Jump to content
IGNORERAD

Britney Spears till Sandviken


Broskan

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Cavemannen:

TV har ju jobbat som DJ i +20år, det inte han vet om DJ Tiesto är inte värt att veta :D 

Inte lätt att hålla koll på hans CV, men jag har ett svagt minne av att skrivit att han varit dj på Stenugnsbaden eller vad var :big_smile:

Så om jag minns rätt har jag mer koll på DJ Tallen än DJ Tiesto hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • Khonis

    8

  • Sangwal

    7

  • samet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Sangwal:

Oss????

 

Alla andra ser poängen....

 

Rock on!

Tv har väl flera personligheter för att kunna hinna med alla karriärer. 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu tror jag du är ute och cyklar Tallen ;) Det var mer än 50 år sen Jimi Hendrix uppträdde i Sandviken och då hade han inte riktigt hunnit bli den världskändis som han senare blev. Tomas Ledin och Rockfolket drog betydligt mer publik senare på sina uppträdande i Sandviken än vad Jimi gjorde. Jag håller nog med Broskan, har man uppträtt på dom stora scenerna i världen och sen plötsligt ger en show i Sandviken så beror det inte på framgångsrika bokningsbolag utan på att man är på deken och får vara glad för dom jobb man får, så är det i denna grymma värld.

 

Fritz..

Hörru lille gubbtjyv, Kom upp på konserten så ska du se att tom. du går därifrån med en okontrollerbar styve.

Ni kan säga vad ni vill om B.S. men otroligt läcker är hon

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan skryta med att jag var DJ på Karelia på Snickarbacken  mitt i Stockholm 1980 till 1985, sedan gick discot i konken. Man gick in från Birger Jarls gatan och ner i en källare! Det var tider det! :big_smile: Mycket pök blev det! :_russian:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är märkligt med en konsert i Sandviken, finns det så mycket barn där med omnejd, det måste ju finnas många fler i och runt Stockholm, Göteborg eller Malmö till att fylla en riktigt stor arena.

Sedan var väl inte Jimi Hendrix så okänd 1968, han släppte ju en bra platta 1967.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Odin:

Hörru lille gubbtjyv, Kom upp på konserten så ska du se att tom. du går därifrån med en okontrollerbar styve.

Ni kan säga vad ni vill om B.S. men otroligt läcker är hon

Är du på riktigt ? Åka från Pattaya till Sandviken för att få se en läcker brud ? :6:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja det är märkligt med en konsert i Sandviken, finns det så mycket barn där med omnejd, det måste ju finnas många fler i och runt Stockholm, Göteborg eller Malmö till att fylla en riktigt stor arena.

Sedan var väl inte Jimi Hendrix så okänd 1968, han släppte ju en bra platta 1967.

1968 var Jimi Hendrix superkändis, 1967 när han uppträdde i Sandviken var han inte riktigt lika berömd.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Fritz:

1968 var Jimi Hendrix superkändis, 1967 när han uppträdde i Sandviken var han inte riktigt lika berömd.

 

Fritz..

Jimi Hendrix Spelade tre gånger i Sandviken 1967,68 och 70 ;-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har bra minne eller duktig på Google kan väl kolla. 

 

Men har för mig att någon stureplanskändis öppnade exklusiv nattklubb i Sandviken för 5-10 år sedan och att det kom en hel del internationella kändisar dit för besök och uppträdande. 

 

Kanske är samma herre som är inblandad i detta. Känner rätt folk och är beredd att betala. 

 

För visst hade väl Brittan fyllt Globen om hon spelat där? 

 

Kan också vara så att showen inte passar i de största arenorna. Händer ju till och från att artister sätter upp shower som inte gör sig i storformat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Sandvikens store son, Tomas Ledin, stämmer upp i en duett med Brittan i ”Oops I did it again” och sedan Brittan nynnar med lite i ”Sommaren är kort” så är det en given världssuccé.

