Jump to content
IGNORERAD

En Boeing 747 utanför Pattaya


JohanB

Recommended Posts

44 minuter sedan, skrev Knasen:

"Kroppsdelen" med vingfästet ser ut att vara undre motorkåpan och själva vingfästet ligger löst och kan ju bero på att dom inte monterat vingen på andra sidan än. Det som ser ut som ett nosställ ser ut att vara kopplat till något som ser ut att kunna ha hjul som någon form av draganordning.

 

Eller så har dom köpt planet på IKEA, blir alltid grejer över då :crazy:

 

 

"Undre motorkåpan" !!??

 

Jovisst. Tjena !! :whistle:

 

bild.png.578f8a31e974e129f50f9842736783b1.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • JohanB

    19

  • apknug

    13

  • Tallviking

    9

  • Kenneth4618

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

OK, det är winglets på thaikärran på åkern! Alltså en 747-400 enligt experterna här!

 

Har i dag kört tillbaks hem till Nakhon Sawan, så det blev tyvärr inga mer bilder på 747:an.

Men det bor ju många medlemmar i området, så någon får ta moppen eller karetan och smyga dit och ta fler bilder så mysteriet får sin upplösning.

Då det rapporterats att man sett 747-delar transporteras på motorväg 7 mot Pattaya, så kommer nog planet från Suvvan och inte U-Tapao.

Platsen är alltså:  in på väg 332 från Bang Sare till Rayong/U-Tapao. Efter c:a 4km avtagsväg till höger på liten väg med lummigt högt och tjockt träd med mycket hög kal stam, c:a 75 meter in enligt bilden nedan.

 

IMG_0843.thumb.PNG.8bb22f9a6af532f5046a1b86afab664f.PNG

 

Sedan rakt fram på den här vägen c:a 500m så står planet till vänster på det här fältet nedan. 

Jag är fruktansvärt korkad på datorer och kan inte ange positionen på 747-platsen på min lilla mini-Ipad.

Har inte och vill inte ha Googlekonto, men har knyckt "street-view" bilderna här från dom.

 

IMG_0844.thumb.PNG.302b22b66f09c5274f200fffae284070.PNG

 

Johan

 

 

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Tallviking:

"Undre motorkåpan" !!??

 

Jovisst. Tjena !! :whistle:

 

bild.png.578f8a31e974e129f50f9842736783b1.png

'Tallen', känn dig manad och smyg ner där och fota mer!  Du bor ju nära det området har jag för mig.........

 

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Verkar vara 2 flygplan för en är sammansatt och underdelen till kroppen till ytterligare en ligger till vänster

 

Den vingen man ser till vänster tillhört nog samma flygplan

Ja håller med.ser lite Sessna delar?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tallviking:

"Undre motorkåpan" !!??

 

Jovisst. Tjena !! :whistle:

 

bild.png.578f8a31e974e129f50f9842736783b1.png

Syns rätt så tydligt att delarna inte sitter ihop. Tror du själv på att den där delen skull klara av att bära upp en vinge?

 

Den delen med vingfästet ligger mellan motorkåpan och vingen, förmodligen lutad mot vingen..

 

Alltså delarna du påstår tillhör en annan kärra är den bakre delen som inte syns om den är monterad eller inte pga att ett hus skymmer. Ett vingfäste som du tycks tro sitter ihop med en motorkåpa och en vinge. Eftersom vi bara ser ena sidan av planet så är nog den mest logiska förklaringen att vingen helt enkelt inte är monterad på den andra sidan ännu, samt att man håller på med någon form av uppstöttning i bak innan man sätter dit den bakre undre kroppsdelen. 

 

Att man kör nåt plockepin från två kärror tror jag inte en sekund på då det helt enkelt inte finns någon anledning att släpa dit en massa onödigt skrot såvida inte kärran har kraschat och ena vingen och bakpartiet är demolerat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Knasen:

Syns rätt så tydligt att delarna inte sitter ihop. Tror du själv på att den där delen skull klara av att bära upp en vinge?

 

Den delen med vingfästet ligger mellan motorkåpan och vingen, förmodligen lutad mot vingen..

