Jump to content
IGNORERAD

Sprit och några slags kliande bett


Batting

Recommended Posts

När jag var på Phukets flygplats igår så hade jag lite Bhat kvar så när jag fick syn på en flaska Absint så beslöt jag mig för att köpa den.
Ja jag har ju aldrig druckit sådant, men det lät förbjudet och spännande.
Sedan fick jag syn på en blaska Benediktin! Det lät gammalt och fint så den fick följa med den också.
Båda flaskorna såldes i fina presentkartonger och mina Thaipengar räckte, men nu hade jag förmodligen överskridit den föreskrivna införselkvoten som gäller för EU.
Jag tänkte att för att vara säker på att få behålla mina flaskor så kunde jag ju förtulla dem. 
Det kan ju inte röra sig om speciellt många kronor?

Sagt och gjort!
När jag kom till Arlanda så "Gick jag på rött".
Tullaren som stod och diskuterade något med en man som hade lagt upp ett stort jävla jaktgevär på disken tittade besvärat upp och granskade mig uppifrån och ner.
  "Vad gör du här?", sade han klart irriterat.
Jag upplyste honom då om att jag tagit med mig för mycket!
  "Hur mycket då för mycket?"
Jag tog av mig ryggsäcken och började dra i blixtlåsen medans jag förklarade att jag inte var så säker. Jag visste t.ex. inte vad det var för procenttal, storlek på flaskorna o.s.v.    
  "Jo men du vet väl på ett ungefär?!"
  "Ja jag har ju två flaskor och jag borde väl egentl....", där avbröt han mig!
  "Ähh gå, bara gå!"

Så här sitter jag nu, hemma igen med två nya och fina spritkartonger...och ett jävla kliande!
Efter min vistelse i Thailand så kliar det mycket, framför allt på fötter och armbågarna. är det någon som känner igen detta?
Jag var mycket noga med att inte låta någon mygga "Komma till" så dom misstänker jag inte, men jag hade några jättesmå myror på mitt hotellrum.
Kan det vara dom?
Jag kände aldrig några bett, eller stick så det måste ju röra sig om något litet jäkla kryp.
Jag pratade med mina TUI-guider om de där myrorna, men de påpekade bara att det var fullständigt normalt med sådant på rummen om man bor i en regnskog.
Det är ju förmodligen helt riktigt, men fan vad det kliar.
Kan det vara de där små myrorna, de där som knappt syns?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    31

  • HuaHindinnge

    9

  • SatanG

    6

  • Havet

    3

Mest aktiva i denna tråd

38 minuter sedan, skrev Batting:

När jag var på Phukets flygplats igår så hade jag lite Bhat kvar så när jag fick syn på en flaska Absint så beslöt jag mig för att köpa den.
Ja jag har ju aldrig druckit sådant, men det lät förbjudet och spännande.
Sedan fick jag syn på en blaska Benediktin! Det lät gammalt och fint så den fick följa med den också.
Båda flaskorna såldes i fina presentkartonger och mina Thaipengar räckte, men nu hade jag förmodligen överskridit den föreskrivna införselkvoten som gäller för EU.
Jag tänkte att för att vara säker på att få behålla mina flaskor så kunde jag ju förtulla dem. 
Det kan ju inte röra sig om speciellt många kronor?

Sagt och gjort!
När jag kom till Arlanda så "Gick jag på rött".
Tullaren som stod och diskuterade något med en man som hade lagt upp ett stort jävla jaktgevär på disken tittade besvärat upp och granskade mig uppifrån och ner.
  "Vad gör du här?", sade han klart irriterat.
Jag upplyste honom då om att jag tagit med mig för mycket!
  "Hur mycket då för mycket?"
Jag tog av mig ryggsäcken och började dra i blixtlåsen medans jag förklarade att jag inte var så säker. Jag visste t.ex. inte vad det var för procenttal, storlek på flaskorna o.s.v.    
  "Jo men du vet väl på ett ungefär?!"
  "Ja jag har ju två flaskor och jag borde väl egentl....", där avbröt han mig!
  "Ähh gå, bara gå!"

Så här sitter jag nu, hemma igen med två nya och fina spritkartonger...och ett jävla kliande!
Efter min vistelse i Thailand så kliar det mycket, framför allt på fötter och armbågarna. är det någon som känner igen detta?
Jag var mycket noga med att inte låta någon mygga "Komma till" så dom misstänker jag inte, men jag hade några jättesmå myror på mitt hotellrum.
Kan det vara dom?
Jag kände aldrig några bett, eller stick så det måste ju röra sig om något litet jäkla kryp.
Jag pratade med mina TUI-guider om de där myrorna, men de påpekade bara att det var fullständigt normalt med sådant på rummen om man bor i en regnskog.
Det är ju förmodligen helt riktigt, men fan vad det kliar.
Kan det vara de där små myrorna, de där som knappt syns?

