Jump to content
IGNORERAD

Hur många gånger har ni blivit lurade i baren?


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Tänkte medlemmarna kunde delge oss med lite historier om dom gångerna ni blivit blåsta i baren eller av någon longstay.

 

Och påstå nu inte att ni aldrig blivit det.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    16

  • stefan5300

    4

  • Soengsang

    4

  • SatanG

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Aldrig. Dock har jag sett att Caveman blivit lurad på ladydrinks! :) Dock fick han ju nåt för det till slut! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev wUThai:

Aldrig. Dock har jag sett att Caveman blivit lurad på ladydrinks! :) Dock fick han ju nåt för det till slut! :)

 

Det är mer regel än undantag att ladydrinknotan spetsas så det ser jag inte som något allvarligt.

 

Såvida man nu inte bjudit alla 12 tjejerna på drinkar då kan ju notan bli besvärlig.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det är mer regel än undantag att ladydrinknotan spetsas så det ser jag inte som något allvarligt.

 

Såvida man nu inte bjudit alla 12 tjejerna på drinkar då kan ju notan bli besvärlig.

 

BTT

Mja, nu var inte drinkarna spetsade. Var nog mer tärningarna som var spetsade! Aja, caveman vet vad jag snackar om! :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det är mer regel än undantag att ladydrinknotan spetsas så det ser jag inte som något allvarligt.

 

Såvida man nu inte bjudit alla 12 tjejerna på drinkar då kan ju notan bli besvärlig.

 

BTT

Beror väl på vilka droger man häller i drinkarna. 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3ggr

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig blivit lurad i en bar (som jag vet). Men jag har blivit lurad i en restaurang. Dom hade lagt på ca 200 Baht på notan men jag orkade inte bråka om det.

Jag har dessutom blivit lurad på 500 Baht på Flipper Lodge Soi 8 Pattaya. Dom beskyllde mej för att ha stulit två handdukar vilket jag inte hade gjort.

Men vi skulle åka hem och bussen till flyget stod och väntade utanför. Så det var bara att betala för annars skulle dom ringa efter polisen och

då hade jag missat flyget även om jag fått rätt.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
54 minuter sedan, skrev Nutteman:

Aldrig blivit lurad i en bar (som jag vet). Men jag har blivit lurad i en restaurang. Dom hade lagt på ca 200 Baht på notan men jag orkade inte bråka om det.

Jag har dessutom blivit lurad på 500 Baht på Flipper Lodge Soi 8 Pattaya. Dom beskyllde mej för att ha stulit två handdukar vilket jag inte hade gjort.

Men vi skulle åka hem och bussen till flyget stod och väntade utanför. Så det var bara att betala för annars skulle dom ringa efter polisen och

då hade jag missat flyget även om jag fått rätt.

 

MVH

Nutteman

 

Blir man lurad på 200-300 baht är det bara att svälja och gå vidare.

 

Jag tycker det är betydligt värre att bli lurad av tjejer som påstår att dom älskar dig och sen dyker det upp en annan gubbe som dom går över till i baren.

 

Detta har hänt mig ett antal gånger och en gång blev jag skitförbannad men det slutade bara med att jag blev kallad crazy och med att min bardam blev väldigt aggressiv plus att alla andra tjejer i baren kom fram och berättade vilken dålig tjej hon var.

 

Jag lyssnade inte på dom andras snicksnack för det var givetvis bara ett sätt för dom att få ta över mig.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Blir man lurad på 200-300 baht är det bara att svälja och gå vidare.

 

Jag tycker det är betydligt värre att bli lurad av tjejer som påstår att dom älskar dig och sen dyker det upp en annan gubbe som dom går över till i baren.

 

Detta har hänt mig ett antal gånger och en gång blev jag skitförbannad men det slutade bara med att jag blev kallad crazy och med att min bardam blev väldigt aggressiv plus att alla andra tjejer i baren kom fram och berättade vilken dålig tjej hon var.

 

Jag lyssnade inte på dom andras snicksnack för det var givetvis bara ett sätt för dom att få ta över mig.

 

BTT

 

Bara för att hon har en till betyder det ju inte att hon inte älskar dig också eller?

Senast i går såg jag på Tv4 en svensk kvinna som hade 2 män (ej gambier ;-)) så varför kan inte an thaidam ha det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev bob:

 

Bara för att hon har en till betyder det ju inte att hon inte älskar dig också eller?

Senast i går såg jag på Tv4 en svensk kvinna som hade 2 män (ej gambier ;-)) så varför kan inte an thaidam ha det också.

 

Det är sant.

 

Även en bartjej kan ju skilja på kärlek och arbete.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag redan från början läst BTT´s fantastiska råd på div forum så har jag aldrig blivit lurad

 

Tack BTT :great:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Eftersom jag redan från början läst BTT´s fantastiska råd på div forum så har jag aldrig blivit lurad

 

Tack BTT :great:

 

Ja men det beror ju mest på att dom flesta bargubbar har ungefär samma upplevelser.