 

Alltså delarna du påstår tillhör en annan kärra är den bakre delen som inte syns om den är monterad eller inte pga att ett hus skymmer. Ett vingfäste som du tycks tro sitter ihop med en motorkåpa och en vinge. Eftersom vi bara ser ena sidan av planet så är nog den mest logiska förklaringen att vingen helt enkelt inte är monterad på den andra sidan ännu, samt att man håller på med någon form av uppstöttning i bak innan man sätter dit den bakre undre kroppsdelen. 

 

Att man kör nåt plockepin från två kärror tror jag inte en sekund på då det helt enkelt inte finns någon anledning att släpa dit en massa onödigt skrot såvida inte kärran har kraschat och ena vingen och bakpartiet är demolerat. 

Har TV sagt att det är 2st plan, så är det 2st plan, PUNKT! hahahahahahaha :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev JohanB:

'Tallen', känn dig manad och smyg ner där och fota mer!  Du bor ju nära det området har jag för mig.........

 

Johan

Är tyvärr 900 mil bort just nu

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Knasen:

Syns rätt så tydligt att delarna inte sitter ihop. Tror du själv på att den där delen skull klara av att bära upp en vinge?

 

Den delen med vingfästet ligger mellan motorkåpan och vingen, förmodligen lutad mot vingen..

 

Alltså delarna du påstår tillhör en annan kärra är den bakre delen som inte syns om den är monterad eller inte pga att ett hus skymmer. Ett vingfäste som du tycks tro sitter ihop med en motorkåpa och en vinge. Eftersom vi bara ser ena sidan av planet så är nog den mest logiska förklaringen att vingen helt enkelt inte är monterad på den andra sidan ännu, samt att man håller på med någon form av uppstöttning i bak innan man sätter dit den bakre undre kroppsdelen. 

 

Att man kör nåt plockepin från två kärror tror jag inte en sekund på då det helt enkelt inte finns någon anledning att släpa dit en massa onödigt skrot såvida inte kärran har kraschat och ena vingen och bakpartiet är demolerat. 

Jag skrev ju att det är två kärror. Den ena är monterad och den andra ligger i delar. Uttagen du ser ovanför fästet (de fyrkantiga) är dörrarna från rad 31 och 43 som mynnar ut på vardera sidan om vingen för att "sliden" skall kunna blåsas upp.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild till jag inte visat. Sista bilden jag har kvar......

IMG_0835.thumb.JPG.4533d3983049f9565061d07a37c331cf.JPG

 

Man måste erkänna att thaiarna är ena jäklar på att släpa och skruva. Hur fasiken har dom fått dit grejorna?

Enda maskin man ser på bildenär en liten gaffeltruck under framkanten på vingen.........

Vägen dit in är ungefär drygt 3m bred!

 

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag skrev ju att det är två kärror. Den ena är monterad och den andra ligger i delar. Uttagen du ser ovanför fästet (de fyrkantiga) är dörrarna från rad 31 och 43 som mynnar ut på vardera sidan om vingen för att "sliden" skall kunna blåsas upp.

 

Så fyra delar som ligger bredvid bekräftar att det döljer sig en till 747:a? dessutom fyra delar som lika väl kan monteras på platser som inte syns på bilden?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Knasen:

 

Så fyra delar som ligger bredvid bekräftar att det döljer sig en till 747:a? dessutom fyra delar som lika väl kan monteras på platser som inte syns på bilden?

Så du hävdar att det monterade planet till höger bara är vänsterhalva av ett flygplan och den högra delen ligger i delar till vänster om planet ?

Hur kommer det sig då att de två underdelarna av främre och bakre flygkroppen man ser till vänster är kompletta halvcirklar och inte bara fjärdedels om det är som du säger ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstoring från fotot ovan visar att stabilisatorn (åtminstone på den ena sidan) också är monterad!IMG_0845.thumb.PNG.44f94c5b14e91bf9b75100f3600b9f0a.PNG

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Så du hävdar att det monterade planet till höger bara är vänsterhalva av ett flygplan och den högra delen ligger i delar till vänster om planet ?

Hur kommer det sig då att de två underdelarna av främre och bakre flygkroppen man ser till vänster är kompletta halvcirklar och inte bara fjärdedels om det är som du säger ?

Orkar inte älta med dig. Förväntar mig att du visar upp en bild framöver med två stycken 747:or ståendes där och om du inte gör det så blir det en bekräftelse på att du för en gång skull och mot all förmodan har fel, ok? :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Så du hävdar att det monterade planet till höger bara är vänsterhalva av ett flygplan och den högra delen ligger i delar till vänster om planet ?

Hur kommer det sig då att de två underdelarna av främre och bakre flygkroppen man ser till vänster är kompletta halvcirklar och inte bara fjärdedels om det är som du säger ?

O Herregud har Du inget annat att Göra Komments all time in !!!

Fy Fan för att bo Granne med Dig Bess!!!555

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Jag skrev ju att det är två kärror. Den ena är monterad och den andra ligger i delar. Uttagen du ser ovanför fästet (de fyrkantiga) är dörrarna från rad 31 och 43 som mynnar ut på vardera sidan om vingen för att "sliden" skall kunna blåsas upp.

Är Du Flygmekaniker nu också trodde Du sysslade med U-Båtar!!!

Under Ytan!!!:huh:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Knasen:

Orkar inte älta med dig. Förväntar mig att du visar upp en bild framöver med två stycken 747:or ståendes där och om du inte gör det så blir det en bekräftelse på att du för en gång skull och mot all förmodan har fel, ok? :) 

Ta en Lunch o snacka om det ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev svampen:

Fy Fan för att bo Granne med Dig Bess!!!555

Haha, tänk Tallis och JanneH som grannar.    Vilken realityserie det skulle kunna bli, lätt i klass med "Svenska Hollywoodfruar" men det får väl bli "Svenska bessewissermän" istället...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu Har jag beställt denna för att få fakta !?!?

Även en till Tallen blir JulJumboKlapp 2018 !

 

image.png.4046b3308e8d7ebdad0fcaf550638cbf.png

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallen vs Knasen.Tyvärr för Tallen så tror jag (tror) att Knasen har rätt,747 nörd som jag är.

Tyvärr är det svårt att avgöra med dessa bilder.Så Tallen vill jag inte såga helt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Så du hävdar att det monterade planet till höger bara är vänsterhalva av ett flygplan och den högra delen ligger i delar till vänster om planet ?

Hur kommer det sig då att de två underdelarna av främre och bakre flygkroppen man ser till vänster är kompletta halvcirklar och inte bara fjärdedels om det är som du säger ?

Ursäkta.Men nu lindar du in det som Andrejsdenruskige brukar göra när han är på tramshumör.:big_smile:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske ska byggas en flygplats där också men man började så att säga på traditionellt thai-vis i fel ände?

 

Först monteras flygplansbyggsatsen ihop sedan asfalterar man startbanan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var roligt att följa:big_smile:Vissa vet mer än Boeings egna flygingenjörer......

Nämner inget namn.

Ändrades av B747

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Det kanske ska byggas en flygplats där också men man började så att säga på traditionellt thai-vis i fel ände?

 

Först monteras flygplansbyggsatsen ihop sedan asfalterar man startbanan...

Har man skälla får man ko!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt vid krysset under pilen står den Thai-målade Boeing 747, på den på Google-kartan tomma åkern.

Nu är det fritt fram att smyga i buskarna och plåta mer........

 

IMG_0847.thumb.PNG.a3ff8ef04685d180e1d9865b3eb3f923.PNGIMG_0848.thumb.PNG.187e9d15bb52440b0a47354e4db21e16.PNG

 

Några foton från andra sidan planet vore avgörande för tvisten här.

Även en bild på luckan till nosstället, där reg.numret brukar stå...

mm...mm.  

På skylten vid planet står bara  "Privat Område,  Tillträde Förbjudet" ........ Inte så skarpt.......

 

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter



Exakt vid krysset under pilen står den Thai-målade Boeing 747, på den på Google-kartan tomma åkern.
Nu är det fritt fram att smyga i buskarna och plåta mer........
 
[
 
Några foton från andra sidan planet vore avgörande för tvisten här.
Även en bild på luckan till nosstället, där reg.numret brukar stå...
mm...mm.  
På skylten vid planet står bara  "Privat Område,  Tillträde Förbjudet" ........ Inte så skarpt.......
 
Johan


Perfekt jag skall genast bege mig dit! Ja genast o genast jag hinner väl till helgen det är ju mycket som skall göras här, dricka öl på stranden och sånt!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...