Jump to content
IGNORERAD

En Boeing 747 utanför Pattaya


JohanB

Recommended Posts

Såg i dag en gammal Thai-747 som verkar monteras ihop på en åker söder om Pattaya.

Den står vid en avtagsväg (höger) till väg 332 c:a 4km in från Sukhumvit Road 3 

Syns inte från 332:an och inga skyltar, men det står ett lummigt, väldigt tjockt och högt träd med kal stam t.h. c:a 75m in på den avtagsvägen, sen bara rakt fram c:a 500m...

 

Lite nyfiken, nån som vet mer?..

 

JohanIMG_0838.thumb.JPG.8a2f0e4a8e57a3f69640d2ab6c5400ad.JPGIMG_0839.thumb.JPG.71bd561a12b8981e78a7149f884e6fba.JPGIMG_0842.thumb.JPG.2fa0140ebe873a6dee3378800480be6a.JPG

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • JohanB

    19

  • apknug

    13

  • Tallviking

    9

  • Kenneth4618

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev JohanB:

Såg i dag en gammal Thai-747 som verkar monteras ihop på en åker söder om Pattaya.

Den står vid en avtagsväg (höger) till väg 332 c:a 4km in från Sukhumvit Road 3 

Syns inte från 332:an och inga skyltar, men det står ett lummigt, väldigt tjockt och högt träd med kal stam t.h. c:a 75m in på den avtagsvägen, sen bara rakt fram c:a 500m...imageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294a

 

Lite nyfiken, nån som vet mer?..

 

Johanimageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aIMG_0838.thumb.JPG.8a2f0e4a8e57a3f69640d2ab6c5400ad.JPGIMG_0839.thumb.JPG.71bd561a12b8981e78a7149f884e6fba.JPGimageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aimageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aIMG_0842.thumb.JPG.2fa0140ebe873a6dee3378800480be6a.JPG

Kanske:http://www.terminal21.co.th/Pattaya/th/home/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

53 minuter sedan, skrev judazzz:

terminal-21.jpg

Skulle aldrig få plats där.

Den 747 som jag visade är ingen modell ! 

Den som ska vara vid Terminal21, Pattaya ska vara en förminskad modell !

 

Den här 747-400 jag har bilder på i den här tråden är en äkta "full size" alltså en av dom som gått på Sverige under många år och som de flesta här på forumet rest med!

 

Skulle se löjligt stor ut utanför ett shoppingcenter.

 

Johan

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev JohanB:

 

Skulle aldrig få plats där.

Den 747 som jag visade är ingen modell ! 

Den som ska vara vid Terminal21, Pattaya ska vara en förminskad modell !

 

Den här 747-400 jag har bilder på i den här tråden är en äkta "full size" alltså en av dom som gått på Sverige under många år och som de flesta här på forumet rest med!

 

Skulle se löjligt stor ut utanför ett shoppingcenter.

 

Johan

Okej, som sagt sa skrev jag "kanske", saledes enbart ett forslag i brist pa annat.

Men det ar inte nagon liten tomt som dom bygger pa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller B747 Norrlands nya Sommarstuga ???? 555

Han bygger väl en Lokal Thai & Skybar i Cockpitt  ?????:pow:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett 4 st utrangerade flygplan som håller på att monteras upp på olika platser i Thailand.

Något skulle bli kafé och restaurang andra resorter utefter större vägar.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev JohanB:

Såg i dag en gammal Thai-747 som verkar monteras ihop på en åker söder om Pattaya.

Den står vid en avtagsväg (höger) till väg 332 c:a 4km in från Sukhumvit Road 3 

Syns inte från 332:an och inga skyltar, men det står ett lummigt, väldigt tjockt och högt träd med kal stam t.h. c:a 75m in på den avtagsvägen, sen bara rakt fram c:a 500m...imageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294a

 

Lite nyfiken, nån som vet mer?..

 

Johanimageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aIMG_0838.thumb.JPG.8a2f0e4a8e57a3f69640d2ab6c5400ad.JPGIMG_0839.thumb.JPG.71bd561a12b8981e78a7149f884e6fba.JPGimageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aimageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aIMG_0842.thumb.JPG.2fa0140ebe873a6dee3378800480be6a.JPG

 

Det är nog en B747-300 HS-TGD

En gammal Kastrup gäst

Den har man flyget med

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det bara är öppet för nördar typ Pigge, de får betala 3000B för att komma in.

Väl ombord så spelas motorljud i högtalarna och det serveras flygplansmat.

Har man minst silverkort på Thaiair så får man förmånen att gå en trappa upp och sitta vid en fönsterplats och runka.......

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag tror det bara är öppet för nördar typ Pigge, de får betala 3000B för att komma in.

Väl ombord så spelas motorljud i högtalarna och det serveras flygplansmat.

Har man minst silverkort på Thaiair så får man förmånen att gå en trappa upp och sitta vid en fönsterplats och runka.......

Enda betalningsmedel som accepteras är ICA-kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag tror det bara är öppet för nördar typ Pigge, de får betala 3000B för att komma in.

Väl ombord så spelas motorljud i högtalarna och det serveras flygplansmat.

Har man minst silverkort på Thaiair så får man förmånen att gå en trappa upp och sitta vid en fönsterplats och runka.......

Tjoho va bra för jag har silverkort :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev GreenValley:

Enda betalningsmedel som accepteras är ICA-kort.

