullavgiften var lika mycket som jackan kostade ny. Fast det kanske inte är så vanligt att det händer.

Senaste två åren har vi skickat ca 10 paket med PostNord, ett 5 kilospaket kostar 404 sek. Vi har inte behövt betala någon tull hittills.

Länk till kartongen och priser: https://www.postnord.se/skicka-brev-och-paket/priser-och-porto/kartong-xl

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Syrran skickade det här brevet i Torsdags 25:te och det kom igår eftermiddag till obygden, 5-6 dagar tycker jag är bra med tanke på vad jag bor16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.c1597bfd2149d4a7de714090dcb2ec96.jpg.

 

IMG_2034.JPG.38eccb92d67527c70da841e49bd92606.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-28 at 11:55, skrev iggy:

Jag har två gånger skickat ifyllda visumblanketter till min flickvän som rekommenderat brev med Posten. Båda gångerna har jag förundrats över att det max 48 timmar innan paketet dyker upp i Bangkok på Thailand Posts spårningstjänst. Sedan tar det 10 dagar innan paketet distribuerats inom Thailand till postkontoret där min flickvän hämtar det.

Många som ska klämma på det och värdera om det kan vara värt att stjäla.

Förut tappade man packet väldigt ofta. Senare tid har vi inte skickat så många packet men då med mottagningsbevis. Då har de gått fram. För oss brukar det normalt ta drygt en vecka innan brev/packet är framme.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev koppar55:

Snabbt och bra att skicka från Sverige så länge det inte innehåller snus.:haha:

Men skulle det inte fungera att beställa snuset till sitt närmaste postkontor i Thailand där man bor och där betala tullavgift eller vad det nu är som strular så kanske snusarna skulle få sitt snus.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...