Jump to content
IGNORERAD

Rökning på stranden.


Guest wUThai

Recommended Posts

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    6

  • Soengsang

    4

  • apknug

    4

  • frason

    4

Mest aktiva i denna tråd

Bra! På stranden solar man och tar ev. ett dopp i det klarblå vattnet...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rökare är också människor!

Fast inte lika länge...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slutade röka för 15 år sedan och jag vill verkligen inte att närmaste grannarna i solstolen ska sitta och röka.

Jag tycker det nu är helvidrigt.

sist hyrde jag 5 stolar på 3 för att få en stol ledig mot irriterande idi*ter.

 

Ändrades av scorpio63

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jag slutade röka för 15 år sedan och jag vill verkligen inte att närmaste grannarna i solstolen ska sitta och röka.

Jag tycker det nu är helvidrigt.

sist hyrde jag 5 stolar på 3 för att få en stol ledig mot irriterande idi*ter.

 

Jag har precis slutat typ 1 mån med lite fusk under tiden 6 cigg nu

i samband med öl !

Men aldrig irriterat mig på andra rökare särskilt inte utomhus och aldrig kallat dom idi*ter heller för den delen!

Bekommer mig inte så mycket att en bordsgranne eller stolsgranne puffar lite tycker att det finns större bekymmer i världen än att reta upp sig på det ?

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte heller något problem med rökare i normala livet.

Men sitter jag på en fin strand och kanske ropar in något gott så vill jag inte att bordsgrannen där cigarettröken lägger sig åt mitt håll ska bestämma hur mina smaklökar verkar

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev svampen:

Jag har precis slutat typ 1 mån med lite fusk under tiden 6 cigg nu

i samband med öl !

Men aldrig irriterat mig på andra rökare särskilt inte utomhus och aldrig kallat dom idi*ter heller för den delen!

Bekommer mig inte så mycket att en bordsgranne eller stolsgranne puffar lite tycker att det finns större bekymmer i världen än att reta upp sig på det ?

 

Grattis, hoppas ciggen smakar. :D

Det finns mycket att reta upp sig på, t.ex. stinkande bordsgrannar/strandgrannar. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju berätta en liten historia om då jag slutade med nikotin.

Enligt vetenskapen så sitter nikotin kvar i kroppen runt 3-4 dagar, sedan är man fri från det.

Jag hade beställt en resa och tänkte att det var lämpligt att sluta med nikotintuggummi jag tuggat i 7 år.

Slutade direkt med det och övergick till vanliga tuggummin.

Mina arbetskamrater undrade vad som var fel. tårarna rann över mitt ansikte och det for svarta fläckar över mitt synfält i 3 dagar.

Efter 3 dagar var allt borta.

Min räddning var att jag inte var röksugen, jag ville ha ett till tuggummi och det fick jag ju, men utan nikotin.

 

Jag kan ju säga att det nikotinbehovet jag hade efter tuggumminen var lika med 4 paket per dag.

 

Efter det har jag inte rökt något och inte heller varit sugen på en cigarett, jag kan fortfarande gilla lite rök. men inte då man ska äta eller

umgås på en strand.

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jag kan ju berätta en liten historia om då jag slutade med nikotin.

Enligt vetenskapen så sitter nikotin kvar i kroppen runt 3-4 dagar, sedan är man fri från det.

Jag hade beställt en resa och tänkte att det var lämpligt att sluta med nikotintuggummi jag tuggat i 7 år.

Slutade direkt med det och övergick till vanliga tuggummin.

Mina arbetskamrater undrade vad som var fel. tårarna rann över mitt ansikte och det for svarta fläckar över mitt synfält i 3 dagar.

Efter 3 dagar var allt borta.

Min räddning var att jag inte var röksugen, jag ville ha ett till tuggummi och det fick jag ju, men utan nikotin.

 

Jag kan ju säga att det nikotinbehovet jag hade efter tuggumminen var lika med 4 paket per dag.

 

Efter det har jag inte rökt något och inte heller varit sugen på en cigarett, jag kan fortfarande gilla lite rök. men inte då man ska äta eller

umgås på en strand.

 

 

Allt sitter i huvudet, klarar man 3-4 dagar utan så klarar man resten av livet, om man känner för det.

Men vill man egentligen inte så är det nog rätt omöjligt att sluta.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev scorpio63:

Jag slutade röka för 15 år sedan och jag vill verkligen inte att närmaste grannarna i solstolen ska sitta och röka.

Jag tycker det nu är helvidrigt.

sist hyrde jag 5 stolar på 3 för att få en stol ledig mot irriterande idi*ter.

 

 

1 timme sedan, skrev scorpio63:

Jag har inte heller något problem med rökare i normala livet.

