Jump to content
IGNORERAD

Parfym i Thailand?


Abercrombie

Recommended Posts

Jag har lovat kvinnan som skalperar mig att hon ska få parfym nästa gång jag reser. Taxfree är ju inte särskilt prisvärt på varken ARN eller BKK, så jag undrar om det finns några bra affärer som säljer äkta vara till bra priser i Pattaya eller runt Nana i Bangkok?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    8

  • Abercrombie

    7

  • frogfish

    6

  • uptoyou

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Jag har lovat kvinnan som skalperar mig att hon ska få parfym nästa gång jag reser. Taxfree är ju inte särskilt prisvärt på varken ARN eller BKK, så jag undrar om det finns några bra affärer som säljer äkta vara till bra priser i Pattaya eller runt Nana i Bangkok?

 

 

På trottoaren, Sukhumvit med ojämna nr hittar du jättebilligt, annars är till motsats vad du skriver Arlanda väldigt prisvärt om du vill ha orginal

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Utanför EU taxfree är ju billigast alltid. Finns väl inget billigare, sen skiljer ju det sig givetvis på olika flygplatser över hela världen där vissa är väldigt billiga och andra dyrare. ARN tycker jag har ok priser( brukar ha bra erbjudanden på vissa sorter) Men det låter som om du reser mellan BKK och STHLM bara. Reser du till LOS handlar du på ARN, skall du till Svedala handlar du på Flygplats i Thailand. Eller är du på plats i LOS nu skall du ha med dig att det som säljs på gatan i BKK eller andra marknader etc. i LOS är garanterat kopior även om flaskorna och doften är väldigt skickligt kopierad. Ofta brukar dom köra med att man får lukta från en äkta flaska för att sedan sälja en flaska som ser ut som originalet men som luktar ”lite” lika men med väldigt dålig kvalitet. Din skalperade kommer garanterat bli besviken....Skall du ha äkta vara får du nog gå till en vanlig affär i LOS. Dock dyrare än i Sverige och betydligt dyrare än på en flygplats. 

Ändrades av dooks
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev dooks:

Utanför EU taxfree är ju billigast alltid

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Jämfört med Sverige och Thailand tror jag nog allt, men kanji ha fel. Klart att rea på en butik kan vara billigare, men tolkade frågan som generell. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men dela gärna med dig om du vet något billigt ställe i LOS. Kan vara bra att veta.

tack på förhand 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev dooks:

Men dela gärna med dig om du vet något billigt ställe i LOS. Kan vara bra att veta.

tack på förhand 🙂

Skrev mest nej på ditt påstående att taxfree ALLTID är billigare utanför EU.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigaste parfymen handlar man på någon av internetbutikerna. Klart billigare än på Taxfree.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Cavemannen:

På trottoaren, Sukhumvit med ojämna nr hittar du jättebilligt, annars är till motsats vad du skriver Arlanda väldigt prisvärt om du vill ha orginal

H2o

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Jag har lovat kvinnan som skalperar mig att hon ska få parfym nästa gång jag reser. Taxfree är ju inte särskilt prisvärt på varken ARN eller BKK, så jag undrar om det finns några bra affärer som säljer äkta vara till bra priser i Pattaya eller runt Nana i Bangkok?

 

 

Tycker att ARL har skapliga priser sen får man ju garanti på att det är OK!

Nä Du va inte Dumsnål kosta på Hjärtat lite äkta vara!!!!

Eller är Hon inte värd det ?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev svampen:

Tycker att ARL har skapliga priser sen får man ju garanti på att det är OK!

Nä Du va inte Dumsnål kosta på Hjärtat lite äkta vara!!!!

Eller är Hon inte värd det ?????

Hon är min "frisör" och inget mer. Från början var dealen en limpa cigg om året men nu har hon slutat att röka och vill därför ha parfym i betalning. Men visst är det en mycket trevlig människa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan brukar köpa div parfymer på Rusta och Ö&B och dela ut i risbyn.

Alla blir så glada nöjda när de får presenter från Sawiiden :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag aktar mig för att köpa parfym/rakvatten i Thailand. Är mycket kopior som i och för sig kan dofta gott men doften försvinner väldigt snabbt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Jag aktar mig för att köpa parfym/rakvatten i Thailand. Är mycket kopior som i och för sig kan dofta gott men doften försvinner väldigt snabbt. 

Det värsta med kopior är väl att dom kanske inte är allergitestade.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Frugan brukar köpa div parfymer på Rusta och Ö&B och dela ut i risbyn.

Alla blir så glada nöjda när de får presenter från Sawiiden :haha:

Tjejen gjorde faktiskt samma sak och vad jag vet så var det ingen som blev missnöjd. Nu var detta iofs sig i Isaan, tjejerna har kanske större krav i Pattaya :) 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev uptoyou:

Tjejen gjorde faktiskt samma sak och vad jag vet så var det ingen som blev missnöjd. Nu var detta iofs sig i Isaan, tjejerna har kanske större krav i Pattaya :) 

Om det var i risbyn så är det nog större risk att nån alkoholiserad onkel dricker upp skiten än att nån känner att det inte luktar äkta :dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev jlh66:

Om det var i risbyn så är det nog större risk att nån alkoholiserad onkel dricker upp skiten än att nån känner att det inte luktar äkta :dribble:

Så är det garanterat, men dom som hade alkoholproblem i hennes släkt är redan döda och begravda.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! Har kollat runt lite och det verkar som att det blir billigast att köpa på nätet i Sverige. Och på sätt och vis blir det smidigast också då hon som ska ha parfymen finns i Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Tack för alla svar! Har kollat runt lite och det verkar som att det blir billigast att köpa på nätet i Sverige. Och på sätt och vis blir det smidigast också då hon som ska ha parfymen finns i Sverige. 

Skulle vara kul att se tjejens min om du kom med parfym från Rusta :D 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev uptoyou:

Skulle vara kul att se tjejens min om du kom med parfym från Rusta :D 

Då lär jag få raka skallen själv framöver...:D

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Kostar ju bara 30:- att klippa sig!

F6540879-C24A-433F-A5FE-44F0925D971F.jpeg.70638fed7dbf5f0e3556ec8751866776.jpeg

Blev sugen på en permanent,undrar om dom kan få en gammal 80-talsfrilla att återgro?:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-04 at 20:22, skrev Abercrombie:

Jag har lovat kvinnan som skalperar mig att hon ska få parfym nästa gång jag reser. Taxfree är ju inte särskilt prisvärt på varken ARN eller BKK, så jag undrar om det finns några bra affärer som säljer äkta vara till bra priser i Pattaya eller runt Nana i Bangkok?

 

 

Som sagt, du hittar billigare i Sverige, speciellt efter jul och nyår på rea. Kolla Kicks eller Åhléns, på nätet eller i butik. Där kan du fynda.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/5/2018 at 17:38, skrev Fredman:

Kostar ju bara 30:- att klippa sig!

F6540879-C24A-433F-A5FE-44F0925D971F.jpeg.70638fed7dbf5f0e3556ec8751866776.jpeg

 

Är det bara för rufset, eller ingår knullet i priset? :dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha och jag  undrar vad damen säjer eller gör när hon får veta att du  har letat som faaan efter billigaste parfymen:haha::haha: mvh11

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...