Jump to content
Batting

Sprit och några slags kliande bett

Recommended Posts

Batting
2 minuter sedan, skrev Benriach:

Städar du upp deras avföring och annat skräp från deras illegala bosättningar med, eller tycker du att nån annan ska bekosta det? Så länge du ger så stannar de kvar och skräpar ner och stjäl...

Nä rent privat städar ingen upp efter någon annan. Det där får vi sköta via lagar, och gemensam ordningsmakt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SatanG
5 minuter sedan, skrev Batting:

Nä jag vet inte om jag anser att andra ska vara frikostiga. Som jag minns det så frågade jag väl bara. Det är lite knepigt det där. Det är frivilligt att ge något till tiggare, men om man talar om att man gett något så dyker det alltid upp en del upprörda typer som deklarerar att de minsann inte tänker ge dem något. Om man då säger att, "Nä det är frivilligt", så fortsätter de ändå upprört, "Ja jag tänker ändå inte ge något!". Man upprepar då att det är frivilligt, och får genast tillbaka att, "Ja jag tänker ändå inte ge något!" o.s.v. i all oändlighet. Man försöker då med, "Nä du slipper alltså", men det hjälper inte. :44:
Jag som skänker bort mina pantkvitton när jag har några skulle knappast upprört stå och upprepa det i all oändlighet till någon som inte vill ge tiggarna något. Jag undra, vad fan är det med er? Nu för sista gången, Det är frivilligt att ge något till tiggare! Är det ett problem?
Samma människor brukar ju vara motståndare till förbud, och förespråkare av valfrihet, men i detta fallet är det något som slår slint i huvudet på dem. :35:

Just vad det gäller att ge till tiggare trodde jag det var allmänt känt att det i många fall både skapar och upprätthåller trafficking.

Även Thailand har detta problem, poliser ofta inblandade här.

Sen skapar det ju även problem för alla som inte vill gå i slalombana runt tiggare.

Min uppfattning om att ge till utländska tiggare i Sverige är som att kasta mat till katter/fåglar på grannens tomt. Alltså givarna får känna sig givmild medans grannen får ta hand om skiten. Allt är inte valfritt så länge andra drabbas, vill man hjälpa finns det erkänt bra organisationer att donera till samt även andra privata vägar att gå.

/ SatanG

• Ge karma 9

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
8 minuter sedan, skrev Batting:

Nä jag vet inte om jag anser att andra ska vara frikostiga. Som jag minns det så frågade jag väl bara. Det är lite knepigt det där. Det är frivilligt att ge något till tiggare, men om man talar om att man gett något så dyker det alltid upp en del upprörda typer som deklarerar att de minsann inte tänker ge dem något. Om man då säger att, "Nä det är frivilligt", så fortsätter de ändå upprört, "Ja jag tänker ändå inte ge något!". Man upprepar då att det är frivilligt, och får genast tillbaka att, "Ja jag tänker ändå inte ge något!" o.s.v. i all oändlighet. Man försöker då med, "Nä du slipper alltså", men det hjälper inte. :44:
Jag som skänker bort mina pantkvitton när jag har några skulle knappast upprört stå och upprepa det i all oändlighet till någon som inte vill ge tiggarna något. Jag undra, vad fan är det med er? Nu för sista gången, Det är frivilligt att ge något till tiggare! Är det ett problem?
Samma människor brukar ju vara motståndare till förbud, och förespråkare av valfrihet, men i detta fallet är det något som slår slint i huvudet på dem. :35:

Det är aldrig för sent att ge upp en diskussion även om man anser sig ha rätt. Att älta en fråga sida upp och ner där ingen ger sig måste ju vara totalt meningslöst för att inte att tala om hur trist det är att som åskådare scrolla igenom den pajkastning på lägsta nivå som den typen av diskussioner ofta leder till.

Fritz..

• Ge karma 2
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
uptoyou

S-minister Åsa Regnér: Därför lägger jag aldrig pengar i tiggarkoppen

I en uppmärksammad debattartikel i Aftonbladet skriver S-minister Åsa Regnér att hon inte ger pengar till tiggare hon ser på stan. ”Att skänka pengar till enskilda är ett sätt att upprätthålla nöden och den kriminalitet och beroendeförhållanden som kan följa”, skriver hon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SatanG
6 minuter sedan, skrev Fritz:

Det är aldrig för sent att ge upp en diskussion även om man anser sig ha rätt. Att älta en fråga sida upp och ner där ingen ger sig måste ju vara totalt meningslöst för att inte att tala om hur trist det är att som åskådare scrolla igenom den pajkastning på lägsta nivå som den typen av diskussioner ofta leder till.