Men sitter jag på en fin strand och kanske ropar in något gott så vill jag inte att bordsgrannen där cigarettröken lägger sig åt mitt håll ska bestämma hur mina smaklökar verkar

Gillar inte heller röklukt men det är inget jag irriterar mig på nämnvärt och jag förmodar att du aldrig sitter på några uteserveringar i nära anslutningar till vägar/gator och andas in avgaser från motorfordon.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi var i Pattaya for ett litet tag sedan var det en del som redan infort rokforbud. Det nya problemet är att folk stod strax bakom solstollarna och rokte. Fanns inte en askkopp så långt ogat nådde på bechroad i Pattaya. Fimparna hamnade på strandpromenaden istället for askoppen som stolsägarna tillhanda håller for sina rokande gäster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är naturligtvis ett allvarligt miljöproblem med alla dessa fimpar som hamnar i sanden och så småningom spolas ut i havet och påverkar det marina livet. Kan vara rätt irriterade att sitta och försöka äta något bredvid en kedjerökare också.

 

Nu röker jag inte själv men jag har kompisar som röker och de är uppfostrade i svenska anda med att be om en askkopp och försöker i största mån undvika att röken ska irritera någon granne på stranden.

 

Nu tror jag inte de största syndarna här är turisterna utan snarare locals, tror aldrig jag har sett en jetski kille, bananbåts inkastare eller nån annan som kränger skräp på stranden utan en cigg i munnen. Askkopp vet de inte vad det är.

 

Lite synd av miljöaspekten kommer i skymundan i svensk media och fokus läggs på böter/strafftiden SOM KAN dömas ut vid brott mot lagen.

 

Noterade att det snart blir förbjudet att röka vid busshållplatser, uteserveringar och liknande och där är det tydligen för miljöns skull - vad är straffet om man tar fram en cigg på krogen idag och börjar bolma?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Det är naturligtvis ett allvarligt miljöproblem med alla dessa fimpar som hamnar i sanden och så småningom spolas ut i havet och påverkar det marina livet. Kan vara rätt irriterade att sitta och försöka äta något bredvid en kedjerökare också.

 

Nu röker jag inte själv men jag har kompisar som röker och de är uppfostrade i svenska anda med att be om en askkopp och försöker i största mån undvika att röken ska irritera någon granne på stranden.

 

Nu tror jag inte de största syndarna här är turisterna utan snarare locals, tror aldrig jag har sett en jetski kille, bananbåts inkastare eller nån annan som kränger skräp på stranden utan en cigg i munnen. Askkopp vet de inte vad det är.

 

Lite synd av miljöaspekten kommer i skymundan i svensk media och fokus läggs på böter/strafftiden SOM KAN dömas ut vid brott mot lagen.

 

Noterade att det snart blir förbjudet att röka vid busshållplatser, uteserveringar och liknande och där är det tydligen för miljöns skull - vad är straffet om man tar fram en cigg på krogen idag och börjar bolma?

Nu åker inte jag buss eller spårvagn speciellt ofta, men det ska bli intressant, hur dem ska lyckas stoppa rökningen vid alla hållplatser.

Tror knappast att polisen har tid med att upprätta ordningen i dessa fall...

Härligt att regeringen skapar mer förbud, när polisen har fullt upp med en aning tuffare brott, som inte slutar med en liten bot på några hundralappar..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

vad är straffet om man tar fram en cigg på krogen idag och börjar bolma?

Inget.

 

Citat

Av 2 § tobakslagen följer att rökning är förbjuden i bland annat restauranger, skolor och på bussar i inrikes kollektivtrafik. Enligt 7 § 2 stycket tobakslagen får den som trots tillsägelse röker där rökning inte är tillåten, avvisas från platsen. En vägran att avlägsna sig i ett sådant fall kan vara straffbar som olaga intrång enligt 4 kap. 6 § brottsbalken. Utgångspunkten är dock att rökningen som sådan inte är kriminaliserad, och därmed aktualiseras inte heller böter eller annan påföljd för brott.

 

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som styr yxlandet lär ju inte kamma hem nåt nobelpris om man säger så. Personligen har jag ju inga problem med ett rökförbud.. då vi sällan hänger på stranden. Men största  bekymret i Pattaya är att man kastar fimpar på stranden? Att det sen flyter in flera ton skräp och att avloppsvattnet sprutar rätt ut i vattnet är mindre problem! Nej, fy fan! Nu ska det bli bättre... vi förbjuder rökning och dra till med feta böter på den som åker dit! Detta gör så att vi kommer få mer turister! Vi ska bara införa att man inte får dricka alkohol på stranden med! Detta är sånt som turister uppskattar! Thailand liknar Indien mer och mer för varje år man besöker yxlandet. Plastpåsar överallt och annat skräp som ligger överallt! Att införa miljöstationer eller att placera ut en papperskorg lite här och där och sen tömma papperskorgen när den är full är inte att tänka på! 

 

Allt dom gör blir bara så jävla fel, innan trodde man eller hoppades rättare sagt att det fans en tanke bakom det. Men det visar ju bara att dom som styr inte har en aning om vad dom gör. 

 

Ta bara detta med solstolarna? Vad är tanken med det??? Vattenmelonstånden orsakade trafikolyckor? Gjorde det säkert. Men Alkohol och fortkörning är inget man behöver ta i med hårdhandskarna? Jo, man gjorde det under Songkran! Dock fick man hämta bilen om den blev beslagtagen. 

 

 

 

 

 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Höjden av WT 2018 är väl att röka?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frason:

Inget.

 

 

Hmm, man begår alltså olaga intrång om man tänder upp en Cohiba vid bardisken och vägrar att låta sig avlägsnas från platsen - skulle vara intressant att ta det till sin spets så att polisen får tillkallas för att avlägsna rökaren.

 

Sverige i ett jävla nötskal...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Hmm, man begår alltså olaga intrång om man tänder upp en Cohiba vid bardisken och vägrar att låta sig avlägsnas från platsen - skulle vara intressant att ta det till sin spets så att polisen får tillkallas för att avlägsna rökaren.

 

Sverige i ett jävla nötskal...

Verkar som folk är rätt bra på att låta bli att tända cigaretter inne på restauranger så det verkar väl rätt meningslöst att försöka med.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Dom som styr yxlandet lär ju inte kamma hem nåt nobelpris om man säger så. Personligen har jag ju inga problem med ett rökförbud.. då vi sällan hänger på stranden. Men största  bekymret i Pattaya är att man kastar fimpar på stranden? Att det sen flyter in flera ton skräp och att avloppsvattnet sprutar rätt ut i vattnet är mindre problem! Nej, fy fan! Nu ska det bli bättre... vi förbjuder rökning och dra till med feta böter på den som åker dit! Detta gör så att vi kommer få mer turister! Vi ska bara införa att man inte får dricka alkohol på stranden med! Detta är sånt som turister uppskattar! Thailand liknar Indien mer och mer för varje år man besöker yxlandet. Plastpåsar överallt och annat skräp som ligger överallt! Att införa miljöstationer eller att placera ut en papperskorg lite här och där och sen tömma papperskorgen när den är full är inte att tänka på! 

 

Allt dom gör blir bara så jävla fel, innan trodde man eller hoppades rättare sagt att det fans en tanke bakom det. Men det visar ju bara att dom som styr inte har en aning om vad dom gör. 

 

Ta bara detta med solstolarna? Vad är tanken med det??? Vattenmelonstånden orsakade trafikolyckor? Gjorde det säkert. Men Alkohol och fortkörning är inget man behöver ta i med hårdhandskarna? Jo, man gjorde det under Songkran! Dock fick man hämta bilen om den blev beslagen!

 

 

 

 

 

 

Nu har jag inte varit i Pattis på några år - och framförallt inte på stranden men på många andra ställen jag besökt i Thailand på senare år så finns det gott om papperskorgar som fylls och töms regelbundet och här i Chaing Mai såg jag senast igår en papperskorg för återvinning av plast och glasfalskor på Anusorn market. Så nog fan går det åt rätt håll.

 

Solstolarna vet du ju lika bra som andra att det var för att slå till mot polisen och deras mutveksamhet. Träffade ett svenskt flabbskaft i Pattis för snart 15 år sedan som hyrde en 20-25 meters sträcka av polisen för att hyra ut solstolar och kränga skräp till turister. 400 000 THB i keymoney för 4 år och sedan 25 K i månadsavgift, året om. Bommade han en månad så rök platsen och snutarna sålde den till nästa idi*t för 400 K. 

 

De här jordgubbsstånden som poppar upp längs vägarna i Sverige i maj-juni månad. Varför står inte de längs vägrenen på E4 och E6 tror du? Av samma orsak som att de inte ska stå längs med de thailändska motorvägarna. Det är stoppförbud längs med vägen och vill man käka något får man i Thailand numera precis som i Sverige köra av vid en mack eller rastplats - inte bara stoppa där det behagar en.

 

Alkohol längs vägarna. Du har noterat att man inte kan köpa alkohol på bensinmackarna/7-11 som ligger i anslutning till vägarna längre. Kanske en liten bit men dock ett steg mot att få bort rattfylleriet. Hade man sen bara kunnat få polisen att göra sitt jobb hade det varit ännu bättre.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Nu har jag inte varit i Pattis på några år - och framförallt inte på stranden men på många andra ställen jag besökt i Thailand på senare år så finns det gott om papperskorgar som fylls och töms regelbundet och här i Chaing Mai såg jag senast igår en papperskorg för återvinning av plast och glasfalskor på Anusorn market. Så nog fan går det åt rätt håll.

 

Solstolarna vet du ju lika bra som andra att det var för att slå till mot polisen och deras mutveksamhet. Träffade ett svenskt flabbskaft i Pattis för snart 15 år sedan som hyrde en 20-25 meters sträcka av polisen för att hyra ut solstolar och kränga skräp till turister. 400 000 THB i keymoney för 4 år och sedan 25 K i månadsavgift, året om. Bommade han en månad så rök platsen och snutarna sålde den till nästa idi*t för 400 K. 

 

De här jordgubbsstånden som poppar upp längs vägarna i Sverige i maj-juni månad. Varför står inte de längs vägrenen på E4 och E6 tror du? Av samma orsak som att de inte ska stå längs med de thailändska motorvägarna. Det är stoppförbud längs med vägen och vill man käka något får man i Thailand numera precis som i Sverige köra av vid en mack eller rastplats - inte bara stoppa där det behagar en.

 

Alkohol längs vägarna. Du har noterat att man inte kan köpa alkohol på bensinmackarna/7-11 som ligger i anslutning till vägarna längre. Kanske en liten bit men dock ett steg mot att få bort rattfylleriet. Hade man sen bara kunnat få polisen att göra sitt jobb hade det varit ännu bättre.

Sa militärkramaren. 

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev wUThai:

Sa militärkramaren. 

Ja någon får ju hålla klanens flagga högt nu när IL lämnat... Men bättre kan du!

 

Menar du på allvar att det inte finns papperskorgar och återvinning i Pattaya som det börjat dyka upp över hela Thailand - fan den staden börjar mer och mer påminna om ett ålderdomshem för bakåtsträvare.

 

I den thailändska världen - den utanför Pattaya - så händer där en hel del positiva saker. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ja någon får ju hålla klanens flagga högt nu när IL lämnat... Men bättre kan du!

 

Menar du på allvar att det inte finns papperskorgar och återvinning i Pattaya som det börjat dyka upp över hela Thailand - fan den staden börjar mer och mer påminna om ett ålderdomshem för bakåtsträvare.

 

I den thailändska världen - den utanför Pattaya - så händer där en hel del positiva saker. 

Pattaya är inte det riktiga Thailand, sade ormen.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ja någon får ju hålla klanens flagga högt nu när IL lämnat... Men bättre kan du!

 

Menar du på allvar att det inte finns papperskorgar och återvinning i Pattaya som det börjat dyka upp över hela Thailand - fan den staden börjar mer och mer påminna om ett ålderdomshem för bakåtsträvare.

 

I den thailändska världen - den utanför Pattaya - så händer där en hel del positiva saker. 

Jag blir bara så förvånad att man ens tycker som dig? Du jiddra om mutningar till polisen och dåliga solstolsuthyrare? Men hur svårt är det att lösa det problemet då? Seriöst? Jetski operatörerna på Phuket då? Hur många år har dom fått hålla på eller taxibilarna? Seriöst? Hur svårt är det att lösa det? Speciellt när militären har makten? Sätt in arme nere i Phuket så är problemet löst på en vecka. Inte köpa alkohol på 7/11 som ligger intill en motorväg? Det har väl varit så så länge jag kan minnas iaf? Och du inbillar dig att det är ett bra första steg mot fyllekörning? Är du på riktigt? Är det inte bättre att se till att polisen gör sitt jobb och att man ger ordentliga straff för rattfylla istället? Det klara ju en mentalt eftersatt apa att räkna ut att 7/11 inte är den största anledningen till rattfylla på vägarna!

 

Ja, sist jag var i Bangkok och Pattaya så lös dom kraftigt med sin frånvaro. Det var 2017 jag var nere. 

Link to comment
Dela på andra sajter




 
Ja, sist jag var i Bangkok och Pattaya så lös dom kraftigt med sin frånvaro. Det var 2017 jag var nere. 


Måste säga att i Pattaya Jomtien så ser man väldigt ofta poliskontroller och de har blåsutrustning med sig.

Så visst tusan tycker jag det går åt rätt håll IAF.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter




 
Ja, sist jag var i Bangkok och Pattaya så lös dom kraftigt med sin frånvaro. Det var 2017 jag var nere. 


Måste säga att i Pattaya Jomtien så ser man väldigt ofta poliskontroller och de har blåsutrustning med sig.

Så visst tusan tycker jag det går åt rätt håll IAF.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...