Jump to content
IGNORERAD

Ta med vin box till Thailand.


Jerker

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Mankan:

Jag jag har kollat lite på olika viner i större butiker och nog tycker jag mig se att det är bra mycket dyrare än bolagspriserna. Nu senast kollade jag efter prosecco vilken verkar ligga på dubbla priset jämfört med hemma på bolaget.

Ok, kanske ett specifikt vin dubbelt, annars så tycker jag det inte är särskilt dyrt.....ska jag vara ärlig så vet jag inte vad det kostar exakt på bolaget, jag tycker inte det kostar skjortan i Thailand vilket fall, inte så det motiverar att smuggla vindunkar iaf.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • judazzz

    13

  • Soengsang

    9

  • stefan5300

    6

  • samet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Stoneys:

Gäller det ölen som finns i Thailand också?  

Ja det är yrslen jag vill åt även när jag dricker öl, dricker aldrig öl i Thailand för att det är gott för det finns ingen god öl här.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Bra att du är ärlig med att det är yrseln du vill åt. För inte är Monte Clair särskilt gott! 

Duger till fylla, vill jag dricka något gott så dricker jag inte alkohol.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ja det är yrslen jag vill åt även när jag dricker öl, dricker aldrig öl i Thailand för att det är gott för det finns ingen god öl här.

Då finns det ju inget gott öl som du dricker någon stans för du dricker inte alkohol för att det är gott. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ja det är yrslen jag vill åt även när jag dricker öl, dricker aldrig öl i Thailand för att det är gott för det finns ingen god öl här.

Håller inte med, jag tycker faktiskt att en kall LEO, Carlsberg etc. är gott när man är sugen eller törstig.

Jag tycker även att Monte Clair kan smaka bra ibland, men jag är en enkel människa så kanske därför? 

 

Men smaken är ju som baken som tur är.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ok, kanske ett specifikt vin dubbelt, annars så tycker jag det inte är särskilt dyrt.....ska jag vara ärlig så vet jag inte vad det kostar exakt på bolaget, jag tycker inte det kostar skjortan i Thailand vilket fall, inte så det motiverar att smuggla vindunkar iaf.

Ja det är ju en viss på vin och vin. Montclare är ju inte precis det bästa vinet som går att köpa för pengar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Montclare är ju inte precis det bästa vinet

Vissa dementerar ju tom att det är ett vin, men för en enkel människa som mig så funkar det :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Vella är ett helt ok rödvin på box. Ca 800 baht för fyra liter om jag minns rätt.

Finns även på flaska men där måste man se upp för det finns två varianter och den ena är inget vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

Håller inte med, jag tycker faktiskt att en kall LEO, Carlsberg etc. är gott när man är sugen eller törstig.

Jag tycker även att Monte Clair kan smaka bra ibland, men jag är en enkel människa så kanske därför? 

 

Men smaken är ju som baken som tur är.

Ingvar Oldsberg sa en gång: Inte fan dricker jag EN GinTonic en Tisdag for det är gott. Det är ju fyllan jag vill åt.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Stoneys:

Då finns det ju inget gott öl som du dricker någon stans för du dricker inte alkohol för att det är gott. 

Stämmer bra, visst kan jag ta en kall öl men att det är så jäkla gott tycker jag inte men det kanske är godare än något annat just för den stunden, dock ingen thailändsk öl.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man är ute efter fyllan när man dricker.. men för den delen behöver det inte smaka kom_och_hjälp_mig_att_dö tills man nått målet! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev uptoyou:

Trodde att thai var ett riktigt u-land för några år sedan. Tog med schampo, hud-lotion, deo, rakgrejor mm mm, fy fan vad korkat :D 

Klart som fan att man tar med sig schampo i lagom stora flaskor, man vet ju aldrig vilka storlekar som hotellen eller de närliggande butikerna erbjuder...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev samet:

Bra att du är ärlig med att det är yrseln du vill åt. För inte är Monte Clair särskilt gott! 

Naej, inte gott pa nagot vis!

Makro (inte macro SS...) saljer en 3 liters BIB Robertson Dry Red (innehaller sulfiter) for 695 Baht.

Off T. Pa en charter resa till Benidorm for 30 ar sen traffade jag en Sorlanning som tagit med sig blabarssoppa,knackebrod och sist men inte minst

5 liter egenkokt skogsstjarna pa dunk. Hade det varit tillatet att ta mer bagagevikt sa hade han packat ytterligare en dunk.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev judazzz:

Naej, inte gott pa nagot vis!

Makro (inte macro SS...) saljer en 3 liters BIB Robertson Dry Red (innehaller sulfiter) for 695 Baht.

Off T. Pa en charter resa till Benidorm for 30 ar sen traffade jag en Sorlanning som tagit med sig blabarssoppa,knackebrod och sist men inte minst

5 liter egenkokt skogsstjarna pa dunk. Hade det varit tillatet att ta mer bagagevikt sa hade han packat ytterligare en dunk.

 

En San miguel kostade 100 pesetas, en Taqila (ragson) kostade 200 pesetas

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget vin är gott :sure:

 

Ska ev vara en kall remmare med vin från Rhen/Moseldalen då ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Inget vin är gott :sure:

 

Ska ev vara en kall remmare med vin från Rhen/Moseldalen då ;)

Röd tjut och rödtjut tycker jag om ibland. 1 glas eller 2 går ner till lämplig måltid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får tycka vad ni vill men jag tycker att vin i Thailand smakar fan det är helt enkelt för varmt. Även Singel malt tycker jag smakar inte riktigt som det skall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får tycka vad ni vill men jag tycker att vin i Thailand smakar fan det är helt enkelt för varmt. Även Singel malt tycker jag smakar inte riktigt som det skall.
Är det vinet som är varmt eller vädret? Det är väl klart om man sitter på en bambumatta i yxbyn och dricker vin i 30+ att det kanske inte är så jävla gott. Var sak på rätt plats. Även whisky funkar utmärkt.






1a0010e6159a859489dbe1898abfaa41.jpg4242acf6ad5ace2382b38c030bd606c3.jpg637574b63e0f4bdeffad19e4b8fae01e.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får tycka vad ni vill men jag tycker att vin i Thailand smakar fan det är helt enkelt för varmt. Även Singel malt tycker jag smakar inte riktigt som det skall.
Du ska så klart ha is i glaset ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev wUThai:

Klart man är ute efter fyllan när man dricker.. men för den delen behöver det inte smaka kom_och_hjälp_mig_att_dö tills man nått målet! :) 

Ibland får man offra sig;)

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du ska så klart ha is i glaset ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Is i en single malt? Aja baja!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Is i en single malt? Aja baja!
//S
Tänkte mer på vinglaset 5555

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Tänkte mer på vinglaset 5555

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

555, fy fan!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev M33:

Köp inte thaivin om det är dåligt. Om man köper vin på restaurang är det inte speciellt dyrt, ungefär som hemma. Hyfsade restauranger har oftast hyfsade viner också, jag har nog bara blivit missnöjd 1 gång och det var senast när somaliern Hamnoi beställde vinet på Wine Connection ;) 

Haha, sköter alltid det med bravur, missat en gång på femtio, det får du leva med:D

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda gång jag dricker vin i Thailand är när jag traditionsenligt besöker Beefeater i Pattaya för en tournedos med potatisgratäng, detta avslutas med en kopp nybryggt kaffe och en single malt, UTAN is! ;-)

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...