Jump to content
IGNORERAD

Hur många gånger har ni blivit lurade i baren?


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk
10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Har en kompis som aldrig lämnade dricks i barerna och han resornerade som så, att när jag är i Thailand så dricker jag 10-15 bärs varje dag i 3 månader och ska jag då lägga 5-10-20 Baht i varje bar jag dricker så blir det en jäkla massa pengar.

 

Varför ska det läggas dricks och ofta då till restaurangpersonal och taxichaufförer, jag har under mitt 43-åriga arbetsliv fått dricks 2 gånger och då har jag arbetat övertid för att färdigställa 2 jobb och inte åka tillbaka dagen efter.

 

Jag brukar heller aldrig ge dricks varken åt bartjejer eller taxichaufförer även om jag vet att man får farang kinjao blicken på sig.

 

Istället går jag in på seven innan jag sätter mig i en bar och växlar till mig ett antal 5 och 10 bahtare så att om notan ex är på 205 baht så har jag ju den där extra 5 bahtaren tillhands.

 

Jag har heller aldrig brytt mig om att lyssna till snacket om att den snåle farangen inte är poppis utan jag betalar efter vad notan visar.

 

BTT

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    16

  • stefan5300

    4

  • Soengsang

    4

  • SatanG

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

21 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag brukar heller aldrig ge dricks varken åt bartjejer eller taxichaufförer även om jag vet att man får farang kinjao blicken på sig.

 

Istället går jag in på seven innan jag sätter mig i en bar och växlar till mig ett antal 5 och 10 bahtare så att om notan ex är på 205 baht så har jag ju den där extra 5 bahtaren tillhands.

 

Jag har heller aldrig brytt mig om att lyssna till snacket om att den snåle farangen inte är poppis utan jag betalar efter vad notan visar.

 

BTT

 

BTT

Om du någon gång i livet sätter din fot i Thailand igen borde du prova att kasta lite tusenlappar i baren. Köpa lite pingpongbollar och bjuda på några drinkar. Så skall du se att du får lite VIP behandling. Den kvällen kommer du inte glömma... det kan jag lova! :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev samet:

Om du någon gång i livet sätter din fot i Thailand igen borde du prova att kasta lite tusenlappar i baren. Köpa lite pingpongbollar och bjuda på några drinkar. Så skall du se att du får lite VIP behandling. Den kvällen kommer du inte glömma... det kan jag lova! :big_smile:

 

Har faktiskt inte behövt bjuda på tusenlappar eller drinkar för att bli poppis.

 

Räcker med att man uppträder anständigt och snällt så slåss damerna om att få lämna baren med en.

 

Dom flesta tjejer uppskattar snälla killar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Dom flesta tjejer uppskattar snälla killar.

 

BTT

Alla brudarna älskar pengar. Pengar pengar pengar. Inget annat. 

 

Ingen är i baren för att de vill träffa "snälla" gubbar. De jobbar för att få PENGAR. 

 

Vid ditt nästa eventuella framtida besök. Eller genom googling, du väljer själv. Fråga tjejerna. Fråga alla. Om de helst vill ha en snäll och fattig kund eller en rik och elak kund? 

 

Att du är poppis beror på att dina 200 baht, nudelsoppa och grattis dusch är det bästa dina Bamboo tjejer kan få den kvällen :big_smile:

 

I barerna är man bara så populär som den övriga kundkretsen tillåter :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev samet:

Om du någon gång i livet sätter din fot i Thailand igen borde du prova att kasta lite tusenlappar i baren. Köpa lite pingpongbollar och bjuda på några drinkar. Så skall du se att du får lite VIP behandling. Den kvällen kommer du inte glömma... det kan jag lova! :big_smile:

Pingpong-bollar vet han inte om, det är en relativt ny förseelse, kom väl för ca 8-10år sedan.

Och det gick inte att köpa pingpong-bollar i gogobarerna på hans tid :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev samet:

Alla brudarna älskar pengar. Pengar pengar pengar. Inget annat. 

 

Ingen är i baren för att de vill träffa "snälla" gubbar. De jobbar för att få PENGAR. 

 

Vid ditt nästa eventuella framtida besök. Eller genom googling, du väljer själv. Fråga tjejerna. Fråga alla. Om de helst vill ha en snäll och fattig kund eller en rik och elak kund? 

 

Att du är poppis beror på att dina 200 baht, nudelsoppa och grattis dusch är det bästa dina Bamboo tjejer kan få den kvällen :big_smile:

 

I barerna är man bara så populär som den övriga kundkretsen tillåter :waaaht:

 

Det är inte sant det du skriver.

