Jump to content
IGNORERAD

Kommer ni att investera i cannabis aktier


AnTove

Recommended Posts

15 timmar sedan, skrev Benjamas:

Ska man se det rent moraliskt så finns det ju massor av aktier man inte borde köpa.
Men i ett ekonomiskt perspektiv tror jag utan att ens ha kollat pe tal mm att det här är en kortsiktig bubbla, det kommer att dyka upp mängder av nya cannabis producenter och bolagen vars aktier stigit som raketer kommer inte att tälja något guld. Det är ju ex busenkelt att odla eget cannabis så priserna kommer att hållas mycket låga då bolagen ju faktiskt ska konkurrera med hemma odlarna.
Vem köper dyrt cannabis om man kan odla helt gratis hemma?
Nej detta tror jag inte på.

 

Behöver man inte certifikat i USA för att odla själv om det ska vara lagligt?

Nja som du skriver är det mycket lägre halter av THC i sk medicinsk marijuana, men originalmedicinen funkar nog lika roligt även om den innehåller lite THC :-).

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benjamas

    7

  • SatanG

    5

  • AnTove

    5

  • Havet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

När den lagliga försäljningen omsätter 131 miljoner USD på 1 månad endast i Colorado state..... ja det är nog en o annan.
http://www.thecannabist.co/2017/05/10/colorado-marijuana-sales-statistics-march-2017/79215/
Jovisst och det kommer säkert att öka men antalet producenter kommer att öka som en raket så dom bolag som nu gått bra på börsen kommer som sagt inte att tälja så mycket guld som folk verkar tro.
Kan funka kortsiktigt men kurserna kommer att rasa är iaf min tro på det hela.
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev wUThai:

Legalisera nu!

 

 

Har sett hela serien, fantastiska resultat!

Enda anledningen att det inte legaliseras, åtminstone på recept är att Läkemedels lobbyer världen runt mutar politiker och ljuger för de politiker som inte är mutbara (båda två :haha:).

 

Det finns inga möjligheter att sätta fantasi-priser på nåt som framtida patienter kan odla själva...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är för en legalisering av narkotika av en enda anledning.

Legalt så försvinner brottsligheten och det finns en kontroll över hur många som behöver hjälp.

När det gäller Cannabis så är det nästan löjligt då alkohol och tobak är legalt.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller USA bör man betänka att lagstiftning kan skilja en hel del mellan olika delstater, I vissa delstater kan det var tillåtet att odla exempelvis sex plantor för eget bruk, i andra delstater inte alls trots att försäljning är tillåten.

 

Vad gäller cannabisaktier... argumentet att man kan odla själv istället håller inte. Varför finns det blomsteraffärer när man lika gärna kan odla dessa blommor själv i sin bostad?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

Vad gäller USA bör man betänka att lagstiftning kan skilja en hel del mellan olika delstater, I vissa delstater kan det var tillåtet att odla exempelvis sex plantor för eget bruk, i andra delstater inte alls trots att försäljning är tillåten.

 

Vad gäller cannabisaktier... argumentet att man kan odla själv istället håller inte. Varför finns det blomsteraffärer när man lika gärna kan odla dessa blommor själv i sin bostad?

 

Herr Chang har talat.

If you are an adult 21 years of age or older, you can now legally possess 1 ounce of marijuana in Colorado. The way the amendment is worded actually allows for possession of 1 ounce of THC. This is great news because in addition to flower (bud), you can also enjoy many types of concentrates, edibles, topicals, etc. during your visit. Cannabis seeds are also available for sale in Colorado.

As long as you are 21 years or older, you have a constitutional right to possess and consume marijuana in Colorado. You will need a government-issued identification to prove you are 21 years or older, so a drivers license or passport would be sufficient enough. Note that you don't need to be a Colorado resident to possess cannabis and there isn't any type of registration system.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

När man förespråkar legalisering av cannabis med argumentet att det hjälper mot många sjukdomar som ex parkinson så ska man vara medveten om att medicinsk cannabis, sk cbd olja, inte innehåller något thc vilket är den substans man blir påtänd av. Man blir alltså inte hög på medicinsk cannabis.
Många som missar den lilla detaljen. .

