Jump to content
Sign in to follow this  
JohanB

En Boeing 747 utanför Pattaya

Recommended Posts

apknug

Tydligen har en amerikansk firma köpt båda kärrorna och strippat dem på allt av värde, rätt obvious när jag kollade cockpiten, sen har nåt köpt liken.

Man slås över att de är i jäkligt dåligt skick för att bara stått på backen i 2 år, sen är det jäkligt imponerande hur de har bankat ihop delarna till en hel maskin igen, kollar man på den som inte är ihopmonterad så kan man fasen inte tro det..... Fast det är klart rätt grov yxigt gjort är det ju....den kommer ju aldrig att flyga igen hehe

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

• Ge karma 3

L64
2 timmar sedan, skrev apknug:

Jaha det tog nån vecka längre än tänkt att komma ner till 747an men nu är det gjort!

Och jag kan meddela att vi har en vinnare vad gäller antalet flygplan och en förlorare vad gäller modell.

Tallviking vinner på 2 st kärror!

Pigge förlorar på 747-300, jag hittade 4 st vinglets.

Det är TH-TGT och en obekräftad som står där på åkern, det har monterat vingarna från den andra på TGT framen såg jag när jag hade klättrat ner och ides inte kravla mig upp på vingarna igen. Hittade ingen noshjulslucka på backen.

Några bilder till att börja med.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Bra jobbat/fotat!

Då vinner ju jag oxå med mitt förslag på HS-TGT!  :crazy:

• Ge karma 1
  • Haha 1

GreenValley

De kanske väntar på Captain Walker?

• Ge karma 2

Soengsang
2 timmar sedan, skrev Lars12:

but there is always someone out there with more money than sense.

Underbart att det finns sånna människor, de gör allt lite roligare för oss andra :)

• Ge karma 5
  • Fint 2

Wanchai
2 timmar sedan, skrev Stein:

Otrevlig för att man inte tycker och tänker som du? Så säger du jämt. Men grattis till ett av få tillfällen där du hade rätt. Förstår att du slår dig på bröstet nu. Måste nästan vara en orgasmliknande känsla du har. Än en gång grattis, njut! :)

TV är alltid saklig och hjälpsam enligt mig. Finns nog en hel hop med lögnare/påståare som hamnar högt på listan här före TV, hehe.

• Ge karma 8
  • Fint 1

JohanB
On 2018-02-03 at 12:08, skrev apknug:

Tydligen har en amerikansk firma köpt båda kärrorna och strippat dem på allt av värde, rätt obvious när jag kollade cockpiten, sen har nåt köpt liken.

Man slås över att de är i jäkligt dåligt skick för att bara stått på backen i 2 år, sen är det jäkligt imponerande hur de har bankat ihop delarna till en hel maskin igen, kollar man på den som inte är ihopmonterad så kan man fasen inte tro det..... Fast det är klart rätt grov yxigt gjort är det ju....den kommer ju aldrig att flyga igen hehe

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Fått rapport att 747:or och alla delar är borta från åkern i Ban Sare!

Skrotade sålda eller flyttade? .....eller är dom ”uppfixade” och går dom inrikes mellan Lagos och Burkina Faso......?

spooncreek
4 minutes ago, JohanB said:

Fått rapport att 747:or och alla delar är borta från åkern i Ban Sare!

Skrotade sålda eller flyttade? .....eller är dom ”uppfixade” och går dom inrikes mellan Lagos och Burkina Faso......?

Kanske är den som numera står  uppställd utanför nya shoppingcentret Terminal 21 som ska öppna senare i år?

judazzz
15 minutes ago, spooncreek said:

Kanske är den som numera står  uppställd utanför nya shoppingcentret Terminal 21 som ska öppna senare i år?

Jag föreslog en liknande tanke i trådstarten men den utanför Terminal 21 ska tydligen enligt utsago vara en "förminskad" modell.

• Ge karma 1

Kenneth4618

Den utanför Terminal21 är ingen 747

• Ge karma 1
  • Fint 1

JohanB
9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Den utanför Terminal21 är ingen 747

Här är den. Alltså inte en 747.  

Lånade bilder.

E60A854F-79D2-4F4B-A8C7-3A6A38B8D423.png

A01A6F8F-08E6-4989-979A-FDC9B19C8691.png

• Ge karma 5

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev JohanB:

Här är den. Alltså inte en 747.  

Lånade bilder.

E60A854F-79D2-4F4B-A8C7-3A6A38B8D423.png

A01A6F8F-08E6-4989-979A-FDC9B19C8691.png

Set ut som en 737:a

JohanB
39 minuter sedan, skrev judazzz:

Jag föreslog en liknande tanke i trådstarten men den utanför Terminal 21 ska tydligen enligt utsago vara en "förminskad" modell.

Det här var modellen som föreslogs tidigare i planeringen, men man valde tydligen en full size 737:a.

Jämför storleken.........

2BB41581-2002-47CF-A4A5-1039B568795C.png

339AEC1F-9BEB-4EAB-B537-13E40BAACAA7.png

• Ge karma 7

apknug

Jo att det inte är nån 747 utanför terminal 21 ser man ju. Men vart fasen tog de två 747 som stod på åkern vägen? Har de verkligen försvunnit?

Nu är det super väder i Sverige så jag kommer väl inte ner o kan kolla på några månader....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk