Jump to content
IGNORERAD

Fint i Rayong


lasseiudon

Recommended Posts

Funderar på lite Sea, Sun & Sand-semester lite längre fram i vår och siktar på Rayong, en knapp vecka på ett bra hotell vid stranden. Det blir mamma, pappa och barn så det skall passa alla. Några tips på boende? OBS inte till någon ö, vi vill hålla oss till fastlandet. Budget inte för mycket över 5.000 per natt. Har sett ett ställe som heter Lomtalay Chalet Resort i Mae Pim som ser ganska just ut, nån som har erfarenhet av det eller kan tipsa om liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Funderar på lite Sea, Sun & Sand-semester lite längre fram i vår och siktar på Rayong, en knapp vecka på ett bra hotell vid stranden. Det blir mamma, pappa och barn så det skall passa alla. Några tips på boende? OBS inte till någon ö, vi vill hålla oss till fastlandet. Budget inte för mycket över 5.000 per natt. Har sett ett ställe som heter Lomtalay Chalet Resort i Mae Pim som ser ganska just ut, nån som har erfarenhet av det eller kan tipsa om liknande.

Mitt enda tips

 

http://www.marriott.com/hotels/travel/bkkrr-rayong-marriott-resort-and-spa/?scid=bb1a189a-fec3-4d19-a255-54ba596febe2

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka bra svar jag får. Man tackar för det, nu gäller det att välja. VIP har jag faktiskt bott på för ett antal år sedan, det var bra men jag kommer nog ta något av dom andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Vilka bra svar jag får. Man tackar för det, nu gäller det att välja. VIP har jag faktiskt bott på för ett antal år sedan, det var bra men jag kommer nog ta något av dom andra.

Har ni bil när ni reser? 

En del ställen ligger lite avsides och ensamt. 

 

Jag drar ett PM till dig så kan vi snacka.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Hemska Sven
Funderar på lite Sea, Sun & Sand-semester lite längre fram i vår och siktar på Rayong, en knapp vecka på ett bra hotell vid stranden. Det blir mamma, pappa och barn så det skall passa alla. Några tips på boende? OBS inte till någon ö, vi vill hålla oss till fastlandet. Budget inte för mycket över 5.000 per natt. Har sett ett ställe som heter Lomtalay Chalet Resort i Mae Pim som ser ganska just ut, nån som har erfarenhet av det eller kan tipsa om liknande.
Mae Phim stränderna är fina. Men om ni vill se något mera så är hyrbil nödvändigt.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan nu i efterhand berätta att det blev Mae Pim Resort, vi trivdes bra där även om stället led av för få gäster. Området är trevligt men vi kommer nog inte återvända för att det för långt ifrån Bangkok. Taxiresan tlll och från Suvvan tog 2,5 timmar och då körde den som en djävla dåre, när vi skulle därifrån fick vi ångest över att kanske missa vårt flyg p.g.a trafikproblem så vi startade 3,5 timmar före och det är inte acceptabelt. Nästa gång satsar vi på ställen man kan nå inom 1 timma ifrån en flygplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tror nog att man får räkna med en 2 - 3 tim i bil/buss/minivan och väntan på det om man skall besöka Östsidan av Thailand. Jag tror det går någon buss från Suvan förbi Rayong till Koh Samet eller Koh Chang, om den stannar det vet jag inte, men kan vara ett alternativ om ni förmodan skulle få lust igen. Ni får väl göra som dom andra charterresenärerna nästa bokning, resebyrå och landa i Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/15/2018 at 9:08 AM, lasseiudon said:

Kan nu i efterhand berätta att det blev Mae Pim Resort, vi trivdes bra där även om stället led av för få gäster. Området är trevligt men vi kommer nog inte återvända för att det för långt ifrån Bangkok. Taxiresan tlll och från Suvvan tog 2,5 timmar och då körde den som en djävla dåre, när vi skulle därifrån fick vi ångest över att kanske missa vårt flyg p.g.a trafikproblem så vi startade 3,5 timmar före och det är inte acceptabelt. Nästa gång satsar vi på ställen man kan nå inom 1 timma ifrån en flygplats.

Ska ni flyga till Bangkok är det inte mycket ni kan se/göra om det måste vara inom en timme från flygplatsen. En korv i bröd på IKEA är nog det bästa och mest exotiska alternativet jag kan ge.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-15 at 08:08, skrev lasseiudon:

Kan nu i efterhand berätta att det blev Mae Pim Resort, vi trivdes bra där även om stället led av för få gäster. Området är trevligt men vi kommer nog inte återvända för att det för långt ifrån Bangkok. Taxiresan tlll och från Suvvan tog 2,5 timmar och då körde den som en djävla dåre, när vi skulle därifrån fick vi ångest över att kanske missa vårt flyg p.g.a trafikproblem så vi startade 3,5 timmar före och det är inte acceptabelt. Nästa gång satsar vi på ställen man kan nå inom 1 timma ifrån en flygplats.

Då blir det nog Bamgkok sista natten. Men det är inte fel det heller🖒

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...