Jump to content
IGNORERAD

Parfym i Thailand?


Abercrombie

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det där med presenter är klurigt. I japan till exempel är det viktigaste med presenten hur den är inslagen och hur den överlämnas. Själva innehållet i lådan är an sekundär betydelse

 

Finns diverse japanska butiker i Thailand nu har jag sett som säljer väldigt fina presentkartonger baserat på den traditionen och jag tror den har viss spridning i Thailand också numera

Du menar att man kan marknadsföra skitgubbar, bara man hänger på dem en snygg kavaj, ja så tänker du...

Återgår vi till ämnet handlade det väl om presenters värde i Thailand och inte nån unikabox från Japan... Eller

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    8

  • Abercrombie

    7

  • uptoyou

    6

  • Tekkor

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Så uppfattade inte jag att TS menade. Men jag kan ju ha fel.

 

Sen finns det ju id*ter (inte du) som tror att man främjar barnarbete för att man skippar mellanhänder. Och rejält tramsigt att insinuera att TS är en dålig människa för att han inte vill betala överpris.

 

Inte konstigt att folk drar sig för att posta frågor numera, när man istället för tips får räkna med en mobb som står och pekar finger och letar fel i det som skrivs....

Vilken ful taktik du försöker använda när du saknar vettiga argument. Du skriver att jag klassa nån efter att hen inte vill betala överpriser, nä jag skrev att hen försöker att få varor till underpriser och inte är villig att betala normala priser.

 

Att det i förlängningen ger dåliga arbetsförhållanden för de stackar barnarbetare som sliter ont är hemskt.

Vad har du mot att man vill att de skall få en skälig lön för sitt arbete?

 

ps. Försök att hålla dig till det du citerar och ändra inte i texten, efter det kan vi diskutera på ett mer civiliserat sätt, okey...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tekkor:

Du menar att man kan marknadsföra skitgubbar, bara man hänger på dem en snygg kavaj, ja så tänker du...

Återgår vi till ämnet handlade det väl om presenters värde i Thailand och inte nån unikabox från Japan... Eller

Försök läsa hela mitt inlägg......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev JJC:

att betala 300 på ett ställe för något som som kostar 600 på annat ställe är inget fel.

Men att köpa perfym för 30 på ÖB eller Rusta? Och så vill man ha uppskattning för det?

Behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Vem har skrivit att man VILL ha uppskattning för det ?

Däremot ÄR det jävligt uppskattat i byn

 

Det är ju bara löljigt att presenter ska uppskattas efter pris och inte tanke

 

Låter du prislappen sitta kvar så de kan se hur uppskattade de är?

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Tekkor:

Vilken ful taktik du försöker använda när du saknar vettiga argument. Du skriver att jag klassa nån efter att hen inte vill betala överpriser, nä jag skrev att hen försöker att få varor till underpriser och inte är villig att betala normala priser.

 

Att det i förlängningen ger dåliga arbetsförhållanden för de stackar barnarbetare som sliter ont är hemskt.

Vad har du mot att man vill att de skall få en skälig lön för sitt arbete?

 

ps. Försök att hålla dig till det du citerar och ändra inte i texten, efter det kan vi diskutera på ett mer civiliserat sätt, okey...

Till att börja med, var ändrade jag i citatet? Jag skulle vilja se det.

 

Vettiga argument? Och ditt vettiga "argument" är att man främjar barnarbete om man inte handlar i den dyraste butiken? Snacka om ful taktik.

 

Det är ju såna som du som gör att folk drar sig för att fråga saker. En enkel fråga om var handla prisvärt, så gapar du om att personen stödjer barnarbete. Du är nog en av de otrevligaste på forumet, undrar om du är likadan irl....

 

PS: Hur gick det med Norwegians prishöjning på seating? Jag har inte hittat den, och du verkar inte vilja länka till ditt påstående. Eller var det egentligen Ticket som tog betalt? Varför inte klargöra vad du menade?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev frogfish:

Till att börja med, var ändrade jag i citatet? Jag skulle vilja se det.

 

Vettiga argument? Och ditt vettiga "argument" är att man främjar barnarbete om man inte handlar i den dyraste butiken? Snacka om ful taktik.

 

Det är ju såna som du som gör att folk drar sig för att fråga saker. En enkel fråga om var handla prisvärt, så gapar du om att personen stödjer barnarbete. Du är nog en av de otrevligaste på forumet, undrar om du är likadan irl....

 

PS: Hur gick det med Norwegians prishöjning på seating? Jag har inte hittat den, och du verkar inte vilja länka till ditt påstående. Eller var det egentligen Ticket som tog betalt? Varför inte klargöra vad du menade?

Jag har inte förespråkat att hen skall handla i "dyraste" butiken utan att han skall köpa till normalpris istället för att jaga ören på nätet.

Din analys av min personlighet skulle inge ge din nån direkt framgång som analytiker irl :haha:

Topic var snikahandla på nätet och driv på lönenivåerna neråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tekkor:

Jag har inte förespråkat att hen skall handla i "dyraste" butiken utan att han skall köpa till normalpris istället för att jaga ören på nätet.

Din analys av min personlighet skulle inge ge din nån direkt framgång som analytiker irl :haha:

Topic var snikahandla på nätet och driv på lönenivåerna neråt.