Fan också.........där sprack det :doubt:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Det är nog en B747-300 HS-TGD
En gammal Kastrup gäst
Den har man flyget med
 
Fast kan man inte skönja winglets på en av bilderna? I sådana fall borde det vara en 747-400, men kan de ha skrotat dem redan? Borde gå att sälja till tredje världen eller i delar...

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Fan också.........där sprack det :doubt:

Fast COOP jobbar hårt på att också bli godkänt som betalningsmedel ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev GreenValley:

Enda betalningsmedel som accepteras är ICA-kort.

Den ligger stadigt också :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pigge01:

Det är nog en B747-300 HS-TGD

HS-TGD var aldrig målad i dessa färger, och står på förvaring, iaf 7/1 2018.

 

Och för den delen är det nog en 747-400.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Jolo:

Fast COOP jobbar hårt på att också bli godkänt som betalningsmedel ;)

Väntar tills Norwegian kortet funkar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Fast kan man inte skönja winglets på en av bilderna? I sådana fall borde det vara en 747-400, men kan de ha skrotat dem redan? Borde gå att sälja till tredje världen eller i delar...

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Tror inte det är winglets. Vingen verkar skadad och lite uppböjd bakom busken.

Den andra vingen verkar inte monterad, då det ligger en vinge upp och ned vid infarten. Den har ingen winglet vad jag såg, men det syns inte heller bakom elstolpen på bilden. 

Underdelen vid infarten är fullastad med tillbrhör och annat. Kanske inte är till denna 747:a, då den verkaf rätt så komplett baktill, vad man kan se bakom buskar och hus. 

Nånting verkar byggas till under planet bakom huset. Kanske en entre' ?IMG_0837.thumb.JPG.e587a0415e72de2d4a0aff836c46e692.JPGIMG_0841.thumb.JPG.eba6426b58b634606d19d35fa57f8645.JPG

 

Landninsställen står på betongfundament och planet väger nog tomt uppåt 100 ton som det står, så det är inget man lätt flyttar runt efter monteringen.

 

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JohanB:

Tror inte det är winglets. Vingen verkar skadad och lite uppböjd bakom busken.

Tycker man ser den halvtydligt bakom busken, också lila som de var på Thais 747:or med denna färgsättning......

Och har jag inte helt fel så hade bara Thais 747-400 denna färgsättning de tidigare den gamla målningen.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev JohanB:

Tror inte det är winglets. Vingen verkar skadad och lite uppböjd bakom busken.

Den andra vingen verkar inte monterad, då det ligger en vinge upp och ned vid infarten. Den har ingen winglet vad jag såg, men det syns inte heller bakom elstolpen på bilden. 

Winglets är ju avtagbara och på bilden på den monterade vingen syns det att winglets bara är påskjuten men inte fastsatt i rätt läge. På den liggande vingen ser man dessutom winglets ligga bakom och sticka upp ungefär mitt på vingen, så visst har kärran winglets.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara 2 flygplan för en är sammansatt och underdelen till kroppen till ytterligare en ligger till vänster

 

Den vingen man ser till vänster tillhört nog samma flygplan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Verkar vara 2 flygplan för en är sammansatt och underdelen till kroppen till ytterligare en ligger till vänster

 

Den vingen man ser till vänster tillhört nog samma flygplan

Nja, den kroppsdel du ser är ju den som ska sitta längst bak under planet och där är det ju ett hus som skymmer på bilden. Den som står utanför Arlanda har ju en stjärtstötta som förstärkning vilket förmodligen den här också får och det är nog förklaringen till att den inte är monterad i det här skedet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Knasen:

Nja, den kroppsdel du ser är ju den som ska sitta längst bak under planet och där är det ju ett hus som skymmer på bilden. Den som står utanför Arlanda har ju en stjärtstötta som förstärkning vilket förmodligen den här också får och det är nog förklaringen till att den inte är monterad i det här skedet. 

Det ligger två underdelar till ett flygplan till vänster. Den delen längst till vänster har ett synligt fäste för en vinge (det gröngula området) och strax till höger om den delen ser man den främre delen av underkroppen. Dessutom ligger bakom dom en stjärtkon som man ser "innifrån" med det förstärkta skottet mot stjärten från tryckkabinen

 

Undrar om inte den vingen man ser framför dessa två underkroppsdelar också tillhör detta "andra plan"

 

Ser också ut att ligga ett nosställ till höger vid containern

 

 

1.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det ligger två underdelar till ett flygplan till vänster. Den delen längst till vänster har ett synligt fäste för en vinge (det gröngula området) och strax till höger om den delen ser man den främre delen av underkroppen. Dessutom ligger bakom dom en stjärtkon som man ser "innifrån" med det förstärkta skottet mot stjärten från tryckkabinen

 

Undrar om inte den vingen man ser framför dessa två underkroppsdelar också tillhör detta "andra plan"

 

Ser också ut att ligga ett nosställ till höger vid containern

 

 

1.JPG

"Kroppsdelen" med vingfästet ser ut att vara undre motorkåpan och själva vingfästet ligger löst och kan ju bero på att dom inte monterat vingen på andra sidan än. Det som ser ut som ett nosställ ser ut att vara kopplat till något som ser ut att kunna ha hjul som någon form av draganordning.

 

Eller så har dom köpt planet på IKEA, blir alltid grejer över då :crazy:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...