Jump to content
IGNORERAD

Stenar i vattnet i Hua Hin?


gst

Recommended Posts

Har en kusin som ska till Hua Hin i början av mars. Han har varit där en gång förut, och sparkade då sönder fötterna på stenar som fanns under vattnet, men kommer inte ihåg var det var. Han är nu livrädd för att hamna vid dessa stenar igen. Jag har ju också hört talas om dessa stenar, men aldrig sett dem. Någon som kan berätta var det är, så jag kan förklara för honom vilket område han ska undvika?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gst

    5

  • UglyFarang

    5

  • Cavemannen

    3

  • flebbe

    2

Mest aktiva i denna tråd

2 timmar sedan, skrev gst:

Har en kusin som ska till Hua Hin i början av mars. Han har varit där en gång förut, och sparkade då sönder fötterna på stenar som fanns under vattnet, men kommer inte ihåg var det var. Han är nu livrädd för att hamna vid dessa stenar igen. Jag har ju också hört talas om dessa stenar, men aldrig sett dem. Någon som kan berätta var det är, så jag kan förklara för honom vilket område han ska undvika?

Det finns en del stenar på botten nedanför Hilton i början av stranden (mot templet).

 

Och för att vara på säkra sidan så kan han ju också låta bli att sparka på ev stenar..... eller köra med badskor.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frogfish:

Det finns en del stenar på botten nedanför Hilton i början av stranden (mot templet).

 

Och för att vara på säkra sidan så kan han ju också låta bli att sparka på ev stenar..... eller köra med badskor.

Tack. Badskor kan ju vara bra, men att låta bli att sparka kan vara svårt om det går lite vågor :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En ort som heter Stens-Huvud(fast tvärtom Huvud-Sten) bör ha stenar lite här o där.

Söderut finns några som jag minns trevliga stränder, den på militärområdet har jag för mej var stenfri och det gick väl att ta tåget dit.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

En ort som heter Stens-Huvud(fast tvärtom Huvud-Sten) bör ha stenar lite här o där.

Söderut finns några som jag minns trevliga stränder, den på militärområdet har jag för mej var stenfri och det gick väl att ta tåget dit.

Man behöver inte åka så långt, det räcker med en trevlig promenad a 20min längst stranden så blir det fint

Link to comment
Dela på andra sajter

Rev upp ansiktet på dom satans stenarna en gång, precis där Frogfish säger. Kom upp ur vattnet helt röd av blod. Exet och barnen på stranden blev lite förskräckta. Läkte bra dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Man behöver inte åka så långt, det räcker med en trevlig promenad a 20min längst stranden så blir det fint

Från var ska man gå ca 20 min?

Får väl kolla om ca en vecka.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev flebbe:

Rev upp ansiktet på dom satans stenarna en gång, precis där Frogfish säger. Kom upp ur vattnet helt röd av blod. Exet och barnen på stranden blev lite förskräckta. Läkte bra dock.

Inga varningsskyltar?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

Inga varningsskyltar?

Inte vad jag kunde se då iallafall. Måste varit 2005 eller nåt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Från var ska man gå ca 20 min?

Får väl kolla om ca en vecka.

Från centrala HuaHin, typ Hilton ligger centralt, går du ner där så ta höger(söderut) på stranden och gå en stund, du ser när det börjar bli fint

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta bathbussen eller en tuk tuk för 100 Bath söderut där färjan från Pattis lägger till.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ta bathbussen eller en tuk tuk för 100 Bath söderut där färjan från Pattis lägger till.

Vet du vad det stället heter?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vet du vad det stället heter?

Khao Takiab, Hua Hin in Prachuabkirikan, 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vad gäller badstrand så är väl inte Hua Hin att rekommendera överhuvudtaget.

Jag tänker då på "Hästtrafiken" på stranden, med dess olägenheter.

Eller har man slutat med detta? De var där för 1 år sedan i allafall.

Vad gäller stenar, de finns inte bara under vattenytan, utan syns tydligt även på stranden.

Är nog lika stor risk att skära sig på glasbitar som att sparka på stenar.....

Promenera en bit bort mot Takiab, så är det bättre.

 

 

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Söderut finns några som jag minns trevliga stränder, den på militärområdet har jag för mej var stenfri och det gick väl att ta tåget dit.

En hel del trevliga stränder ligger på militärt område (har jag läst), är detta en slump?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

En hel del trevliga stränder ligger på militärt område (har jag läst), är detta en slump?

Även Sverige har(haft?) militära områden mot stränder, troligen för att det är bra övningsområden.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Söder om Lyckliga Gatan i Hua Hin är det säkert för stenar ända bort till Takiab.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev leifen:

Söder om Lyckliga Gatan i Hua Hin är det säkert för stenar ända bort till Takiab.

Vilken gata är det som kallas Lyckliga Gatan?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev gst:

Vilken gata är det som kallas Lyckliga Gatan?

Den heter faktiskt det, Tipurai Beach Hotel ligger där, Soi 67. 

A&B Resort har historia kring detta.

 

http://thailandsposten.com/archive/index.php?post/2005/11/Lyckliga-gatan

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

jag snavade på något slags sten  i fick en massa revor på ena benet .inte djupa men det blödde någotluna mycket pinsamt pga hade inget papper Med vänlig hälsning 13

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt första besök i Hua Hin omkring 2004-2005 slutade med att jag fick åka och sy ihop en reva på smalbenet.

Det var första dagen där,olyckan hände efter nån timme bara.Livsfarliga vassa stenar där och naturligtvis inga varningsskyltar.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, måste man så långt bort för att slippa stenarna [emoji20]
Nej det måste man inte. Står man på udden vid Hilton räcker det att gå några min söderut, men varför utgå från Hilton? Bor ni verkligen där?
Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Benjamas:
48 minuter sedan, skrev gst:
Ok, måste man så långt bort för att slippa stenarna emoji20.png

Nej det måste man inte. Står man på udden vid Hilton räcker det att gå några min söderut, men varför utgå från Hilton? Bor ni verkligen där?

Bor inte där.aöls just nu, är en kusin som ska ner i mars, och Hilton nämndes.tidigare i tråden. De har nu bokat hotell strax söder om Soi 61, så då bör det vara ok, bara.man inte får till vänster när man kommer ner till stranden :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...