Jump to content
IGNORERAD

NOT The Nation, kul satir.


Tommy

Recommended Posts

Säkert många som känner till "Not The Nation", men säkert fler, som inte hittat dit ännu :no:

Läste just ett underbart och gripande inlägg från en gästskrivare, lägger in del av texten och länken, minns inte vilket som är det accepterade på MPR, men det får jag säkert veta strax! :great:http://www.notthenat...news.php?id=276

"  I Don’t Give A F**k If Your Windshield Is Already Clean

    Red light. That’s my cue. Here, let me give the windshield of your shiny new Mercedes a few apathetic strokes with my wadded-up copy of yesterday’s Thai Rath. Sorry, but I lost my washcloth to a soi dog the other day. It happens when you share a bed with semi-feral street animals.  Anyway, the newspaper does just as well in streaking this watery fluid of dubious origin that I’ve already applied. Already waving me away, are you? Oh, your car was just washed, you’re trying to say? Don’t want me touching your precious symbol of class superiority?

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckades inte lägga in hela texten, men början är bra, och fortsättningen är riktigt vass!

Rekommenderad läsning till alla, speciellt dem av er som blir förbannade så fort det kommer en oönskad försäljare och inkräktar på ert livsrum...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skadar inte med en länk. Jag tycker not the nation är fantastiskt roliga men framförallt träffsäkra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här är det Tommy: Vi gillar inte att man upprepade gånger länkar till material man skrivit själv, typ en blogg. Vi säger nej tack till att så fort man skrivit något nytt på sin blogg så annonserar man ut det på detta forum. Eftersom man själv är upphovsman kan man då lika gärna publicera all text här, plus förstås en länk till bloggen om man vill. Att bara lägga in en länk är ett oblygt försök att locka läsare till sin egen sajt. Ett försök att åka snålskjuts på andra sajters popularitet.

Vad gäller andras material är en länk att föredra. Det går förstås bra att även bifoga ett litet utdrag ur texten man länkar till, men lite tveksamt om man ska kopiera in den helt och hållet. Det bör dock alltid framgå var man kopierat från, dvs källhänvisning.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr Chang har talat.

Ok jag fattar! Kanhända att jag glömmer, men tar det med ro, eftersom det finns vakande ögon, som kan styra mig in på den rätta vägen igen...

Tack HC, och ledsen att jag missar halvsekelfirandet i Chiang mai om nån månad...

Kanske skickar ett ombud?

Tillägg, om ni är intresserade av Thailand på riktigt, så kolla in "Notthenation" ordentligt, finns mycket att lära och många skratt att hämta där!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...