Normalpris? För mig är det det billigaste jag hittar, till samma kvalitet. Gillar dock inte barnarbete för det, de har så dålig känsla för kvalitet.....

 

Och hur var det med Norwegian? Behöver vi som ska åka med dem oroa oss för några extra fakturor angående seating, förutom den vanliga avgiften de har? Du har duckat detta länge nu.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Vem har skrivit att man VILL ha uppskattning för det ?

Däremot ÄR det jävligt uppskattat i byn

 

Det är ju bara löljigt att presenter ska uppskattas efter pris och inte tanke

 

Låter du prislappen sitta kvar så de kan se hur uppskattade de är?

Det gör jag inte jag tar bort priset och jag handlar inte presenter på ÖB även om det gäller att ge de till thailändare i byn.

Jag ger bort något om jag verkligen vill utan att vänta på att få uppskattning.

Jag vet jag de aldrig kan je så mycket tillbaka däremot har jag deras sanna vänskap. Även om jag kommer utan något present /hellre det än spel/ älskar de mig för den jag är.

Har jag inte råd att köpa present så handlar jag inte på ÖB heller.  Men det är helt upp till dig vad du gör.

Jag behöver inte tycka om det liksom du behöver inte 

tycka om mina åsikter.

En sak ska du veta även fattiga thailändare är människor så betrakta de som du själv vill bli behandlad. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev JJC:

Det gör jag inte jag tar bort priset och jag handlar inte presenter på ÖB även om det gäller att ge de till thailändare i byn.

Jag ger bort något om jag verkligen vill utan att vänta på att få uppskattning.

Jag vet jag de aldrig kan je så mycket tillbaka däremot har jag deras sanna vänskap. Även om jag kommer utan något present /hellre det än spel/ älskar de mig för den jag är.

Har jag inte råd att köpa present så handlar jag inte på ÖB heller.  Men det är helt upp till dig vad du gör.

Jag behöver inte tycka om det liksom du behöver inte 

tycka om mina åsikter.

En sak ska du veta även fattiga thailändare är människor så betrakta de som du själv vill bli behandlad. 

 

 

Jösses :waaaht:

Nu var det inte jag utan frugan som handlar till sina vänner och släkt och hon är thai.

Hon vet nog mer än du vad thai tänker och tycker. :sure:

För övrigt har jag sett hur glada de blir. De skiter fullständigt i om det kostar 40 spänn eller 400

 

Men men det kostar om man vill vara skitviktig och inte handla ÖB :haha:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Jösses :waaaht:

Nu var det inte jag utan frugan som handlar till sina vänner och släkt och hon är thai.

Hon vet nog mer än du vad thai tänker och tycker. :sure:

För övrigt har jag sett hur glada de blir. De skiter fullständigt i om det kostar 40 spänn eller 400

 

Men men det kostar om man vill vara skitviktig och inte handla ÖB :haha:

Kanske är jag skitviktig men jag handlar inte presenter på ÖB det gör inte min fru heller. Nej vi vet inget om Thailand och thailändare.

Lycka till med presenter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev JJC:

Kanske är jag skitviktig men jag handlar inte presenter på ÖB det gör inte min fru heller. Nej vi vet inget om Thailand och thailändare.

Lycka till med presenter. 

555555555555555555

 

Jodå det gick bra köpte 3 bath guld till frugan förra veckan.  Men det kan man se som en investering för framtiden ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu ska vara petnoga så handlar det inte om någon present utan om betalning för att hon klipper mig. Vilket framgår av originalinlägget. 

Men för all del, varsågoda, tråden har ju redan spårat ur...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

555555555555555555

 

Jodå det gick bra köpte 3 bath guld till frugan förra veckan.  Men det kan man se som en investering för framtiden ;)

Hoppas att det går upp i värde .

112.jpg.1940d1dd3a454fcdc56cf05ff6e87765.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4 januari 2018 at 22:35, skrev mrco:

Billigaste parfymen handlar man på någon av internetbutikerna. Klart billigare än på Taxfree.

 

//mrco

Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men när jag såg detta inlägg så vet jag att detta tipset stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Tekkor:

Du menar att man kan marknadsföra skitgubbar, bara man hänger på dem en snygg kavaj, ja så tänker du...

Detta får mej att tänka på alla granna uniformer i Thailand.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev JJC:

Hoppas att det går upp i värde .

112.jpg.1940d1dd3a454fcdc56cf05ff6e87765.jpg

Är säkert värt mer om 5 år än en tom parfymflaska från ÖB :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Detta får mej att tänka på alla granna uniformer i Thailand.....

Ja så kan man kanske kalla kläderna som skräddarsys för snåla faranger i Thailand, tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här sitter man och läser en tråd om frågan var man köper billigast parfym på ARN eller i Thailand. Förslag har kommit där man kan köpa parfym, kopia eller original eller något annan typ.

Som vanligt blir det barnkanalen om vad som är riktigt att göra. HUVA som någon brukar skriva.

Har väl inte med barnarbete att göra, då tycker jag du som påstår det får sluta handla över huvud taget, sluta köpa kläder, skor m.m.

Hoppas att du inte har köpt någon tröja i Thailand? För då är du säkert en som stödjer barnarbete.

Ibland undrar man hur en del är navlade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...