 

Tjejerna är ju stöpta i ungefär samma form med ungefär samma beteende.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Innehållet i drinkarna motsvarar inte alls vad man förväntat och betalt för, mest bara vatten och färgämnen

M.a.o. blir man lurad varje gång om man inte beställer öl på flaska:D

Sedan har man blivit lurad på den ersättning man borde erhållet när man hållet barpersonal med övernattningsmöjlighet:sick:.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte spenderat så många minuter i barerna. Men har säkert blivit smålurad av taxichaufförer, tuk-tuks och olika försäljare. Men det rör sig om så små summor att när man börjar att räkna efter så är det inte värt energin. Det satt en "rutinerad" resenär på en restaurang när jag gjorde min första resa till Thailand. Han blev mycket upprörd och läxade upp mig för att han tyckte att jag gav för mycket dricks och att jag förstörde för andra resenärer. Jag blev helt ställd, tror att jag gav 150 bath eller något. Hade aldrig träffat människan, men han satt och kollade vad folk gjorde vid de andra borden. Så att de inte skulle förstöra för honom. Efter det så har jag träffat på flera sådan filurer under åren som har långa utläggningar om hur riktiga resenärer gör och hur missnöjda de är med alla andra. Är ganska så fascinerad av sådana människor och deras syn på sig själva

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev AnTove:

Har inte spenderat så många minuter i barerna. Men har säkert blivit smålurad av taxichaufförer, tuk-tuks och olika försäljare. Men det rör sig om så små summor att när man börjar att räkna efter så är det inte värt energin. Det satt en "rutinerad" resenär på en restaurang när jag gjorde min första resa till Thailand. Han blev mycket upprörd och läxade upp mig för att han tyckte att jag gav för mycket dricks och att jag förstörde för andra resenärer. Jag blev helt ställd, tror att jag gav 150 bath eller något. Hade aldrig träffat människan, men han satt och kollade vad folk gjorde vid de andra borden. Så att de inte skulle förstöra för honom. Efter det så har jag träffat på flera sådan filurer under åren som har långa utläggningar om hur riktiga resenärer gör och hur missnöjda de är med alla andra. Är ganska så fascinerad av sådana människor och deras syn på sig själva

Vad kostade själva notan?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Vad kostade själva notan?

 Det var runt 350 Bath och jag rundade och lämnade 500.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev AnTove:

 Det var runt 350 Bath och jag rundade och lämnade 500.

Hahaha och det störde sig den "rutinerade" på, jag hade nog faktiskt blivit lite irriterad i dina kläder :)

Ok, kanske lite mycket dricks på den summan, men ibland har man sin anledning till saker, och det ska fan inte någon "surgubbe" lägga sig i!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev AnTove:

 Det var runt 350 Bath och jag rundade och lämnade 500.

Då tycker jag också att det var väl mycket dricks men jag skulle ju inte skälla ut någon som jag såg lämna så mycket dricks.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahaha och det störde sig den "rutinerade" på, jag hade nog faktiskt blivit lite irriterad i dina kläder :)

Ok, kanske lite mycket dricks på den summan, men ibland har man sin anledning till saker, och det ska fan inte någon "surgubbe" lägga sig i!

Han babblade om att man inte skulle ge över 40 bath, för då blev thailändarna bortskämda.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev AnTove:

Han babblade om att man inte skulle ge över 40 bath, för då blev thailändarna bortskämda.

Mmm vissa tänker så, men allt beror ju på situationen, jag menar på en lunch i gathörnet så ger jag ingen dricks, men däremot kanske när vi går flera o äter på kvällen, eller om man suttit i en bar eller på resturang en stund o ölat och servicen varit bra lite extra.

Allt har sin tid och sina orsaker, men surgubbar förstår ofta inte det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev AnTove:

Har inte spenderat så många minuter i barerna. Men har säkert blivit smålurad av taxichaufförer, tuk-tuks och olika försäljare. Men det rör sig om så små summor att när man börjar att räkna efter så är det inte värt energin. Det satt en "rutinerad" resenär på en restaurang när jag gjorde min första resa till Thailand. Han blev mycket upprörd och läxade upp mig för att han tyckte att jag gav för mycket dricks och att jag förstörde för andra resenärer. Jag blev helt ställd, tror att jag gav 150 bath eller något. Hade aldrig träffat människan, men han satt och kollade vad folk gjorde vid de andra borden. Så att de inte skulle förstöra för honom. Efter det så har jag träffat på flera sådan filurer under åren som har långa utläggningar om hur riktiga resenärer gör och hur missnöjda de är med alla andra. Är ganska så fascinerad av sådana människor och deras syn på sig själva

 

Här måste jag nog hålla med veteranen. Tyvärr så är det dom naiva och lättlurade eller storspenderarna som förstör för övriga resenärer och som trissar upp priserna.

 

Jag har själv sett hur vissa faranger uppträder i barerna när det ska ringas i klockorna till höger och vänster och ges drick med flera hundra baht ibland eller dom stollarna som ger 3000 baht efter en shorttime.

 

Om vi då tänker att lilla Noi kommer till baren direkt från Isan och får uppleva dessa slösaktiga herrar. Det är klart att alla vi som sen kommer efter och betalar rimliga priser upplevs som kinjao farang.

 

Dom naiva som inte vet bättre kan jag förlåta men inte dom gubbar som skämmer bort tjejerna genom att vräka baht över dom.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev AnTove:

 Det var runt 350 Bath och jag rundade och lämnade 500.

 

Varför egentligen?

 

Han kunde väl gått till cashiern och växlat och du hade kunnat ge dom sedvanliga 10 bahten i dricks.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis som aldrig lämnade dricks i barerna och han resornerade som så, att när jag är i Thailand så dricker jag 10-15 bärs varje dag i 3 månader och ska jag då lägga 5-10-20 Baht i varje bar jag dricker så blir det en jäkla massa pengar.

 

Varför ska det läggas dricks och ofta då till restaurangpersonal och taxichaufförer, jag har under mitt 43-åriga arbetsliv fått dricks 2 gånger och då har jag arbetat övertid för att färdigställa 2 jobb och inte åka tillbaka dagen efter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...