Jump to content
JohanB

En Boeing 747 utanför Pattaya

Recommended Posts

Cavemannen
1 minut sedan, skrev Knasen:

Syns rätt så tydligt att delarna inte sitter ihop. Tror du själv på att den där delen skull klara av att bära upp en vinge?

Den delen med vingfästet ligger mellan motorkåpan och vingen, förmodligen lutad mot vingen..

Alltså delarna du påstår tillhör en annan kärra är den bakre delen som inte syns om den är monterad eller inte pga att ett hus skymmer. Ett vingfäste som du tycks tro sitter ihop med en motorkåpa och en vinge. Eftersom vi bara ser ena sidan av planet så är nog den mest logiska förklaringen att vingen helt enkelt inte är monterad på den andra sidan ännu, samt att man håller på med någon form av uppstöttning i bak innan man sätter dit den bakre undre kroppsdelen. 

Att man kör nåt plockepin från två kärror tror jag inte en sekund på då det helt enkelt inte finns någon anledning att släpa dit en massa onödigt skrot såvida inte kärran har kraschat och ena vingen och bakpartiet är demolerat. 

Har TV sagt att det är 2st plan, så är det 2st plan, PUNKT! hahahahahahaha :D 

• Ge karma 3
  • Haha 4

Tallviking
10 minuter sedan, skrev JohanB:

'Tallen', känn dig manad och smyg ner där och fota mer!  Du bor ju nära det området har jag för mig.........

Johan

Är tyvärr 900 mil bort just nu

Tallviking
4 minuter sedan, skrev Knasen:

Syns rätt så tydligt att delarna inte sitter ihop. Tror du själv på att den där delen skull klara av att bära upp en vinge?

Den delen med vingfästet ligger mellan motorkåpan och vingen, förmodligen lutad mot vingen..

Alltså delarna du påstår tillhör en annan kärra är den bakre delen som inte syns om den är monterad eller inte pga att ett hus skymmer. Ett vingfäste som du tycks tro sitter ihop med en motorkåpa och en vinge. Eftersom vi bara ser ena sidan av planet så är nog den mest logiska förklaringen att vingen helt enkelt inte är monterad på den andra sidan ännu, samt att man håller på med någon form av uppstöttning i bak innan man sätter dit den bakre undre kroppsdelen. 

Att man kör nåt plockepin från två kärror tror jag inte en sekund på då det helt enkelt inte finns någon anledning att släpa dit en massa onödigt skrot såvida inte kärran har kraschat och ena vingen och bakpartiet är demolerat. 

Jag skrev ju att det är två kärror. Den ena är monterad och den andra ligger i delar. Uttagen du ser ovanför fästet (de fyrkantiga) är dörrarna från rad 31 och 43 som mynnar ut på vardera sidan om vingen för att "sliden" skall kunna blåsas upp.

JohanB

En bild till jag inte visat. Sista bilden jag har kvar......

IMG_0835.thumb.JPG.4533d3983049f9565061d07a37c331cf.JPG

Man måste erkänna att thaiarna är ena jäklar på att släpa och skruva. Hur fasiken har dom fått dit grejorna?

Enda maskin man ser på bildenär en liten gaffeltruck under framkanten på vingen.........

Vägen dit in är ungefär drygt 3m bred!

• Ge karma 7

Knasen
42 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag skrev ju att det är två kärror. Den ena är monterad och den andra ligger i delar. Uttagen du ser ovanför fästet (de fyrkantiga) är dörrarna från rad 31 och 43 som mynnar ut på vardera sidan om vingen för att "sliden" skall kunna blåsas upp.

Så fyra delar som ligger bredvid bekräftar att det döljer sig en till 747:a? dessutom fyra delar som lika väl kan monteras på platser som inte syns på bilden?

• Ge karma 3
  • Fint 1

Tallviking
1 minut sedan, skrev Knasen:

Så fyra delar som ligger bredvid bekräftar att det döljer sig en till 747:a? dessutom fyra delar som lika väl kan monteras på platser som inte syns på bilden?

Så du hävdar att det monterade planet till höger bara är vänsterhalva av ett flygplan och den högra delen ligger i delar till vänster om planet ?

Hur kommer det sig då att de två underdelarna av främre och bakre flygkroppen man ser till vänster är kompletta halvcirklar och inte bara fjärdedels om det är som du säger ?

JohanB

Förstoring från fotot ovan visar att stabilisatorn (åtminstone på den ena sidan) också är monterad!IMG_0845.thumb.PNG.44f94c5b14e91bf9b75100f3600b9f0a.PNG

• Ge karma 5
  • Fint 1

svampen
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Så du hävdar att det monterade planet till höger bara är vänsterhalva av ett flygplan och den högra delen ligger i delar till vänster om planet ?

Hur kommer det sig då att de två underdelarna av främre och bakre flygkroppen man ser till vänster är kompletta halvcirklar och inte bara fjärdedels om det är som du säger ?

O Herregud har Du inget annat att Göra Komments all time in !!!

Fy Fan för att bo Granne med Dig Bess!!!555

• Haha 4

svampen
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Är Du Flygmekaniker nu också trodde Du sysslade med U-Båtar!!!

Under Ytan!!!:huh:

svampen
13 minuter sedan, skrev Knasen:

Orkar inte älta med dig. Förväntar mig att du visar upp en bild framöver med två stycken 747:or ståendes där och om du inte gör det så blir det en bekräftelse på att du för en gång skull och mot all förmodan har fel, ok? :) 

Ta en Lunch o snacka om det ?

• Ge karma 1

svampen

Nu Har jag beställt denna för att få fakta !?!?

Även en till Tallen blir JulJumboKlapp 2018 !

image.png.4046b3308e8d7ebdad0fcaf550638cbf.png

• Ge karma 3
  • Haha 2

B747

Tallen vs Knasen.Tyvärr för Tallen så tror jag (tror) att Knasen har rätt,747 nörd som jag är.

Tyvärr är det svårt att avgöra med dessa bilder.Så Tallen vill jag inte såga helt.

• Ge karma 1
  • Haha 1

B747
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Ursäkta.Men nu lindar du in det som Andrejsdenruskige brukar göra när han är på tramshumör.:big_smile:

• Haha 2