Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Nemo

Fundering ang modereringar.

Recommended Posts

Nemo

Hur kommer det sig att när någon blir avstängd/varnad för att ha skrivit något som avstängande moderator inte tycker är passande att publicera, så raderas inte inlägget och citeringar till det?

Den avskyvärda texten + citeringar av den finns ju kvar till allmänt beskådande, vad är tanken bakom detta? Uppenbarligen är den ju inte att skona övriga medlemmar från att se skribentens tankar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Benriach

Jag tycker att det är bra att det inte raderas. Dels får man stå för vad man skriver och gör man nåt dumt, ja då får man väl stå där i skamvrån till allmän beskådan. Dels är det bra för övriga medlemmar att se vad som är tillåtet eller inte, även om den punkten kan svajja ordentligt här på MPR...

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
apknug

Visst bör texten stå kvar, såtillvida det inte är nåt brottsligt som hets mot folkgrupp. Det ser väldigt censurerat och pravda aktigt ut om det blir stora luckor i flödet och man inte hänger med. Det är nyttigt för den allmänna debatten också.

Jag kommer ihåg på thailandguiden, de bannlyste och raderade allt så fort det kom någon som inte passade in. Det forumet dog också sotdöden......

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
3 timmar sedan, skrev Nemo:

Hur kommer det sig att när någon blir avstängd/varnad för att ha skrivit något som avstängande moderator inte tycker är passande att publicera, så raderas inte inlägget och citeringar till det?

Den avskyvärda texten + citeringar av den finns ju kvar till allmänt beskådande, vad är tanken bakom detta? Uppenbarligen är den ju inte att skona övriga medlemmar från att se skribentens tankar.

Självklart ska det stå kvar. Man stängs väl av för otrevligheter inte för att cencurera eller?  Jag vart avstäng från att skiva i en Facebookgrupp efter ett antal timmar men ingen kunde svara för varför när jag frågade. Allt var raderat. Här är ju MPR ett föredömme även om vissa disskusioner tyvärr censureras eller göms undan. Flytta till  Nordkorea eller Kina om du känner ett stort behov av censur så kan vi andra få leva i frihet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nemo
3 timmar sedan, skrev Mankan:

Självklart ska det stå kvar. Man stängs väl av för otrevligheter inte för att cencurera eller?  Jag vart avstäng från att skiva i en Facebookgrupp efter ett antal timmar men ingen kunde svara för varför när jag frågade. Allt var raderat. Här är ju MPR ett föredömme även om vissa disskusioner tyvärr censureras eller göms undan. Flytta till  Nordkorea eller Kina om du känner ett stort behov av censur så kan vi andra få leva i frihet.

Du tycks inte förstå vad jag menar.  Om någon blir avstängd för att ha skrivit något "otillåtet" och det "otillåtna" inte tas bort, innebär ju att andra kan spinna vidare på detta "otillåtna" genom citeringar. Det framgår ju ingenstans att den texten orsakade en avstängning och att straff kommer att utdelas till den som använder sig av den otillåtna texten. Alltså borde det vara bättre att den tas bort i samband med avstängningen.

Norkorea, Kina, stort behov av censur??  Jag är förmodligen den som minst av alla är intresserad av censur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
13 minuter sedan, skrev Nemo:

Du tycks inte förstå vad jag menar.  Om någon blir avstängd för att ha skrivit något "otillåtet" och det "otillåtna" inte tas bort, innebär ju att andra kan spinna vidare på detta "otillåtna" genom citeringar. Det framgår ju ingenstans att den texten orsakade en avstängning och att straff kommer att utdelas till den som använder sig av den otillåtna texten. Alltså borde det vara bättre att den tas bort i samband med avstängningen.

Norkorea, Kina, stort behov av censur??  Jag är förmodligen den som minst av alla är intresserad av censur.

Nu tänker du lite galet, om jag är tex extremt otrevlig mot dig och skriver att du är en *********** ********** eller nått så borde jag kanske bli avstängd, och det är väl bra att mitt otroligt otrevliga står kvar så får jag skämmas, samt andra se var gränsen går?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy