Jump to content
Batting

Sprit och några slags kliande bett

Recommended Posts

Batting

Nu var det inte bara Thailändska pengar jag hade kvar efter min semester i Khao Lak. Jag tänkte att jag skulle vara lite förutseende och tog med mig 5000 i svenska kronor som en extra utväg ifall att alla ATM-maskiner skulle packa ihop, eller om mina kort skulle förkomma på något vis. Nu är jag inte längre speciellt van vid kontanter. Jag har som alla andra mer och mer gått över till kortköp. Jag gick över till kortköp ungefär samtidigt som vi i Sverige bytte ut sedlar och mynt. 

Det är ganska naturligt att jag får problem med att se skillnad på de Thailändska pengarna, men nu har jag kommit hem till mitt eget land och ska göra av med de där 5000 kronorna. Va fan jag har ju svårt att se skillnad enkronor, tvåkronor och femkronor! Och en tvåhundrakronorssedel, vad är det för påhitt! 

Om man nu skapar nya mynt och sedlar så borde det viktigaste vara att göra dem så lätta att skilja åt som möjligt. Är det jag som börjar bli gammal och skumögd, eller är det fler som har svårt att se skillnad på pengarna?

Det ska verkligen bli skönt när jag handlat upp de där pengarna. Alla växelpengar som jag får tillbaka i butikerna hamnar nu i en kopp i bilen. Jag orkar inte stå där framför kassörskan och tafatt peta bland mynten. Det slutar väl med att lyckliggör någon tiggare utanför Lidl.  :37: 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Havet
48 minuter sedan, skrev Batting:

Nu var det inte bara Thailändska pengar jag hade kvar efter min semester i Khao Lak. Jag tänkte att jag skulle vara lite förutseende och tog med mig 5000 i svenska kronor som en extra utväg ifall att alla ATM-maskiner skulle packa ihop, eller om mina kort skulle förkomma på något vis. Nu är jag inte längre speciellt van vid kontanter. Jag har som alla andra mer och mer gått över till kortköp. Jag gick över till kortköp ungefär samtidigt som vi i Sverige bytte ut sedlar och mynt. 

Det är ganska naturligt att jag får problem med att se skillnad på de Thailändska pengarna, men nu har jag kommit hem till mitt eget land och ska göra av med de där 5000 kronorna. Va fan jag har ju svårt att se skillnad enkronor, tvåkronor och femkronor! Och en tvåhundrakronorssedel, vad är det för påhitt! 

Om man nu skapar nya mynt och sedlar så borde det viktigaste vara att göra dem så lätta att skilja åt som möjligt. Är det jag som börjar bli gammal och skumögd, eller är det fler som har svårt att se skillnad på pengarna?

Det ska verkligen bli skönt när jag handlat upp de där pengarna. Alla växelpengar som jag får tillbaka i butikerna hamnar nu i en kopp i bilen. Jag orkar inte stå där framför kassörskan och tafatt peta bland mynten. Det slutar väl med att lyckliggör någon tiggare utanför Lidl.  :37: 

Håller med angående nya mynten , svårt att skilja dem åt i plånboken. Jag brukar länsa myntfacket i affärer med myntinkast.

Samtidigt som kassörskan scannar varorna så stoppar jag i mynt i ikastet, sen betala resten när man får slutsumman. 

Blir inga allmosor till invällare här inte....

• Ge karma 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
audirs2

Du har drabbats av LTT = Längtan Till Thailand! Det är livsfarligt, man kan dö av det!:big_smile:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Batting
On 2018-01-18 at 12:18, skrev Havet:

Håller med angående nya mynten , svårt att skilja dem åt i plånboken. Jag brukar länsa myntfacket i affärer med myntinkast.

Samtidigt som kassörskan scannar varorna så stoppar jag i mynt i ikastet, sen betala resten när man får slutsumman. 

Blir inga allmosor till invällare här inte....

Äh, kan inte se att det skulle vara så förfärligt att ge pengar till tiggare. Ger du inget till fattiga i Thailand heller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Havet
7 minuter sedan, skrev Batting:

Äh, kan inte se att det skulle vara så förfärligt att ge pengar till tiggare. Ger du inget till fattiga i Thailand heller?

Nej , jag känner inga fattiga Thailändare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Batting
1 timme sedan, skrev Havet:

Nej , jag känner inga fattiga Thailändare.

Du har missförstått hela konceptet. Du behöver inte känna tiggaren du ger pengar.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
jlh66
On 2018-01-18 at 11:23, skrev Batting:

Vad är det du vill säga? Kan du inte se skillnad på mynt och sedlar eller vill du upplysa oss med att du har 5k? :waaaht:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Havet
44 minuter sedan, skrev jlh66:

Vad är det du vill säga? Kan du inte se skillnad på mynt och sedlar eller vill du upplysa oss med att du har 5k? :waaaht:

Han har 5000 SEK i mynt och en (1) tvåhundra sedel , mynten ger han till fattiga tiggare ( det är det konceptet går ut på). :waaaht::waaaht:

200-sedeln är ett påhitt bara, inget att ta på allvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Batting
6 timmar sedan, skrev Havet:

Han har 5000 SEK i mynt och en (1) tvåhundra sedel , mynten ger han till fattiga tiggare ( det är det konceptet går ut på). :waaaht::waaaht:

200-sedeln är ett påhitt bara, inget att ta på allvar.

Ett klumpigt försök att snacka bort snålhet? 

• Skål 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Batting

Nu har jag testat Absinten, och den ska man nog ta det lite lugnt med. Här skulle Karl Jan Grankvist kunna snacka om spritångor som dansar runt och får gomseglet att resa sig upp likt ett katedraltak. :42:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Batting
7 timmar sedan, skrev jlh66:

Det sistnämnda, Havet blir så avundsjuk. :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

• Tummen upp 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll