Jump to content
IGNORERAD

Kommer ni att investera i cannabis aktier


AnTove

Recommended Posts

Det skrivs i alla tidningar och diskuteras i radio och tv om Cannabis aktier. Är nyfiken på om ni äger , funderar eller kommer att köpa aktier i denna bransch? Funderade faktiskt själv lite i början av 2017 att köpa aktier, men det är något som tar emot inom mig och det är något som skrämmer mig med det hela. Jag har ägt aktier i olika spritföretag och det skulle egentligen skrämma mig lika mycket. Kanske för att det är socialt mera accepterat med alkohol . Hur tänker ni kring detta ? Det skulle vara kul att få ta del av era tankar. Kanske ni kommer att finansiera era Thailandsresor eller pension med vinster av cannabis.

Ändrades av AnTove
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benjamas

    7

  • SatanG

    5

  • svampen

    5

  • Havet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev AnTove:

Det skrivs i alla tidningar och diskuteras i radio och tv om Cannabis aktier. Är nyfiken på om ni äger , funderar eller kommer att köpa aktier i denna bransch? Funderade faktiskt själv lite i början av 2017 att köpa aktier, men det är något som tar emot inom mig och det är något som skrämmer mig med det hela. Jag har ägt aktier i olika spritföretag och det skulle egentligen skrämma mig lika mycket. Kanske för att det är socialt mera accepterat med alkohol . Hur tänker ni kring detta ? Det skulle vara kul att få ta del av era tankar. Kanske ni kommer att finansiera era Thailandsresor eller pension med vinster av cannabis.

Ja eller rent av stanna hemma pga förluster :waaaht:, finns väl ingen som helst anledning att stödja "knarkbranchen"...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bananen:

Ja eller rent av stanna hemma pga förluster :waaaht:, finns väl ingen som helst anledning att stödja "knarkbranchen"...

Det är väll lite så jag också känner. Men jag ganska så konservativ och " gammaldags" så jag tänkte att synen kanske har förändrats. Det skulle var intressant att veta hur den känner och tycker som funderar eller har investerat. Det är många på Nordnet som köper just nu och det är intressant att höra hur kluvna Nordnet är inför detta . Försöker att betona att det inte är något olagligt och varje investerar får gå efter sitt egna samvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hoppar på tåget, så rasar det...

 

Men Cannabis verkar ju ha framtiden för sig, speciellt de seriösa producenterna, vare sig det är för medicinskt bruk eller för rekreation, blir väl mer och mer legaliserat, båda varianterna?

Inte bara i "Shit hole countries" som USA?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstår så är cannabis till mycket stor hjälp vid många svåra sjukdomar. Att neka svårt sjuka patienter denna hjälp borde vara det mest kriminella. Tror många svenskar, tyvärr, tagit åt sig för mycket av svensk propaganda. Resten av skandinavien har eller kommer snart öppna upp för detta vilket är på tiden. Sverige, som i mycket annat, verkar som vanligt gå mot strömmen. 

Jag äger inga aktier inom detta område men skulle gärna göra det. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev AnTove:

Det är väll lite så jag också känner. Men jag ganska så konservativ och " gammaldags" så jag tänkte att synen kanske har förändrats. Det skulle var intressant att veta hur den känner och tycker som funderar eller har investerat. Det är många på Nordnet som köper just nu och det är intressant att höra hur kluvna Nordnet är inför detta . Försöker att betona att det inte är något olagligt och varje investerar får gå efter sitt egna samvete.

Nordnet är tvungna att uppvisa en bekymrad fasad, de befinner sig i politiskt korrekta Sverige. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Bananen:

Ja eller rent av stanna hemma pga förluster :waaaht:, finns väl ingen som helst anledning att stödja "knarkbranchen"...

Knark är det väl bara när det är olagligt,annars kan man glömma hela läkemedelsindustrin när det ska investeras...

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Till och med i Thailand finns det tendenser till att släppa lite på förbudet, och tillåta odling för medicinskt bruk.

 

20180118_151200.thumb.jpg.32ab0c8a19d6d85543d9ce9342a7fd4e.jpg

https://www.bangkokpost.com/news/general/1397538/nsb-backs-growing-marijuana-for-state-medical-research

 

Några aktier finns dock inte att köpa, dock är ju narkotikaindustrin visst väldigt lönsamt för väldigt många ändå :police::hi:

 

policedrug.thumb.PNG.93b754c56dd3780aa6b33998e5095ca4.PNG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer intressant information från Avanza och Nordnet. Ifrån Avanzas rapport verkar det att vara med bitcoin som med guldrushen i Klondike, att det var de som sålde spadarna som blev rikast. De tjänar stora pengar på avgifterna h handeln av bitcoins. Det andra är både två meddelar att mer än hälften av de som har investerat i bitcoin ligger på minus och trenden är att man säljer bitcoin och försöker att tjäna igen pengarna på Cannabis aktier. Det rör sig om stora summor och svenska små sparare är verkligen inte rädd för risk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev AnTove:

Det kommer intressant information från Avanza och Nordnet. Ifrån Avanzas rapport verkar det att vara med bitcoin som med guldrushen i Klondike, att det var de som sålde spadarna som blev rikast. De tjänar stora pengar på avgifterna h handeln av bitcoins. Det andra är både två meddelar att mer än hälften av de som har investerat i bitcoin ligger på minus och trenden är att man säljer bitcoin och försöker att tjäna igen pengarna på Cannabis aktier. Det rör sig om stora summor och svenska små sparare är verkligen inte rädd för risk. 

Ja Bitcoin rasar ju ! Men det är ju en valuta som är Luft samma Pyramidspel!

Cannabis är en Växt en Djävla skillnad!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev svampen:

Ja Bitcoin rasar ju ! Men det är ju en valuta som är Luft samma Pyramidspel!

Cannabis är en Växt en Djävla skillnad!

Det är en växt, men den går upp i rök. ;)

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev svampen:

Ja Bitcoin rasar ju ! Men det är ju en valuta som är Luft samma Pyramidspel!

Cannabis är en Växt en Djävla skillnad!

Jag vet att det är en växt. Har inte påstått något annat. Känns som om du läser in saker i mina texter som jag inte skriver, kanske retar dig lite på mig . Det jag försökte att påpeka är att det är samma slags investerare som söker sig till båda. När de rusar fram och tillbaks, så blir det stora svängningar och risker för uppblåsta priser och bubblor. De rör sig i flock och inte riktigt vet vad de investerar i. De ser guld och snabba pengar överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag retar Mig inte på Dig skriver bara fakta !

Vad jag menar att Hampa är en produkt man kan ta på Bitcoin inte!

Förstår vad Du menar med Lycksökare Invensterare först in Deg sist in Tom peng Pung.

Hoppas Du har förståelse för mina åsikter?

 

MVH Svamp

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev svampen:

Jag retar Mig inte på Dig skriver bara fakta !

Vad jag menar att Hampa är en produkt man kan ta på Bitcoin inte!

Förstår vad Du menar med Lycksökare Invensterare först in Deg sist in Tom peng Pung.

Hoppas Du har förståelse för mina åsikter?

 

MVH Svamp

 

Absolut! Jag missförstod dig lite. Det är lätt hänt när man läser andras texter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kan man väl tjacka hampa på Blocket.se! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

När storföretagen och regeringar kommit på hur dom kan få patent på cannabis kommer det legaliseras överallt. Skulle legaliserats för länge sedan enligt min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev svampen:

Jag retar Mig inte på Dig skriver bara fakta !

Vad jag menar att Hampa är en produkt man kan ta på Bitcoin inte!

Förstår vad Du menar med Lycksökare Invensterare först in Deg sist in Tom peng Pung.

Hoppas Du har förståelse för mina åsikter?

 

MVH Svamp

 

Ja du kommer nog aldrig att investera i dessa aktier, men däremot i produkten kanske :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Ja du kommer nog aldrig att investera i dessa aktier, men däremot i produkten kanske :D 

Här är det slutrökt av både det ena & andra!!!! Ho Ho:Yes:

Enda jag drar i mig är Rökt Ål !:nyam:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Snart kan man väl tjacka hampa på Blocket.se! 

Ja Kat finns ju redan till våra Nysvenskar !?!?:huh:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstår så är cannabis till mycket stor hjälp vid många svåra sjukdomar. Att neka svårt sjuka patienter denna hjälp borde vara det mest kriminella. Tror många svenskar, tyvärr, tagit åt sig för mycket av svensk propaganda. Resten av skandinavien har eller kommer snart öppna upp för detta vilket är på tiden. Sverige, som i mycket annat, verkar som vanligt gå mot strömmen. 
Jag äger inga aktier inom detta område men skulle gärna göra det. 
 
/ SatanG
Cannabis för medicinskt bruk innehåller ingen THC, dvs du blir inte påtänd av den.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man se det rent moraliskt så finns det ju massor av aktier man inte borde köpa.
Men i ett ekonomiskt perspektiv tror jag utan att ens ha kollat pe tal mm att det här är en kortsiktig bubbla, det kommer att dyka upp mängder av nya cannabis producenter och bolagen vars aktier stigit som raketer kommer inte att tälja något guld. Det är ju ex busenkelt att odla eget cannabis så priserna kommer att hållas mycket låga då bolagen ju faktiskt ska konkurrera med hemma odlarna.
Vem köper dyrt cannabis om man kan odla helt gratis hemma?
Nej detta tror jag inte på.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Benjamas:
16 timmar sedan, skrev SatanG:
Vad jag förstår så är cannabis till mycket stor hjälp vid många svåra sjukdomar. Att neka svårt sjuka patienter denna hjälp borde vara det mest kriminella. Tror många svenskar, tyvärr, tagit åt sig för mycket av svensk propaganda. Resten av skandinavien har eller kommer snart öppna upp för detta vilket är på tiden. Sverige, som i mycket annat, verkar som vanligt gå mot strömmen. 
Jag äger inga aktier inom detta område men skulle gärna göra det. 
 
/ SatanG

Visa mer  

Cannabis för medicinskt bruk innehåller ingen THC, dvs du blir inte påtänd av den.

Det har du fått om bakfoten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...