Fritz..

Hahaha jag glömde för ett ögonblick bort att alla ska skriva just det som du för tillfället önskar läsa :-)

Batting, har du några fler pantkvitton till Fritz scrollfinger, det ömmar visst :-)

/ SatanG

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Benriach
Nä rent privat städar ingen upp efter någon annan. Det där får vi sköta via lagar, och gemensam ordningsmakt.
Exakt! Andras pengar ska rätta till dina så kallade godhetshandlingar...

• Ge karma 4
  • Skål 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
36 minuter sedan, skrev Batting:

Jag har aldrig gett bort ett pantkvitto till nån tiggare.

Men har gett en påse tomburkar några gånger, fast inte till tiggare...

Såg en gammal svensk man plocka upp en fimp och tända den utanför Willys, dit jag var på väg för att panta och handla lite, han fick mina kassar med burkar och tog tacksamt emot dem, panta fick han göra själv.

Tiggarkvinnan som sitter vid ingången tittade surt på mej :oh:

MVH

• Ge karma 5
  • Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Batting
3 timmar sedan, skrev SatanG:

Just vad det gäller att ge till tiggare trodde jag det var allmänt känt att det i många fall både skapar och upprätthåller trafficking.

Även Thailand har detta problem, poliser ofta inblandade här.

Sen skapar det ju även problem för alla som inte vill gå i slalombana runt tiggare.

Min uppfattning om att ge till utländska tiggare i Sverige är som att kasta mat till katter/fåglar på grannens tomt. Alltså givarna får känna sig givmild medans grannen får ta hand om skiten. Allt är inte valfritt så länge andra drabbas, vill man hjälpa finns det erkänt bra organisationer att donera till samt även andra privata vägar att gå.

/ SatanG

Som sagt var. Det är frivilligt! Jag antar att du inte vill ge något. Då ska du inte göra det, men angrip inte de som gör det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Batting
3 timmar sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Kan väl delvis hålla med, men sluta läsa är ju också en lösning. Internet är stort, och i nödfall kan du väl lägga patiens?

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Batting
2 timmar sedan, skrev Benriach:

Exakt! Andras pengar ska rätta till dina så kallade godhetshandlingar...

Varför kommer ni alltid med sådana där lekskolekommentarer? Om man skriver att man inte har något emot flyktingar då kommer genast en sådan där barnslig kommentar, "Vill du ha dem hemma hos dig då?". Nä det är klart jag inte vill! Jag är för kollektiva lösningar. Ni har ju redan pekat ut mig som "Vänster" , och då borde ni förstå att jag vill att vi ska driva detta samhället tillsammans.

Sedan om någon i t.ex. "Vi Står Inte Ut" tar saken i egna händer och verkligen låter någon ensamkommande få bo hemma hos sig. Då är inte det bra det heller. Eller hur? Är det inte lika bra att prata ur skägget och erkänna vad som egentligen skaver, Varför måste man som den värsta tvättstugekärring blanda sig i vad andra gör? Jag gör vad jag vill med mina pengar, och du och dina gelikar gör säkert vad ni vill med era pengar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev Batting:

Jag gör vad jag vill med mina pengar, och du och dina gelikar gör säkert vad ni vill med era pengar. 

Jag, och många fler, vill inte ge våra pengar i skatt så du kan få dina kollektiva lösningar finansierade.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Batting
42 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag, och många fler, vill inte ge våra pengar i skatt så du kan få dina kollektiva lösningar finansierade.

Ja det var ju en annan sak. Då får man ju klargöra att man inte vill tillhöra samhället och inte bara gnälla över varje enskild utgift.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
HuaHindinnge
12 minuter sedan, skrev Batting:

Ja det var ju en annan sak. Då får man ju klargöra att man inte vill tillhöra samhället och inte bara gnälla över varje enskild utgift.

Bättre att välja politiker som kan forma ett bra samhälle, vilket jag ska göra i september. 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Batting
5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Bättre att välja politiker som kan forma ett bra samhälle, vilket jag ska göra i september. 

Finns det ett Anarkistparti?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy