Jump to content
Tekkor

Hur man förstör andras trådar.

Recommended Posts

Tekkor
25 minuter sedan, skrev Tallviking:

Absolut bättre förr

modernt.jpg.e2502b82559cfc644dc40c125c8c6c08.jpg

Välkommen åter i tråden när du har en egen fundering som är topic.

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
UglyFarang
1 timme sedan, skrev Tekkor:

Alla dessa individer med smartphones som facebokar och jaga pokemon, de missar ju halva upplevelsen av sin resa och sorgligt är det när folk sitter vid matborden och pillar istället för att umgås med sina vänner eller partner.

Uppdatera facebok kan man göra vid andra tillfällen, reser jag så vill i alla fall jag njuta av resan och inte sitta och glo på mobilen och kolla vad andra gör...

Oftast så ligger mobilen kvar hemma när man går ut och äter eller så i Thailand, i 99,9% så har jag inte missat något av värde.

Det var nog bättre förr :haha:

Visst var det bättre innan framförallt smartphonens ankomst, men även den vanliga mobilen har gjort vissa människor stirriga om de upptäcker att de glömt fanskapet hemma, jag hade en arbetskamrat som när hon kom till arbetet på morronen upptäckte att hon glömt mobilen hemma, vad göra? jo, hon satte sej i bilen och körde tor 70 km för att hämta den!

Ingen mobil =tyst o lugnt.......

• Ge karma 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
svampen

Ja det har ju blivit sjukt mycket alla uppkopplade 24 man har väl själv dessa problem men vid rest besök eller annan social sysselsättning med Vänner o Familj Viloläge

på förutom kanske ett par pics!!!

Sen hatar jag när man går på lokal och någon brevid sitter o gapar i sin phone !!!!!

image.png.adf39b00252f0ee49e2ea1df68c7a7f2.png

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
svampen
32 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Visst var det bättre innan framförallt smartphonens ankomst, men även den vanliga mobilen har gjort vissa människor stirriga om de upptäcker att de glömt fanskapet hemma, jag hade en arbetskamrat som när hon kom till arbetet på morronen upptäckte att hon glömt mobilen hemma, vad göra? jo, hon satte sej i bilen och körde tor 70 km för att hämta den!

Ingen mobil =tyst o lugnt.......

Är det en Finnlänsk Ort ???555

Ändrades av svampen
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
UglyFarang
14 timmar sedan, skrev svampen:

Är det en Finnlänsk Ort ???555

Nej.

Du Svampingionen, du ska nog inte anmärka så mycket på hur folk stavar.

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 2
  • Tummen upp 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
evert 1

Int f*n var det bättre förr, annorlunda men bättre?

Tror att de som tycker det vart bättre förr är de som inte hänger med i utvecklingen - känner sig förbisprungna och skyller då på att det allt vart bättre förr.

Världen förändras och vi med dem och de som inte vill eller kan hänga med kanske det är lite synd om men för den sakens skull har det inte blivit sämre.

Måste man lösa problem med mobilen och inte har någon eller kan nyttja mobilens teknik är det kanske lite problematiskt för, men i det stora hela har vi allt fått det lite för bra.

Litar man gånger på att andra (tekniken) löser problemet i stället för att själv engagera sig.

EX, när jag skriver detta nyttjar jag rättstavningsprogrammet - är inte så noga med stavningen - programmet visar vilka ord som stavas fel.

När jag kör bil förlitar jag mig på abs och antispinntekniken och snart kanske kommer självkörande bilar

Kontanter är på väg bort och det försvårar för den svarta marknaden - men är eller var den egentligen så bra - kanske för mig personligen men på det stora hela?

Miljötänkandet, den nedsmutsning och förgiftning som vi åsamkat naturen - har den varit bra, det är nu som vi får lida för gamla försyndelser.

Växthuseffekten - är det vi människor som är orsaken - ELLER. Är vi orsaken till det hela så har vi inte varit så bra, eller?

Tidigare var förslitningsskador i relativt tidig ålder mer vanlig än ovanlig åkomma, idag är det i stället stressrelaterade skador som är det mest vanliga - problem men annorlunda.

Tror att listan göras oändligt lång på att det allt inte var bättre eller vi burit oss bättre åt förr.

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kenneth4618

Sverige var bättre förr innan den stora .......................................:sure:

• Ge karma 5
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Tekkor

.

Ändrades av Tekkor

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Soengsang
5 timmar sedan, skrev evert 1:

Int f*n var det bättre förr, annorlunda men bättre?

Tror att de som tycker det vart bättre förr är de som inte hänger med i utvecklingen - känner sig förbisprungna och skyller då på att det allt vart bättre förr.

Så sant.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Khonis
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Sverige var bättre förr innan den stora .......................................:sure:

På Karl den IIV’s tid var Sverige bra. Sen har det bara gått utför :sure:

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
UglyFarang
1 timme sedan, skrev Khonis:

På Karl den IIV’s tid var Sverige bra. Sen har det bara gått utför :sure:

Vilken Karl?

Konstigt skrivet om det ska föreställa romerska siffror.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll