Jump to content
IGNORERAD

Parfym i Thailand?


Abercrombie

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev soi covboy:

hahaha och jag  undrar vad damen säjer eller gör när hon får veta att du  har letat som faaan efter billigaste parfymen:haha::haha: mvh11

Tycker väl förmodligen att han är ekonomisk och smart om det handlar om en exklusiv märkesparfym :) 

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    8

  • Abercrombie

    7

  • uptoyou

    6

  • Tekkor

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja kosmetika och parfymbranchen täljer guld med kniv pga  fåfänga :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja kosmetika och parfymbranchen täljer guld med kniv pga  fåfänga :look_down:

Och silikon/botoxbranschen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-05 at 12:32, skrev Fredman:

Jag aktar mig för att köpa parfym/rakvatten i Thailand. Är mycket kopior som i och för sig kan dofta gott men doften försvinner väldigt snabbt. 

Precis så menade jag....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-05 at 12:32, skrev Fredman:

Jag aktar mig för att köpa parfym/rakvatten i Thailand. Är mycket kopior som i och för sig kan dofta gott men doften försvinner väldigt snabbt. 

Precis så menade jag....

Ändrades av dooks
Ta bort dubbelpost
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur snål får man vara? Finns det någon gräns?

Hur skulle ni känna är on ni viste att den som köper något till er ser till att bet blir det billigaste bara de kommer undan kostnaden.

Jag skulle skämmas att samla poäng på det billigaste även i Thailand.

Betrakta andra som ni vill bli betraktade själva. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tanken som räknas och inte priset på gåvan.  Skulle mina vänner bara bry sig om priset på en ev gåva....................då är de inte mina vänner

 

För övrigt vad är det för fel på tvål och vatten ? :look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev JJC:

Hur snål får man vara? Finns det någon gräns?

Hur skulle ni känna är on ni viste att den som köper något till er ser till att bet blir det billigaste bara de kommer undan kostnaden.

Jag skulle skämmas att samla poäng på det billigaste även i Thailand.

Betrakta andra som ni vill bli betraktade själva. 

Oerhört vanligt, det är väl bara läsa på MPR om ICA-kort, uttagsavgifter i ATMs, billigaste stället att växla pengar på osv. :D:D 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev JJC:

Hur snål får man vara? Finns det någon gräns?

Hur skulle ni känna är on ni viste att den som köper något till er ser till att bet blir det billigaste bara de kommer undan kostnaden.

Jag skulle skämmas att samla poäng på det billigaste även i Thailand.

Betrakta andra som ni vill bli betraktade själva. 

Alltså, jag förstår inte problemet? Jag är inte ute efter att köpa billigast möjliga parfym. Jag vill köpa en god, fin parfym som min vän är väl värd, till lägsta pris. Det är väl självklart att välja affären med det lägsta priset förutsatt att det är ungefär likvärdigt enkelt att få tag i varan. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev JJC:

Hur snål får man vara? Finns det någon gräns?

Hur skulle ni känna är on ni viste att den som köper något till er ser till att bet blir det billigaste bara de kommer undan kostnaden.

Jag skulle skämmas att samla poäng på det billigaste även i Thailand.

Betrakta andra som ni vill bli betraktade själva. 

Jag använder alltid Prisjakt.se när jag ska handla tex elektronik mm och Momondo vid resor, är det fel i med det?

Jag tycker inte det är att vara snål, mer ekonomisk eller prismedveten :) 

 

 

Eller du menar kanske att det "billigaste" är samma som det "sämsta"?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev JJC:

Hur snål får man vara? Finns det någon gräns?

Hur skulle ni känna är om ni visste att den som köper något till er ser till att bet blir det billigaste bara de kommer undan kostnaden.

Jag skulle skämmas att samla poäng på det billigaste även i Thailand.

Betrakta andra som ni vill bli betraktade själva. 

De kanske inte värderar de personer som får presenterna så högt...

Men hur kul skulle det vara att få en 50-års present från loppis, nä såna vänner skall man nog sortera bort.

 

Man vill ju att personen skall känna sig uppskattad när det får sin present.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tekkor:

De kanske inte värderar de personer som får presenterna så högt...

Å fan!  Tänk att det är priset på presenten som visar hur högt man värderar en vän :misdoubt:

 

Sådana vänner kan jag lätt vara utan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med presenter är klurigt. I japan till exempel är det viktigaste med presenten hur den är inslagen och hur den överlämnas. Själva innehållet i lådan är an sekundär betydelse

 

Finns diverse japanska butiker i Thailand nu har jag sett som säljer väldigt fina presentkartonger baserat på den traditionen och jag tror den har viss spridning i Thailand också numera

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det där med presenter är klurigt. I japan till exempel är det viktigaste med presenten hur den är inslagen och hur den överlämnas. Själva innehållet i lådan är an sekundär betydelse

 

Finns diverse japanska butiker i Thailand nu har jag sett som säljer väldigt fina presentkartonger baserat på den traditionen och jag tror den har viss spridning i Thailand också numera

Har faktiskt märkt av det lite i Isaan, verkar som om det är bra om presenten ligger i en fin låda eller ett vackert omslagspapper med snöre runt.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det är tanken som räknas och inte priset på gåvan.  Skulle mina vänner bara bry sig om priset på en ev gåva....................då är de inte mina vänner

 

För övrigt vad är det för fel på tvål och vatten ? :look_down:

Bör användas innan man sprayar på sig parfymen :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför betala mer än man behöver? Jag förstår inte hur flera här tänker. Om ni får välja att betala 300 eller 600 för samma pryl, betalar ni hellre 600?

 

Jaja, vi är alla olika....

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev frogfish:

Varför betala mer än man behöver? Jag förstår inte hur flera här tänker. Om ni får välja att betala 300 eller 600 för samma pryl, betalar ni hellre 600?

 

Jaja, vi är alla olika....

Många thai gör ju så i alla fall. Och skryter om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev frogfish:

Varför betala mer än man behöver? Jag förstår inte hur flera här tänker. Om ni får välja att betala 300 eller 600 för samma pryl, betalar ni hellre 600?

 

Jaja, vi är alla olika....

Kandidater till Lyxfällan?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Jag använder alltid Prisjakt.se när jag ska handla tex elektronik mm och Momondo vid resor, är det fel i med det?

Jag tycker inte det är att vara snål, mer ekonomisk eller prismedveten :) 

 

 

Eller du menar kanske att det "billigaste" är samma som det "sämsta"?

Det fetade. Ja.

 

Sen bidrag du till att hetsa på för barnarbetare i fattiga asiatiska länder bara för att du jagar några fattiga baht...

Köp riktiga grejer och låt bli att gynna de som utnyttjar barnarbetare är mitt tips till dig, hoppas du tar åt dig av kritiken på ett positivt sätt och gör något bra för de fattiga arbetarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Tekkor:

Det fetade. Ja.

 

Sen bidrag du till att hetsa på för barnarbetare i fattiga asiatiska länder bara för att du jagar några fattiga baht...

Köp riktiga grejer och låt bli att gynna de som utnyttjar barnarbetare är mitt tips till dig, hoppas du tar åt dig av kritiken på ett positivt sätt och gör något bra för de fattiga arbetarna.

Du är ju helt ute och cyklar.

Parfym görs (oftast) inte av barn. Och priserna på nätet hålls nere för att man skippar en massa mellanhänder.

 

Men du får gärna betala mer om du vill, det har jag ingen åsikt om. Men varför klaga på andra som INTE vill betala mer än de behöver.....

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev rolba:

Många thai gör ju så i alla fall. Och skryter om det.

Många thaiare (och icke-thaiare) gör mkt dumma saker. Det betyder inte att man måste göra likadant.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det där med presenter är klurigt. I japan till exempel är det viktigaste med presenten hur den är inslagen och hur den överlämnas. Själva innehållet i lådan är an sekundär betydelse

 

Finns diverse japanska butiker i Thailand nu har jag sett som säljer väldigt fina presentkartonger baserat på den traditionen och jag tror den har viss spridning i Thailand också numera

Och du har varit i Japan många gånger och delar ut presenter? 

Det stämmer inte vad du påstår. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Varför betala mer än man behöver? Jag förstår inte hur flera här tänker. Om ni får välja att betala 300 eller 600 för samma pryl, betalar ni hellre 600?

 

Jaja, vi är alla olika....

att betala 300 på ett ställe för något som som kostar 600 på annat ställe är inget fel.

Men att köpa perfym för 30 på ÖB eller Rusta? Och så vill man ha uppskattning för det?

Behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev JJC:

att betala 300 på ett ställe för något som som kostar 600 på annat ställe är inget fel.

Men att köpa perfym för 30 på ÖB eller Rusta? Och så vill man ha uppskattning för det?

Behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Så uppfattade inte jag att TS menade. Men jag kan ju ha fel.

 

Sen finns det ju id*ter (inte du) som tror att man främjar barnarbete för att man skippar mellanhänder. Och rejält tramsigt att insinuera att TS är en dålig människa för att han inte vill betala överpris.

 

Inte konstigt att folk drar sig för att posta frågor numera, när man istället för tips får räkna med en mobb som står och pekar finger och letar fel i det som skrivs....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Så uppfattade inte jag att TS menade. Men jag kan ju ha fel.

 

Sen finns det ju id*ter (inte du) som tror att man främjar barnarbete för att man skippar mellanhänder. Och rejält tramsigt att insinuera att TS är en dålig människa för att han inte vill betala överpris.

 

Inte konstigt att folk drar sig för att posta frågor numera, när man istället för tips får räkna med en mobb som står och pekar finger och letar fel i det som skrivs....

Jag förstår vad TS menade men jag ogillar en del råd han får.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...