 

Utan Ledins hjälp krävs det nog att Brittan visar brösten för att den konserten skulle bli intressantare än mitt senaste besök i Sandviken; en novembereftermiddag för 10 år sedan med en skock kineser för att titta på Sandviks extruderingsprocess. Den dagen avslutades dessutom med 4 Små Rätter och ett par stora Falcon Export på ett kineshak i  Gävle efter att sett ett par tusen stålrör, så jag tror nog ändå att ribban lagts lite för högt för gamla Britt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

1968 var Jimi Hendrix superkändis, 1967 när han uppträdde i Sandviken var han inte riktigt lika berömd.

 

Fritz..

Jimi Hendrix, 34 svenska konserter.

Konserthallen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670519. (2 shows.) Mariebergsskogens Folkets Park, Karlstad. 670520. Klubb Bongo New-Orleans, Malmö. 670523. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670524. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670524. Konserthallen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670903. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670904. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670904. Idrottshallen, Västerås. 670906. (2 shows.) Popladan, Högbo Bruk, Högbo. 670908. (2 shows.) Mariebergsskogens Folkets Park, Karlstad. 670909. (2 shows.) Stora Salen, Akademiska Föreningen, Lund. 670910. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670911. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670911. Stjärnscenen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670912. (2 shows.) Lorensbergs Cirkus, Göteborg. 680104. (2 shows.) Jernvallens Sporthall, Sandviken. 680105. Stora Salen, Konserthuset, Stockholm. 680108. (2 shows.) Lorensbergs Cirkus, Göteborg. 690108. (2 shows.) Stora Salen, Konserthuset, Stockholm. 690109. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 700831. Stora Scenen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 700901.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jimi Hendrix, 34 svenska konserter.

Konserthallen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670519. (2 shows.) Mariebergsskogens Folkets Park, Karlstad. 670520. Klubb Bongo New-Orleans, Malmö. 670523. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670524. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670524. Konserthallen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670903. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670904. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670904. Idrottshallen, Västerås. 670906. (2 shows.) Popladan, Högbo Bruk, Högbo. 670908. (2 shows.) Mariebergsskogens Folkets Park, Karlstad. 670909. (2 shows.) Stora Salen, Akademiska Föreningen, Lund. 670910. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670911. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670911. Stjärnscenen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670912. (2 shows.) Lorensbergs Cirkus, Göteborg. 680104. (2 shows.) Jernvallens Sporthall, Sandviken. 680105. Stora Salen, Konserthuset, Stockholm. 680108. (2 shows.) Lorensbergs Cirkus, Göteborg. 690108. (2 shows.) Stora Salen, Konserthuset, Stockholm. 690109. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 700831. Stora Scenen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 700901.

Tror inte han hade harvat runt på svenska folkparker, om hade fyllt det stora lokalerna i Europa..

Kan inte tänka mig att det var några stora intäkter på dessa spelningar....

Var väl ett annat konsertklimat då.....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Sangwal:

Tror inte han hade harvat runt på svenska folkparker, om hade fyllt det stora lokalerna i Europa..

Kan inte tänka mig att det var några stora intäkter på dessa spelningar....

Var väl ett annat konsertklimat då.....

 

Rock on!

Ytterligare Off T. ACDC korde utanfor Falkenberg 1976, det var nog inte Hawaiiburgaren som drog: 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3381&artikel=2945949

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var med och bokade Ace of Base till invigningen av en liten musikklubb i Kungsbacka tidigt 90-tal.

Detta var innan de släppte sin första platta och spelningen skulle ske ett tag efter release, de avbokade såklart:) 

Vad jag minns kostade de 30k när vi bokade, när nästa artistlista kom ut kostade de 1 mille. 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev judazzz:

Ytterligare Off T. ACDC korde utanfor Falkenberg 1976, det var nog inte Hawaiiburgaren som drog: 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3381&artikel=2945949

Lite mer off topic.

Och förband åt Black Sabbath på Olympen i Lund någon gång på slutet av 70-talet.

Thin Lizzy spelade hemma i lilla Kalmar runt mitten av 70-talet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många byhålor har haft kända artister på besök genom åren, Sandviken är inte exklusivt på det sättet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja det är märkligt med en konsert i Sandviken, finns det så mycket barn där med omnejd, det måste ju finnas många fler i och runt Stockholm, Göteborg eller Malmö till att fylla en riktigt stor arena.

Sedan var väl inte Jimi Hendrix så okänd 1968, han släppte ju en bra platta 1967.

Sandviken har dragit in massor av miljoner på nyanlända "barn" så de fyller nog arenan utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev stefan5300:

Lite mer off topic.

Och förband åt Black Sabbath på Olympen i Lund någon gång på slutet av 70-talet.

Thin Lizzy spelade hemma i lilla Kalmar runt mitten av 70-talet.

Thin Lizzy, Motorhead, Philip Lynott, Concert, Nöjesparken, Varberg, Sweden, 15th October 1982.

 

Phil glomde sin lader paj i vardagsrummet hos min kompis, innan avfärd till Köpenhamn dagen efter så hämtade Mr Paris sin jacka och tackade.

Gary Moore var tyvärr inte med på den turnen, dom Phil och Gary var rejalt osams for att uttrycka det milt

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jimi Hendrix, 34 svenska konserter.

Konserthallen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670519. (2 shows.) Mariebergsskogens Folkets Park, Karlstad. 670520. Klubb Bongo New-Orleans, Malmö. 670523. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670524. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670524. Konserthallen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670903. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670904. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670904. Idrottshallen, Västerås. 670906. (2 shows.) Popladan, Högbo Bruk, Högbo. 670908. (2 shows.) Mariebergsskogens Folkets Park, Karlstad. 670909. (2 shows.) Stora Salen, Akademiska Föreningen, Lund. 670910. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 670911. Dans In, Gröna Lund, Stockholm. 670911. Stjärnscenen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 670912. (2 shows.) Lorensbergs Cirkus, Göteborg. 680104. (2 shows.) Jernvallens Sporthall, Sandviken. 680105. Stora Salen, Konserthuset, Stockholm. 680108. (2 shows.) Lorensbergs Cirkus, Göteborg. 690108. (2 shows.) Stora Salen, Konserthuset, Stockholm. 690109. (2 shows.) Stora Scenen, Gröna Lund, Stockholm. 700831. Stora Scenen, Lisebergs Nöjespark, Göteborg. 700901.

Stockholm. 700831

 

Va där då gubbfan drog ur kabeln då han inte fick spela längre "HUVA"

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

lite mer OT, Beatles spelade på Stenkulla ungdomsgård i Nyköping, efter de slog igenom internationellt. Rykten sa att Rut, föreståndarinnan, hade haft en affär med Ringo. Men det får vi nog aldrig veta!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Stefan:

lite mer OT, Beatles spelade på Stenkulla ungdomsgård i Nyköping, efter de slog igenom internationellt. Rykten sa att Rut, föreståndarinnan, hade haft en affär med Ringo. Men det får vi nog aldrig veta!

//S

Har en polare(tyvärr borta nu) som var varit med i ett forband som spelade i Boråshallen innan Beatles gjorde sin enda och unika spelning i denna stad. Beatles var i princip okända när detta hände. Min polare fick alla i Beatles att skriva sina autografer på en servett i pausen.  Tyvärr var han forkyld så han drog en snorkaka i servetten och slängde den. Måste vara världens dyraste snorkaka............

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev thomas001:

Har en polare(tyvärr borta nu) som var varit med i ett forband som spelade i Boråshallen innan Beatles gjorde sin enda och unika spelning i denna stad. Beatles var i princip okända när detta hände. Min polare fick alla i Beatles att skriva sina autografer på en servett i pausen.  Tyvärr var han forkyld så han drog en snorkaka i servetten och slängde den. Måste vara världens dyraste snorkaka............

Ut till soptippen å gräv! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Ut till soptippen å gräv! :big_smile:

Va fan tror du jag har gjort dom senaste 40-åren..............

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu måste jag veta. Är Brittan en världsartist som någon magiskt nog lyckades boka till Sandviken (som fö är kända för sina bögar). ELLER en föredetting?

 

Enlighten me :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...