Jump to content
IGNORERAD

Borttappad flygbiljett.


stefan5300

Recommended Posts

Kompisen har tappat bort sin flygbiljett med Emiraterna ett A4-papper, kan han checka in i Bangkok till Stockholm genom att visa upp sitt pass?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter


Är han också Kalmarit så vad ska han hem o göra.
Så här eländigt ser det ut idag kl 11.00
e626c8046cb1a27d39fdc4ec6670629a.jpg

c4a6730d42e82ff40d56c05da3a2e388.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:


Är han också Kalmarit så vad ska han hem o göra.
Så här eländigt ser det ut idag kl 11.00
e626c8046cb1a27d39fdc4ec6670629a.jpg

c4a6730d42e82ff40d56c05da3a2e388.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

12;te Februari ska han hem som är lite närmare våren, kanske.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygbiljetter är faktisk förbjudna sedan typ 10 år inom EU, det får bara ställas ut electronic Ticket. Bolagen och handling agenterna har äntligen lärt sig detta så det är aldrig några problem men man bör väl ha antecknat sitt bokningsklass om de inte kan hitta dig i systemet.

Sist jag hade problem var på en charter flight där inchecknings agenten envisades med att jag var tvungen att ha en utskriven bokning som de skulle ta och lägga i en hög. Jag stod på mig och sa att jag har en elektronisk biljett fysiska är förbjudet.... Till sist kom nån Vingresor snubbe o sa till handling agent att det var ok....

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev stefan5300:

Kompisen har tappat bort sin flygbiljett med Emiraterna ett A4-papper, kan han checka in i Bangkok till Stockholm genom att visa upp sitt pass?

Det går med passet i Thailand. 

I Filippinerna måste man ha den på papper.

Yttre säkerhets kontroll, innan incheckningen. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev pigge01:

Det går med passet i Thailand. 

I Filippinerna måste man ha den på papper.

Yttre säkerhets kontroll, innan incheckningen. 

Står faktiskt på Emirates hemsida att man ska kunna visa upp kvitto, det fungerar ju med mailet i telefonen.

Personligen har jag nog inte haft en pappersbiljett på 10 år, och aldrig blivit ombedd att visa någon.

Nu är ju Stefans vän i Thailand, så vad gäller på PH är ju föga intressant.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Står faktiskt på Emirates hemsida att man ska kunna visa upp kvitto, det fungerar ju med mailet i telefonen.

Personligen har jag nog inte haft en pappersbiljett på 10 år, och aldrig blivit ombedd att visa någon.

Nu är ju Stefans vän i Thailand, så vad gäller på PH är ju föga intressant.

Jo, intressant kan det väl vara för de läsare som reser inte BARA till Thailand.

Själv skriver jag alltid ut e-ticketen och tar med mig. Det underlättar väldigt mycket, precis som Pigge skriver i Filippinerna, där olika vakter på diverse ställen vid flygplatserna ofta vill se något papper över att man är behörig. Om inte för annat, så för att känna att de inte står där alldeles i onödan.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Sakhon:

Jo, intressant kan det väl vara för de läsare som reser inte BARA till Thailand.

Själv skriver jag alltid ut e-ticketen och tar med mig. Det underlättar en del som Pigge skriver i Filippinerna, där olika vakter på diverse ställen vid flygplatserna ofta vill se något papper över att man är behörig. Om inte för annat, så för att känna att de inte står där alldeles i onödan.

Syftade mer på nyttan för Stefans vän att veta vad som gäller i PH, men vad som intressant var att Emirates skriver att man skall ha kvittens på sin biljett, men bör ju duga med digital kvittens i telefonen, dvs ett mail.

Personligen har jag inte haft en pappersbiljett på 10 år vid incheckning, det tillhör liksom det förflutna. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Soengsang:

Syftade mer på nyttan för Stefans vän att veta vad som gäller i PH, men vad som intressant var att Emirates skriver att man skall ha kvittens på sin biljett, men bör ju duga med digital kvittens i telefonen, dvs ett mail.

Personligen har jag inte haft en pappersbiljett på 10 år vid incheckning, det tillhör liksom det förflutna. 

Som sagt var, det Finns ANDRA som kan ha nytta av informationen Pigge skrev om.

Du kanske tycker att det ar helt orelevant info.

Om du  sjalv haft med myndigheter,bankvasenden,polis och privata vakt bolag att gora personligen pa plats kanske du haft en susning om problematiken

och inte forsokt att sticka upp din mobil telefon nar nagot annat efterfragas.

Att tex. vaxla US Dollars i kontanter till Filipinska pesos pa Citi bank i Makati kan tan en hel eftermiddag, det racker inte med ett pass med giltlig inrese stampel.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev judazzz:

Som sagt var, det Finns ANDRA som kan ha nytta av informationen Pigge skrev om.

Du kanske tycker att det ar helt orelevant info.

Om du  sjalv haft med myndigheter,bankvasenden,polis och privata vakt bolag att gora personligen pa plats kanske du haft en susning om problematiken

och inte forsokt att sticka upp din mobil telefon nar nagot annat efterfragas.

Att tex. vaxla US Dollars i kontanter till Filipinska pesos pa Citi bank i Makati kan tan en hel eftermiddag, det racker inte med ett pass med giltlig inrese stampel.

Vem går till en bank för att växla dollar då, jag tar hellre än Money Changer som finns i varje gathörn trots ev lite lägre kurs.

Sorry för fortsättning på OT ;)

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Syftade mer på nyttan för Stefans vän att veta vad som gäller i PH, men vad som intressant var att Emirates skriver att man skall ha kvittens på sin biljett, men bör ju duga med digital kvittens i telefonen, dvs ett mail.

Personligen har jag inte haft en pappersbiljett på 10 år vid incheckning, det tillhör liksom det förflutna. 

Jo, jag förstår hur du menade. Och jag tänkte lite "bredare".

Och kanske att det även i Filippinerna går att klara resan med enbart pass, men det underlättar helt klart att ha e-biljetten på papper med sig så fort man bryter mönstret det minsta lilla, t.ex. att man glömt att göra nånting och behöver gå tillbaka nånstans. De flesta vakter är ju väldigt vänliga och lätta att prata med, men även en sådan kan ju ha en dålig dag och då kan ju stämningen förändras. Deras beväpning är ju inte ärtbössor direkt, och kan för många upplevas skrämmande.

 

Och skall vi hålla oss väldigt strikt till TS förutsättningar så står det ju ingenting om att vederbörande ens har en telefon att visa kvittot i.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Broskan:

Vem går till en bank för att växla dollar då, jag tar hellre än Money Changer som finns i varje gathörn trots ev lite lägre kurs.

Sorry för fortsättning på OT ;)

 

//Broskan

Det var ett exempel pa att saker ar och fungerar lite annorlunda an pa tex. hur saker fungerar pa tex. Drottninggaratn i Stockholm eller vid Sukhumvit i BKK.

Nar jag kopte en motorcykel i Manila sa blev det en avsevard skillnad hos Citibank an hos skumrasket pa Adriatico street.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev judazzz:

Det var ett exempel pa att saker ar och fungerar lite annorlunda an pa tex. hur saker fungerar pa tex. Drottninggaratn i Stockholm eller vid Sukhumvit i BKK.

Nar jag kopte en motorcykel i Manila sa blev det en avsevard skillnad hos Citibank an hos skumrasket pa Adriatico street.

Det var då väldigt vad OT det blev. Trodde det var Thailand det gällde :big_smile:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...