 

Om du frågar tjejerna i en vanlig bar vilken typ av farang dom tittar efter så svarar 90% att dom vill ha en kille som:

 

1  Är snäll och vänlig och uppträder anständigt

 

2 Luktar gott

 

3 Inte super för mycket och inte är otrogen

 

4 Tar bra hand om tjejen och hennes familj

 

Det dom inte vill ha är:

 

1  En kille som är elak

 

2  En kille som är alkoholist

 

3 En kille som är otrogen

 

4 En kille som luktar apa

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du fel!

De svarar till 99% det du VILL höra, allt för att tjäna pengar, det är ju därför de är i baren :-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det är inte sant det du skriver.

 

Om du frågar tjejerna i en vanlig bar vilken typ av farang dom tittar efter så svarar 90% att dom vill ha en kille som:

 

1  Är snäll och vänlig och uppträder anständigt

 

2 Luktar gott

 

3 Inte super för mycket och inte är otrogen

 

4 Tar bra hand om tjejen och hennes familj

 

Det dom inte vill ha är:

 

1  En kille som är elak

 

2  En kille som är alkoholist

 

3 En kille som är otrogen

 

4 En kille som luktar apa

 

BTT

555 jadu... om du ställer upp det så.. ja då får du den listan. 

 

1  Är snäll och vänlig och uppträder anständigt - Självklart är det trevligt... men absolut inte viktigast och avgörande för valet av partner för natten. 

 

2 Luktar gott - Gött med parfym

 

3 Inte super för mycket och inte är otrogen - Båda två är en förutsättning för en lyckad kväll för damen, full så han inte tänker, otrogen mot frugan. 

 

4 Tar bra hand om tjejen och hennes familj - Absolut viktigast. Detta är nummer 1!

 

Det dom inte vill ha är:

 

1  En kille som är elak - Går utmärkt om han har gött om stålar

 

2  En kille som är alkoholist - Går utmärkt om han har gött om stålar

 

3 En kille som är otrogen - Återigen en förutsättning för deras arbete

 

4 En kille som luktar apa - Går utmärkt om han har gött om stålar

 

BTT min käre vän. Du försöker blanda vanliga thaibrudar med barbrudar. Det funkar inte. Sålänge bruden är en barbruden finns det bara en sak som är primär. PENGAR! Finns det flera uppvaktare som har likvärdig nivå av pengar kan andra saker på din lista spela in. 

 

Däremot med vanliga thaitjejer. Där spelar mycket av det du nämner in. Nu förstår jag att du inte har så mycket erfarenhet av just dessa damer. Men du hittade en bra lista på google. Vad sökte du på? What do Thai girls like? Eller How to date a Thai women? 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
22 minuter sedan, skrev samet:

555 jadu... om du ställer upp det så.. ja då får du den listan. 

 

1  Är snäll och vänlig och uppträder anständigt - Självklart är det trevligt... men absolut inte viktigast och avgörande för valet av partner för natten. 

 

2 Luktar gott - Gött med parfym

 

3 Inte super för mycket och inte är otrogen - Båda två är en förutsättning för en lyckad kväll för damen, full så han inte tänker, otrogen mot frugan. 

 

4 Tar bra hand om tjejen och hennes familj - Absolut viktigast. Detta är nummer 1!

 

Det dom inte vill ha är:

 

1  En kille som är elak - Går utmärkt om han har gött om stålar

 

2  En kille som är alkoholist - Går utmärkt om han har gött om stålar

 

3 En kille som är otrogen - Återigen en förutsättning för deras arbete

 

4 En kille som luktar apa - Går utmärkt om han har gött om stålar

 

BTT min käre vän. Du försöker blanda vanliga thaibrudar med barbrudar. Det funkar inte. Sålänge bruden är en barbruden finns det bara en sak som är primär. PENGAR! Finns det flera uppvaktare som har likvärdig nivå av pengar kan andra saker på din lista spela in. 

 

Däremot med vanliga thaitjejer. Där spelar mycket av det du nämner in. Nu förstår jag att du inte har så mycket erfarenhet av just dessa damer. Men du hittade en bra lista på google. Vad sökte du på? What do Thai girls like? Eller How to date a Thai women? 

 

Det du skriver stämmer säkert in på vanliga horor på bordellerna men jag skriver om öppna beerbarer i Pattaya och där finns andra spelregler för hur man tänker och uppträder.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det du skriver stämmer säkert in på vanliga horor på bordellerna men jag skriver om öppna beerbarer i Pattaya och där finns andra spelregler för hur man tänker och uppträder.