Smörj på med Tigerbalsam eller Vapex så brukar det sluta klia.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

När jag var på Phukets flygplats igår så hade jag lite Bhat kvar så när jag fick syn på en flaska Absint så beslöt jag mig för att köpa den.
Ja jag har ju aldrig druckit sådant, men det lät förbjudet och spännande.
Sedan fick jag syn på en blaska Benediktin! Det lät gammalt och fint så den fick följa med den också.
Båda flaskorna såldes i fina presentkartonger och mina Thaipengar räckte, men nu hade jag förmodligen överskridit den föreskrivna införselkvoten som gäller för EU.
Jag tänkte att för att vara säker på att få behålla mina flaskor så kunde jag ju förtulla dem. 
Det kan ju inte röra sig om speciellt många kronor?

Sagt och gjort!
När jag kom till Arlanda så "Gick jag på rött".
Tullaren som stod och diskuterade något med en man som hade lagt upp ett stort jävla jaktgevär på disken tittade besvärat upp och granskade mig uppifrån och ner.
  "Vad gör du här?", sade han klart irriterat.
Jag upplyste honom då om att jag tagit med mig för mycket!
  "Hur mycket då för mycket?"
Jag tog av mig ryggsäcken och började dra i blixtlåsen medans jag förklarade att jag inte var så säker. Jag visste t.ex. inte vad det var för procenttal, storlek på flaskorna o.s.v.    
  "Jo men du vet väl på ett ungefär?!"
  "Ja jag har ju två flaskor och jag borde väl egentl....", där avbröt han mig!
  "Ähh gå, bara gå!"

Så här sitter jag nu, hemma igen med två nya och fina spritkartonger...och ett jävla kliande!
Efter min vistelse i Thailand så kliar det mycket, framför allt på fötter och armbågarna. är det någon som känner igen detta?
Jag var mycket noga med att inte låta någon mygga "Komma till" så dom misstänker jag inte, men jag hade några jättesmå myror på mitt hotellrum.
Kan det vara dom?
Jag kände aldrig några bett, eller stick så det måste ju röra sig om något litet jäkla kryp.
Jag pratade med mina TUI-guider om de där myrorna, men de påpekade bara att det var fullständigt normalt med sådant på rummen om man bor i en regnskog.
Det är ju förmodligen helt riktigt, men fan vad det kliar.
Kan det vara de där små myrorna, de där som knappt syns?

Lite svårt att ställa diagnos.......

 

Men det skulle kunna vara nån typ av svampinfektion. Prova med Pevaryl (kräm) från apoteket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Myrjävlarna ger klåda. Tigerbalsam lindrar.

Är det på armbågar och knän kan det vara normalt slitage. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/4/2018 at 09:30, skrev Batting:

men fan vad det kliar.
Kan det vara de där små myrorna, de där som knappt syns?

Nä.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ringa 1177 eller gå till VC alt företagshälsan. Sajtens häxdoktorer skulle jag undvika :-)

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

 

Antibiotika som lindrar kliande, praktiskt bla vid trumpetkliande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är förresten Absint? 
Jag köpte det bara för att det lät farligt.
Jag har för mig att jag läste om det i någon roman som fick det att framstå som någon slags häxbrygd.  

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Batting:

Vad är förresten Absint? 
Jag köpte det bara för att det lät farligt.
Jag har för mig att jag läste om det i någon roman som fick det att framstå som någon slags häxbrygd.  

Från wickpedia

 

Att van Gogh, som för övrigt kallade absint för sin gröna musa, skar av en bit av sitt ena öra efter att ha druckit absint[5]gynnande inte "den gröna fens" rykte, som dessutom i nykterhetskretsar började få namnet ”den gröna demonen”. Alla de biverkningar som absint sades ge, som bl.a. epilepsi, hallucinationer, demens och hjärnskador, är till stor del typiska för vanlig alkoholförgiftning och delirium tremens. Bieffekterna skylldes dock specifikt på absinten. De konstnärskretsar som brukade mycket absint hade dock ofta även problem med syfilis och andra droger än alkohol, bl a opium, vilket kan ha bidragit till ryktena om ”absintgalenskapen”.

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Enis:

Från wickpedia

 

Att van Gogh, som för övrigt kallade absint för sin gröna musa, skar av en bit av sitt ena öra efter att ha druckit absint[5]gynnande inte "den gröna fens" rykte, som dessutom i nykterhetskretsar började få namnet ”den gröna demonen”. Alla de biverkningar som absint sades ge, som bl.a. epilepsi, hallucinationer, demens och hjärnskador, är till stor del typiska för vanlig alkoholförgiftning och delirium tremens. Bieffekterna skylldes dock specifikt på absinten. De konstnärskretsar som brukade mycket absint hade dock ofta även problem med syfilis och andra droger än alkohol, bl a opium, vilket kan ha bidragit till ryktena om ”absintgalenskapen”.

