Jump to content
IGNORERAD

Engagerad granne


janne_h

Recommended Posts

Idag har byggaren från säljföretaget börjat med att fixa muren i Bangkok, som en del i deras åtaganden i och med försäljningen av huset och tomten (den lilla muren till vänster på bilden). Vi är fortfarande i Sverige och följer det hela på distans. Då muren sjunkit 25 cm från ena sidan ska den bara höjas så den blir rak. Tydligen har byggledaren glömt och tala om det för grannen på andra sidan muren (vilket jag anser var ganska klantigt) . Vilket gjorde att han stormade ut idag och hotade med polisanmälan om dom inte slutade genast att arbeta.

Att byggledaren försöker förklara att han kommer från Pruksa som sköter och har byggt området, och har sålt huset bet inte på grannen. Utan det skulle ha varit vi personligen som skulle prata med honom om detta innan. Då han menade att huset redan är sålt och pruksa har inget där att göra enligt honom. Att han sen stormade iväg utan att vare sig lyssna på en förklaring eller lämna sitt telefonnummer gjorde ju inte saken.

Muren skulle egentligen ha fixats innan köpet gick igenom enligt ök. Men vart försenat.

Spännande fortsättning följer. [emoji16]

TIT.

 

34952024ce91c95383c1b90960830f6f.jpg

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att det ofta verkar bli tjafs mellan dig och dina grannar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm  den enda inblandning vi har är att vi äger huset. Nu är det ju som det verkar tjafs mellan en granne och representanten för förvaltaren av området.

Fast du ville väl skriva något för att verka intelligent förstår jag?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Huvva!

 

Verkar inte bra med en sådan granne.  Hoppas de inte är som vissa i denna TV serie

http://www.channel5.com/show/the-nightmare-neighbour-next-door/

Det löser sig nog. Verkar mera som att grannen inte litade på att vi var medvetna om vad som hände,  då dom vet att vi är i Sverige. Då han menade att vi redan köpt huset och dom inte hade något där att göra. Ungefär som att byggföretaget skulle ha på eget bevåg och gått in och jobbat på våran tomt. Känns mera som en storm i ett vattenglas. Han ringde nämligen efter detta till min svägerska och frågade om vi var medvetna om att dom höll på med muren. Lite tråkigt bara att jobbet som var planerat att ta 1 dag nu vart försenat på grund av grannen. Det som även framkommit efter jag skrev ursprungsmeddelandet, är att man har tydligen i alla fall informerat folk i det huset om att arbete skulle ske med muren i god tid. Dock verkar det som att grannens familjemedlemmar inte kommunicerar med varandra :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Det löser sig nog. Verkar mera som att grannen inte litade på att vi var medvetna om vad som hände,  då dom vet att vi är i Sverige. Då han menade att vi redan köpt huset och dom inte hade något där att göra. Ungefär som att byggföretaget skulle ha på eget bevåg och gått in och jobbat på våran tomt. Känns mera som en storm i ett vattenglas. Han ringde nämligen efter detta till min svägerska och frågade om vi var medvetna om att dom höll på med muren. Lite tråkigt bara att jobbet som var planerat att ta 1 dag nu vart försenat på grund av grannen. Det som även framkommit efter jag skrev ursprungsmeddelandet, är att man har tydligen i alla fall informerat folk i det huset om att arbete skulle ske med muren i god tid. Dock verkar det som att grannens familjemedlemmar inte kommunicerar med varandra :)

Då var det väl i all välmening Han gjorde detta???

Skönt med Grannar som bryr sig!;)

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har höjningen av muren stannat av för denna vecka. Ska bli ett möte på lördag med grannen byggarn säljaren av huset och min svägerska som representant för oss.

Känns mera som nu grannen försöker rädda ett tappat ansikte. Då han inte verkar ha förstått syftet med jobbet.
Dom har redan lyft bort muren med kran. Ska han vägra dom att sätta tillbaka den rak och stabiliserad på samma ställe, vilket var syftet med jobbet? Vilket verkar ganska osannolikt. Handlar ju bara om att marken sjunkit och att muren ska stå rak.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev janne_h:

Nu har höjningen av muren stannat av för denna vecka. Ska bli ett möte på lördag med grannen byggarn säljaren av huset och min svägerska som representant för oss.

Känns mera som nu grannen försöker rädda ett tappat ansikte. Då han inte verkar ha förstått syftet med jobbet.
Dom har redan lyft bort muren med kran. Ska han vägra dom att sätta tillbaka den rak och stabiliserad på samma ställe, vilket var syftet med jobbet? Vilket verkar ganska osannolikt. Handlar ju bara om att marken sjunkit och att muren ska stå rak.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

ha-ha det vet väl alla att de flesta thai inte gillar när det är rakt å symmetriskt 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev janne_h:

Nu har höjningen av muren stannat av för denna vecka. Ska bli ett möte på lördag med grannen byggarn säljaren av huset och min svägerska som representant för oss.

Känns mera som nu grannen försöker rädda ett tappat ansikte. Då han inte verkar ha förstått syftet med jobbet.
Dom har redan lyft bort muren med kran. Ska han vägra dom att sätta tillbaka den rak och stabiliserad på samma ställe, vilket var syftet med jobbet? Vilket verkar ganska osannolikt. Handlar ju bara om att marken sjunkit och att muren ska stå rak.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ja Herregud en Följetong!!!!

Tänk att Grannar kan va så !

Han vill ju också ha en sne Mur?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll oss uppdaterade för det är sällan en så viktig tråd startas som denna. ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev in-ka:

ha-ha det vet väl alla att de flesta thai inte gillar när det är rakt å symmetriskt 

Speciellt inte de som är i byggbranschen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev svampen:

Han vill ju också ha en sne Mur?

Ja man skulle nästan tro att det är så. Dom har bott där i x antal år. Hörde att många grannar varit sugna på att köpa våran tomt på grund av storleken i jämförelse Men backat eftersom priset tidigare var för högt. Största tomten i området säljs till en farang kraftigt rabatterad, efter att stått osåld i 10 år. Och det är klart att man då inte får göra förbättringar som man inte själv initierat och bestämt. :) 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev leifen:

Håll oss uppdaterade för det är sällan en så viktig tråd startas som denna. ;) 

Ja MPR har väl nu för tiden blivit ett högprioriterat forum på grund av sin höga kvalitet nuförtiden. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker din tomt ser rätt rolig ut, fortsätt och uppdatera, skit i surgubbar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker din tomt ser rätt rolig ut, fortsätt och uppdatera, skit i surgubbar.
Ja jag vet inte hur dom tänkte när dom använde tomten till att bygga vändplats för några år sedan?
Frågade i och med köpet om vi även fick köpa vändplatsen då bara våran soi har en sådan. Men det gick inte då den var inskriven i stadgarna att den skulle vara där. [emoji3]

Vi får ge det lite tid så kanske dom ändrar sig?
Utan att säga för mycket så va priset helt ok i alla fall. Då dom protesterade på landoffice för att priset var för billigt enligt deras tabeller.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...