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller USA bör man betänka att lagstiftning kan skilja en hel del mellan olika delstater, I vissa delstater kan det var tillåtet att odla exempelvis sex plantor för eget bruk, i andra delstater inte alls trots att försäljning är tillåten.
 
Vad gäller cannabisaktier... argumentet att man kan odla själv istället håller inte. Varför finns det blomsteraffärer när man lika gärna kan odla dessa blommor själv i sin bostad?
 
Herr Chang har talat.
Du jämför päron och äpplen.
Om det hade varit lagligt att bränna sprit hemma och du på ett enkelt sätt hade kunnat framställa din favorit sprit vad den nu är hade du fortfarande handlat på sytembolaget då?
Att odla cannabis är super enkelt, några växtlampor i en folieklädd garderob är allt som behövs. Finns fröer så du kan välja precis vilken sort du vill ha och kostnaden är väldigt låg. Man blir ganska snabbt beroende av cannabis och vem tror du vill handla i butik för 10 ggr priset av att tillverka själv?
Kommer givetvis alltid att finnas en stor marknad för att sälja cannabis produkter i butik men lika självklart är det att många kommer att odla själva och att antalet producenter kommer att växa lavinartat.
Bolagen kommer inte att tjäna så mycket pengar så att det berättigar fantasikurser på deras aktier. Branchen kommer att bli extremt konkurrens utsatt.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benjamas:

Du jämför päron och äpplen.
Om det hade varit lagligt att bränna sprit hemma och du på ett enkelt sätt hade kunnat framställa din favorit sprit vad den nu är hade du fortfarande handlat på sytembolaget då?
Att odla cannabis är super enkelt, några växtlampor i en folieklädd garderob är allt som behövs. Finns fröer så du kan välja precis vilken sort du vill ha och kostnaden är väldigt låg. Man blir ganska snabbt beroende av cannabis och vem tror du vill handla i butik för 10 ggr priset av att tillverka själv?
Kommer givetvis alltid att finnas en stor marknad för att sälja cannabis produkter i butik men lika självklart är det att många kommer att odla själva och att antalet producenter kommer att växa lavinartat.
Bolagen kommer inte att tjäna så mycket pengar så att det berättigar fantasikurser på deras aktier. Branchen kommer att bli extremt konkurrens utsatt.

"Du jämför päron och äpplen."  - Bra jämförelse av Herr Chang.

"Om det hade varit lagligt att bränna sprit hemma och du på ett enkelt sätt hade kunnat framställa din favorit sprit vad den nu är hade du fortfarande handlat på systembolaget då?"

- Jag hade fortsatt köpa på bolaget, för mycket jobb/tid/huvudbry att bränna själv, för liten mängd också.

"Man blir ganska snabbt beroende av cannabis" -  Läs på. https://www.drugabuse.gov/publications/research-reports/marijuana/marijuana-addictive

"vem tror du vill handla i butik för 10 ggr priset av att tillverka själv?" - Branschen omsatte 6,7 miljarder dollar i NordAmerika 2016.  https://www.forbes.com/sites/debraborchardt/2017/01/03/marijuana-sales-totaled-6-7-billion-in-2016/#286c912575e3

"Kommer givetvis alltid att finnas en stor marknad för att sälja cannabis produkter i butik men lika självklart är det att många kommer att odla själva och att antalet producenter kommer att växa lavinartat." - Majoriteten av användare odlar inte själva och de blir ännu färre vid legalisering. Organiserade brottsligheten tappar stora inkomster också. 

"Bolagen kommer inte att tjäna så mycket pengar så att det berättigar fantasikurser på deras aktier. " - Vilka bolag är det som har fantasikurser? Dela gärna med dig.

"Branchen kommer att bli extremt konkurrens utsatt." - Branschen är redan extremt konkurrensutsatt, i takt med att legaliseringen fortskrider samt acceptansen/kunskapen om medicinsk cannabis så ökar också konkurrensen. 

 

Att vartendaste bolag inom nämda bransch täljer/kommer att tälja guld tror inte jag på så klart. Det finns lycksökare mm där också, det gäller väl att läsa på där som i alla andra branscher.

Att branschen kommer att växa är jag övertygad om, den växer hela tiden. Europa tex öppnar mer och mer för medical cannabis tex. Att det skulle vara en bubbla 

finns det inga belägg för.  Den lilla detaljen att det ej går att ta patent på en växt gör att det blir en sundare business enligt min mening. 

Canada ska legalisera recreational cannabis om ett halvår, kommer branschen att växa?  

 

Har jag cannabisaktier själv? Nej, har inga aktier över huvud taget.  Har varit intresserad dock sedan 2-3 år tillbaks, är dags att få tummen ur och investera.

 

Med vänlig hälsning

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Benjamas:

När man förespråkar legalisering av cannabis med argumentet att det hjälper mot många sjukdomar som ex parkinson så ska man vara medveten om att medicinsk cannabis, sk cbd olja, inte innehåller något thc vilket är den substans man blir påtänd av. Man blir alltså inte hög på medicinsk cannabis.
Många som missar den lilla detaljen. .

CBD-olja som för övrigt är laglig i Sverige innehåller ingen THC, det stämmer. 

I övrigt har du fel, medicinsk cannabis innehåller THC. 

Generellt: Medical cannabis- låg THC hög CBD, vice versa för recreational (svenska?) 

Medicinsk är samma produkt som "vanlig" cannabis. 

Ja du har rätt också i att det är THC:n man blir påtänd av. 

               

             

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Du jämför päron och äpplen."  - Bra jämförelse av Herr Chang.
"Om det hade varit lagligt att bränna sprit hemma och du på ett enkelt sätt hade kunnat framställa din favorit sprit vad den nu är hade du fortfarande handlat på systembolaget då?"
- Jag hade fortsatt köpa på bolaget, för mycket jobb/tid/huvudbry att bränna själv, för liten mängd också.
"Man blir ganska snabbt beroende av cannabis" -  Läs på. https://www.drugabuse.gov/publications/research-reports/marijuana/marijuana-addictive
"vem tror du vill handla i butik för 10 ggr priset av att tillverka själv?" - Branschen omsatte 6,7 miljarder dollar i NordAmerika 2016.  https://www.forbes.com/sites/debraborchardt/2017/01/03/marijuana-sales-totaled-6-7-billion-in-2016/#286c912575e3
"Kommer givetvis alltid att finnas en stor marknad för att sälja cannabis produkter i butik men lika självklart är det att många kommer att odla själva och att antalet producenter kommer att växa lavinartat." - Majoriteten av användare odlar inte själva och de blir ännu färre vid legalisering. Organiserade brottsligheten tappar stora inkomster också. 
"Bolagen kommer inte att tjäna så mycket pengar så att det berättigar fantasikurser på deras aktier. " - Vilka bolag är det som har fantasikurser? Dela gärna med dig.
"Branchen kommer att bli extremt konkurrens utsatt." - Branschen är redan extremt konkurrensutsatt, i takt med att legaliseringen fortskrider samt acceptansen/kunskapen om medicinsk cannabis så ökar också konkurrensen. 
 
Att vartendaste bolag inom nämda bransch täljer/kommer att tälja guld tror inte jag på så klart. Det finns lycksökare mm där också, det gäller väl att läsa på där som i alla andra branscher.
Att branschen kommer att växa är jag övertygad om, den växer hela tiden. Europa tex öppnar mer och mer för medical cannabis tex. Att det skulle vara en bubbla 
finns det inga belägg för.  Den lilla detaljen att det ej går att ta patent på en växt gör att det blir en sundare business enligt min mening. 
Canada ska legalisera recreational cannabis om ett halvår, kommer branschen att växa?  
 
Har jag cannabisaktier själv? Nej, har inga aktier över huvud taget.  Har varit intresserad dock sedan 2-3 år tillbaks, är dags att få tummen ur och investera.
 
Med vänlig hälsning
 
 
Vi får se framöver hur det blir, lycka till med dina investeringar
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Benjamas:

Du jämför päron och äpplen.
Om det hade varit lagligt att bränna sprit hemma och du på ett enkelt sätt hade kunnat framställa din favorit sprit vad den nu är hade du fortfarande handlat på sytembolaget då?
Att odla cannabis är super enkelt, några växtlampor i en folieklädd garderob är allt som behövs. Finns fröer så du kan välja precis vilken sort du vill ha och kostnaden är väldigt låg. Man blir ganska snabbt beroende av cannabis och vem tror du vill handla i butik för 10 ggr priset av att tillverka själv?
Kommer givetvis alltid att finnas en stor marknad för att sälja cannabis produkter i butik men lika självklart är det att många kommer att odla själva och att antalet producenter kommer att växa lavinartat.
Bolagen kommer inte att tjäna så mycket pengar så att det berättigar fantasikurser på deras aktier. Branchen kommer att bli extremt konkurrens utsatt.

Ja, jag handlar mycket hellre på Systembolaget än försöker koka ihop något själv. Likaväl som jag hellre äter lunch ute än ödsla tid och energi på att laga maten själv hemma. Likaväl som jag föredrar business class framför ekonomiklass när jag flyger. Jag har liksom råd...

 

Har du hört talas om att man kan betala mer för bekvämlighet?

 

Var vänlig sluta projicera din egen uppenbarligen spartanska ekonomi på hela befolkningen.

'

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade flax då jag redan köpt på mig innan kurserna började stiga. Jag tror att fler och fler länder kommer att legalisera, och det kommer _nog_ att finnas plats för många aktörer. 

Jag får väl se till årsskiftet om jag satsat på rätt aktörer eller inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2018-01-20 at 14:55, skrev ReKa:

Jag hade flax då jag redan köpt på mig innan kurserna började stiga. Jag tror att fler och fler länder kommer att legalisera, och det kommer _nog_ att finnas plats för många aktörer. 

Jag får väl se till årsskiftet om jag satsat på rätt aktörer eller inte. 

 

Jag har börjat snegla lite på HMMJ bl.a. men det känns lite som en dipp är på gång. Jag har inget belägg för det utan det är nog snarare att se som en köpsignal :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Khonis:

Whatever makes my money grow. Nä men vafan. Varför inte?

 

snacka om pk-trams

 

Bara det inte är bitcoin är jag in. 

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Jag har börjat snegla lite på HMMJ bl.a. men det känns lite som en dipp är på gång. Jag har inget belägg för det utan det är nog snarare att se som en köpsignal :-)

 

/ SatanG

Ja visst :-) Och dessutom har ju CAD försvagats. Börjar fundera över om det är en idé att satsa i leverantörer till haschplantagerna. Jord, gödning, lampor, etc. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev ReKa:

Ja visst :-) Och dessutom har ju CAD försvagats. Börjar fundera över om det är en idé att satsa i leverantörer till haschplantagerna. Jord, gödning, lampor, etc. 

 

Ja, eller snabbmatstillverkarna :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja, eller snabbmatstillverkarna :-)

 

/ SatanG

Snabbmatstillverkarna? Donken? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ReKa:

Snabbmatstillverkarna? Donken? 😏

 

Ja eller KFC, en hink friterade kycklingvingar efter en fredspipa är balsam för själen ;-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...