 

BTT

Vad för bordeller menar du nu?

Särskilt vad det gäller beerbarer så är nog pengar no:1 i det första skedet, det borde du kanske ha koll på som det orakel du är i detta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det är inte sant det du skriver.

 

Om du frågar tjejerna i en vanlig bar vilken typ av farang dom tittar efter så svarar 90% att dom vill ha en kille som:

 

1  Är snäll och vänlig och uppträder anständigt

 

2 Luktar gott

 

3 Inte super för mycket och inte är otrogen

 

4 Tar bra hand om tjejen och hennes familj

 

Det dom inte vill ha är:

 

1  En kille som är elak

 

2  En kille som är alkoholist

 

3 En kille som är otrogen

 

4 En kille som luktar apa

 

BTT

Hur manga ganger har du blivit lurad av Berit?

Eller heter hon Beirut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herre jävlar :waaaht: 555555555555555555  och jag som gav 1000 Bath i dricks till tjejerna i Fun Bar i julas + några omgångar drinkar för de var så trevliga

 

Gissa om vi fick VIP service när vi kom tillbaka två kvällar senare :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det är inte sant det du skriver.

 

Om du frågar tjejerna i en vanlig bar vilken typ av farang dom tittar efter så svarar 90% att dom vill ha en kille som:

 

1  Är snäll och vänlig och uppträder anständigt

 

2 Luktar gott

 

3 Inte super för mycket och inte är otrogen

 

4 Tar bra hand om tjejen och hennes familj

 

Det dom inte vill ha är:

 

1  En kille som är elak

 

2  En kille som är alkoholist

 

3 En kille som är otrogen

 

4 En kille som luktar apa

 

BTT

En reviderad lista torde låta som såhär:

 

Det dom vill ha är:

 

1 En good take care

2 En good take care

3 En good take care

4 En good take care

 

Det dom inte vill ha

 

1 En bad take care

2 En bad take care

3 En bad take care

4 En bad take care

 

🤭

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev AnTove:

Har inte spenderat så många minuter i barerna. Men har säkert blivit smålurad av taxichaufförer, tuk-tuks och olika försäljare. Men det rör sig om så små summor att när man börjar att räkna efter så är det inte värt energin. Det satt en "rutinerad" resenär på en restaurang när jag gjorde min första resa till Thailand. Han blev mycket upprörd och läxade upp mig för att han tyckte att jag gav för mycket dricks och att jag förstörde för andra resenärer. Jag blev helt ställd, tror att jag gav 150 bath eller något. Hade aldrig träffat människan, men han satt och kollade vad folk gjorde vid de andra borden. Så att de inte skulle förstöra för honom. Efter det så har jag träffat på flera sådan filurer under åren som har långa utläggningar om hur riktiga resenärer gör och hur missnöjda de är med alla andra. Är ganska så fascinerad av sådana människor och deras syn på sig själva

Du är hel säker på att surgubben/snåljåpen inte såg ut som BTT?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev MaiChai:

Du är hel säker på att surgubben/snåljåpen inte såg ut som BTT?

 

Skulle aldrig riskera att prata med någon annan farang om priser i Pattaya åtminstone inte så länge thaiarna är i närheten.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Vad för bordeller menar du nu?

Särskilt vad det gäller beerbarer så är nog pengar no:1 i det första skedet, det borde du kanske ha koll på som det orakel du är i detta.

 

Tja bara att gå in på första bästa go go bar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte i baren men förr när jag bara växlade kontanter hände det mer än en gång att man fick en tusing för lite tillbaks.

 

Faktiskt första gången på många år råkade jag ut för liknande senaste resan, betalade taxi i ett bås, kostade 300B till dom sen 700B till chauffören. Betalade mina 300B till dom med en tusing och fick tillbaks 300B.

Påtalade det direkt och dom såg ut som fågelholkar.. Sen blev det massa skratt och sålly, sålly, jo tjenispenis sååå genomstuderat.. Orkade inte ens bli upprörd, TIT! :)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nu ca 10 år gammalt men...

Frugan och jag hade flygbiljetter som gällde Arn till Htk via Bkk tur och retur.

Nu var det så att vi hade tagit oss till Samui och i stället räknade med att åka från Samui via Bkk tillbaka till Arn.

Köpte biljetter (USM - Bkk) hos en agent på Samui som även sålde thaibiljetter, bad honom att medela Thai i Bkk att vi inte tänkte utnyttja biljetten Hkt - Bkk utan i stället stiga ombord på thaiplanet i Bkk.