 

 

enis

Ja det var väl något sådant där jag läst, att det nästan skulle vara en hallucigen drog. 
Och Malört som tydligen från början skulle ingå är väl inte heller helt ofarlig? Den lär vara rätt så giftig har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-04 at 09:30, skrev Batting:

När jag var på Phukets flygplats igår så hade jag lite Bhat kvar så när jag fick syn på en flaska Absint så beslöt jag mig för att köpa den.
Ja jag har ju aldrig druckit sådant, men det lät förbjudet och spännande.
Sedan fick jag syn på en blaska Benediktin! Det lät gammalt och fint så den fick följa med den också.
Båda flaskorna såldes i fina presentkartonger och mina Thaipengar räckte, men nu hade jag förmodligen överskridit den föreskrivna införselkvoten som gäller för EU.
Jag tänkte att för att vara säker på att få behålla mina flaskor så kunde jag ju förtulla dem. 
Det kan ju inte röra sig om speciellt många kronor?

Sagt och gjort!
När jag kom till Arlanda så "Gick jag på rött".
Tullaren som stod och diskuterade något med en man som hade lagt upp ett stort jävla jaktgevär på disken tittade besvärat upp och granskade mig uppifrån och ner.
  "Vad gör du här?", sade han klart irriterat.
Jag upplyste honom då om att jag tagit med mig för mycket!
  "Hur mycket då för mycket?"
Jag tog av mig ryggsäcken och började dra i blixtlåsen medans jag förklarade att jag inte var så säker. Jag visste t.ex. inte vad det var för procenttal, storlek på flaskorna o.s.v.    
  "Jo men du vet väl på ett ungefär?!"
  "Ja jag har ju två flaskor och jag borde väl egentl....", där avbröt han mig!
  "Ähh gå, bara gå!"

Så här sitter jag nu, hemma igen med två nya och fina spritkartonger...och ett jävla kliande!
Efter min vistelse i Thailand så kliar det mycket, framför allt på fötter och armbågarna. är det någon som känner igen detta?
Jag var mycket noga med att inte låta någon mygga "Komma till" så dom misstänker jag inte, men jag hade några jättesmå myror på mitt hotellrum.
Kan det vara dom?
Jag kände aldrig några bett, eller stick så det måste ju röra sig om något litet jäkla kryp.
Jag pratade med mina TUI-guider om de där myrorna, men de påpekade bara att det var fullständigt normalt med sådant på rummen om man bor i en regnskog.
Det är ju förmodligen helt riktigt, men fan vad det kliar.
Kan det vara de där små myrorna, de där som knappt syns?

Blev du frisk igen?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Blev du frisk igen?

 

 

Ja nu har kliandet upphört helt utan medicinering, men spriten är kvar  :39:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det inte bara Thailändska pengar jag hade kvar efter min semester i Khao Lak. Jag tänkte att jag skulle vara lite förutseende och tog med mig 5000 i svenska kronor som en extra utväg ifall att alla ATM-maskiner skulle packa ihop, eller om mina kort skulle förkomma på något vis. Nu är jag inte längre speciellt van vid kontanter. Jag har som alla andra mer och mer gått över till kortköp. Jag gick över till kortköp ungefär samtidigt som vi i Sverige bytte ut sedlar och mynt. 

Det är ganska naturligt att jag får problem med att se skillnad på de Thailändska pengarna, men nu har jag kommit hem till mitt eget land och ska göra av med de där 5000 kronorna. Va fan jag har ju svårt att se skillnad enkronor, tvåkronor och femkronor! Och en tvåhundrakronorssedel, vad är det för påhitt! 

Om man nu skapar nya mynt och sedlar så borde det viktigaste vara att göra dem så lätta att skilja åt som möjligt. Är det jag som börjar bli gammal och skumögd, eller är det fler som har svårt att se skillnad på pengarna?

Det ska verkligen bli skönt när jag handlat upp de där pengarna. Alla växelpengar som jag får tillbaka i butikerna hamnar nu i en kopp i bilen. Jag orkar inte stå där framför kassörskan och tafatt peta bland mynten. Det slutar väl med att lyckliggör någon tiggare utanför Lidl.  :37: 

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Batting:

Nu var det inte bara Thailändska pengar jag hade kvar efter min semester i Khao Lak. Jag tänkte att jag skulle vara lite förutseende och tog med mig 5000 i svenska kronor som en extra utväg ifall att alla ATM-maskiner skulle packa ihop, eller om mina kort skulle förkomma på något vis. Nu är jag inte längre speciellt van vid kontanter. Jag har som alla andra mer och mer gått över till kortköp. Jag gick över till kortköp ungefär samtidigt som vi i Sverige bytte ut sedlar och mynt. 

Det är ganska naturligt att jag får problem med att se skillnad på de Thailändska pengarna, men nu har jag kommit hem till mitt eget land och ska göra av med de där 5000 kronorna. Va fan jag har ju svårt att se skillnad enkronor, tvåkronor och femkronor! Och en tvåhundrakronorssedel, vad är det för påhitt! 

Om man nu skapar nya mynt och sedlar så borde det viktigaste vara att göra dem så lätta att skilja åt som möjligt. Är det jag som börjar bli gammal och skumögd, eller är det fler som har svårt att se skillnad på pengarna?

Det ska verkligen bli skönt när jag handlat upp de där pengarna. Alla växelpengar som jag får tillbaka i butikerna hamnar nu i en kopp i bilen. Jag orkar inte stå där framför kassörskan och tafatt peta bland mynten. Det slutar väl med att lyckliggör någon tiggare utanför Lidl.  :37: 

Håller med angående nya mynten , svårt att skilja dem åt i plånboken. Jag brukar länsa myntfacket i affärer med myntinkast.

Samtidigt som kassörskan scannar varorna så stoppar jag i mynt i ikastet, sen betala resten när man får slutsumman. 

Blir inga allmosor till invällare här inte....

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har drabbats av LTT = Längtan Till Thailand! Det är livsfarligt, man kan dö av det!:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-18 at 12:18, skrev Havet:

Håller med angående nya mynten , svårt att skilja dem åt i plånboken. Jag brukar länsa myntfacket i affärer med myntinkast.

Samtidigt som kassörskan scannar varorna så stoppar jag i mynt i ikastet, sen betala resten när man får slutsumman. 

Blir inga allmosor till invällare här inte....

Äh, kan inte se att det skulle vara så förfärligt att ge pengar till tiggare. Ger du inget till fattiga i Thailand heller?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

Äh, kan inte se att det skulle vara så förfärligt att ge pengar till tiggare. Ger du inget till fattiga i Thailand heller?

Nej , jag känner inga fattiga Thailändare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Havet:

Nej , jag känner inga fattiga Thailändare.

Du har missförstått hela konceptet. Du behöver inte känna tiggaren du ger pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-18 at 11:23, skrev Batting:

Nu var det inte bara Thailändska pengar jag hade kvar efter min semester i Khao Lak. Jag tänkte att jag skulle vara lite förutseende och tog med mig 5000 i svenska kronor som en extra utväg ifall att alla ATM-maskiner skulle packa ihop, eller om mina kort skulle förkomma på något vis. Nu är jag inte längre speciellt van vid kontanter. Jag har som alla andra mer och mer gått över till kortköp. Jag gick över till kortköp ungefär samtidigt som vi i Sverige bytte ut sedlar och mynt. 

Det är ganska naturligt att jag får problem med att se skillnad på de Thailändska pengarna, men nu har jag kommit hem till mitt eget land och ska göra av med de där 5000 kronorna. Va fan jag har ju svårt att se skillnad enkronor, tvåkronor och femkronor! Och en tvåhundrakronorssedel, vad är det för påhitt! 

Om man nu skapar nya mynt och sedlar så borde det viktigaste vara att göra dem så lätta att skilja åt som möjligt. Är det jag som börjar bli gammal och skumögd, eller är det fler som har svårt att se skillnad på pengarna?

Det ska verkligen bli skönt när jag handlat upp de där pengarna. Alla växelpengar som jag får tillbaka i butikerna hamnar nu i en kopp i bilen. Jag orkar inte stå där framför kassörskan och tafatt peta bland mynten. Det slutar väl med att lyckliggör någon tiggare utanför Lidl.  :37: 

Vad är det du vill säga? Kan du inte se skillnad på mynt och sedlar eller vill du upplysa oss med att du har 5k? :waaaht:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev jlh66:

Vad är det du vill säga? Kan du inte se skillnad på mynt och sedlar eller vill du upplysa oss med att du har 5k? :waaaht:

 

Han har 5000 SEK i mynt och en (1) tvåhundra sedel , mynten ger han till fattiga tiggare ( det är det konceptet går ut på). :waaaht::waaaht:

200-sedeln är ett påhitt bara, inget att ta på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Havet:

Han har 5000 SEK i mynt och en (1) tvåhundra sedel , mynten ger han till fattiga tiggare ( det är det konceptet går ut på). :waaaht::waaaht:

200-sedeln är ett påhitt bara, inget att ta på allvar.

Ett klumpigt försök att snacka bort snålhet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag testat Absinten, och den ska man nog ta det lite lugnt med. Här skulle Karl Jan Grankvist kunna snacka om spritångor som dansar runt och får gomseglet att resa sig upp likt ett katedraltak. :42:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...