Jump to content
IGNORERAD

Ersättning från försäkring!


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

Eftersom min lilla älskling blev sjuk här i Sverige och besökte därför akuten två gånger och var inlagd två dagar.

Hur blir det med ersättningen från det thailändska försäkringsbolaget. Jag fick endast kvitton på svenska något annat fanns inte i data systemet. Accepterar försäkringsbolaget detta.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eftersom min lilla älskling blev sjuk här i Sverige och besökte därför akuten två gånger och var inlagd två dagar.

Hur blir det med ersättningen från det thailändska försäkringsbolaget. Jag fick endast kvitton på svenska något annat fanns inte i data systemet. Accepterar försäkringsbolaget detta.

Hälsningar

HansG

Fick ni betala vårdkostnaden, logi mm för 2 dagar?

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje försäkringsbolag har sina rutiner, du bör läsa på deras hemsida hur en "skadeanmälan" skall göras.

En del bolag vill att man kontaktar dem direkt då försäkringen skall falla ut.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom borde väl kunna ge ett kvitto på engelska, även om det måste skrivas manuellt? Jag har för mig att jag läst något om det, möjligen måste man vända sig till någon speciell avdelning inom sjukvården för att få detta kvitto.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar andvända Eropeiska för att det är enklare att ha och göra med om besökande blir sjuk. Bara att betala självrisk och dom fixar resten. http://www.europeisk...-fran-utlandet/    Besök från utlandet Visitor

Du kan skydda dina besökare från utlandet genom att teckna läkekostnadsförsäkringen Visitor som täcker läkekostnader upp till 30 000 euro per skadetillfälle. Självrisken är 1 000 kronor per skada. Maxålder är 69 år.

Gäller i Norden eller Schengenområdet

Försäkringen gäller i Norden men om den försäkrade har ett visum till Schengenområdet, som är utfärdat av en svensk ambassad eller generalkonsul, gäller försäkringen Visitor även i de övriga Schengenländerna. (Från 1 juni 2004 ställer EU krav på medicinsk reseförsäkring för att få visum till EU-länderna.)

Teckna försäkring

För mer information och för att teckna försäkringen kontakta vår kundservice på 0770-456 900. [table]  [tr] [td]Pris[/td] [td]

kostnad per dag

[/td][/tr] [tr] [td]Grundpremie dag 1*[/td] [td]

100 kr

[/td][/tr] [tr] [td]Dag 2 - 365,[/td] [td]

18 kr/per dag

[/td][/tr] [tr] [td]Självrisk[/td] [td]

1 000 kr/skada

[/td][/tr] [tr] [td][/td] [td][/td][/tr][/table] * Om du förlänger försäkringen tillkommer en grundpremie á 100 kr

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...