Inga problem detta skulle agenten fixa (confimera flighten Bkk - Arn) dock skulle det kosta 800 baht vilket vi betalade.

När vi senare (sent kvällstid) kom till Bangkok var vi avbokade från Stockholmsflighten, orsaken var att vi  INTE gått ombord på Phuket (blivit automatiskt avbokade) men även INTE medelat Thai i Bangkok detta, gick över huvud taget inte att göra så som vi tänkt göra.

Nu är frugan den hon är och tänkte ställa till en stor oreda om vi inte fick gå ombord och efter ett d**la tjatande fick vi ändå (på nåder) gå ombord.

Sens moral är den att agenten på Samui blåste oss på 800 baht + sket fullständigt i att vi verkligen skulle få ett litet helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir jag lurad i baren av några söta rådjursögon på några hundra bath kan jag ta det. Beror nog mest på mig själv och ingår liksom i nöjesbudgeten om man som jag väljer att spendera ett par veckor i ett red light distrikt. Oftast rör det sig om småpengar och är inte mycket att börja tjafsa om.

 

Blir man däremot lurad på både hus, bil och ibland sin egen flickvän kan det vara värt att diskutera. 

 

Har själv klarat mig från dessa blåsningar, men tror att en hel del känner till en hel del historier om detta och brodern verkar ju vara expert på ämnet då han bara blivit lurad på några nudelsoppor och toalett avgifter genom alla år efter vad jag läst.

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev KaiserBlood:

Blir jag lurad i baren av några söta rådjursögon på några hundra bath kan jag ta det. Beror nog mest på mig själv och ingår liksom i nöjesbudgeten om man som jag väljer att spendera ett par veckor i ett red light distrikt. Oftast rör det sig om småpengar och är inte mycket att börja tjafsa om.

 

Blir man däremot lurad på både hus, bil och ibland sin egen flickvän kan det vara värt att diskutera. 

 

Har själv klarat mig från dessa blåsningar, men tror att en hel del känner till en hel del historier om detta och brodern verkar ju vara expert på ämnet då han bara blivit lurad på några nudelsoppor och toalett avgifter genom alla år efter vad jag läst.

 

 

Nja, han har ju bjudit på en del medikamenter också.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev GreenValley:

Nja, han har ju bjudit på en del medikamenter också.

Ja, det var väldigt lågt gjort. Inget han behöver skryta med igen i den här tråden.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
20 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Här måste jag nog hålla med veteranen. Tyvärr så är det dom naiva och lättlurade eller storspenderarna som förstör för övriga resenärer och som trissar upp priserna.

 

Jag har själv sett hur vissa faranger uppträder i barerna när det ska ringas i klockorna till höger och vänster och ges drick med flera hundra baht ibland eller dom stollarna som ger 3000 baht efter en shorttime.

 

Om vi då tänker att lilla Noi kommer till baren direkt från Isan och får uppleva dessa slösaktiga herrar. Det är klart att alla vi som sen kommer efter och betalar rimliga priser upplevs som kinjao farang.

 

Dom naiva som inte vet bättre kan jag förlåta men inte dom gubbar som skämmer bort tjejerna genom att vräka baht över dom.

 

BTT

Det är det som är det fina.

Gillar att ösa på med dricks för att slippa patrasket.

Det verkar dessutom fungera då jag började besöka Thailand frekvent. Dvs. då jag började resa dit så slutade du med sådant.

Blev det för dyrt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte blivit lurad i baren men väl förledd att betala för något oemotståndligt:dribble:.

För över tio år sedan var jag på Kosan road och köpte en biljett med minibuss till Rose garden för att åka nästa dag.

På morgonen när jag kom till platsen varifrån bussen skulle gå så fanns det många bussar men ingen ville kännas vid våra biljetter.

Killen på det lilla kontoret hade blåst mig och han fanns inte där när jag senare sökte honom.

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-22 at 15:18, skrev broder tuk tuk:

 

Tja bara att gå in på första bästa go go bar.

 

BTT

 

Hahaha så gogo-barer är bordeller men inte beer bars?

Själv får jag nog mer bordellkänsla vid besök på ställen där damerna sitter bakom ett glasfönster och väntar på att sitt nummer ska bli uppropat. 

Testa att googla på det så får nog "veteranen" ett hum om vad jag menar.

 

F.ö. så dricksar jag vad jag tycker är ok, inte vad du eller någon annan "räv" tror är rätt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...