Jump to content
Cavemannen

Flygpriser 2017

Recommended Posts

Mankan
12 minuter sedan, skrev leifen:

Tre gånger på ett år eller alla gånger jag rest med dom det senaste året, men det är säkert inte helt sant, troligen bara vissa flyglar och destinationer.

Inte mot Arn i alla fall. Bara österut från Dub.

100% till Mnl och Ceb men dom som reser har ju hela flyttlass med sig hem.

Kollen sker efter incheckning mot gaten men före säkerhetskontrollen.

Nu var det 3-4 år sedan jag åkte sträckan men nog är väl inchek i Stockholm. Som jag kommer ihåg va det enda säkerhetskontrollen direkt när jag anlände Dubai sedan hopp ock lek tills jag gick till gaten och visade mitt från Stockholm medhavda boardingkort.

Har läst att olika flygbolag (bland annat Thai) i bland kollar handbagage både vid incheck och gate men det verkar mer eller mindre sporadiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
3 minuter sedan, skrev Mankan:

Har läst att olika flygbolag (bland annat Thai) i bland kollar handbagage både vid incheck och gate

Har jag aldrig faktiskt vart med om, tyvärr skulle jag vilja säga......

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Nä tacka vet jag thai. Dagens flyg till Bangkok 9:30 timmar :great:

Ingen jäkla mellanlandning i sandlådan hos pyjamasfolket ;)

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
Inlagd (ändrad)
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har jag aldrig faktiskt vart med om, tyvärr skulle jag vilja säga......

Det har jag inte heller varit med om.

Men jag har själv sällan berörts eller bekymrat mig över andras Handbagage. För mig räcker det med att hålla reda på mitt eget ;)

Ändrades av Mankan

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
1 minut sedan, skrev Mankan:

Men jag har själv sällan berörts eller bekymrat mig över andras Handbagage.

Mja, nog har jag blivit lite irriterad någon gång då jag ska sätta mig ned, och bagageutrymmet över min stol är fullt trots att ingen sitter där, men någon pajas framför/bakom har släpat ombord 28 paket med souvenirer och fyllt både här och där....

• Ge karma 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
KaiserBlood
44 minuter sedan, skrev Benriach:

Bättre check av handbagaget borde alla flygbolag ta efter. Det är ju helt sanslöst vad en del idi*ter packar på sig... 

En 2-hjulare full med smutstvätt + en dataväska och några taxfree påsar är inte att förakta:D

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• LittleBell
      Av LittleBell
      Jag har vid mina senaste 2 resor fått stiga av och kliva på mitt Thai Air flyg mellan BKK - CPH -  BKK ute på någon parkering och sedan fått en bussresa till själva terminalen.

Jag gissar att de håller på med någon ombyggnad, men informationen är rätt så bristfällig ute på nätet.

De skall tydligen bygga en ny terminal som man når via en "tunnelbana" från huvudterminalen.

Är det någon som har en länk till en bra sida som beskriver hela ombyggnaden ?

Nedan bild är från denna sida med några fler bilder --> http://www.thailandsusu.com/webboard/index.php?topic=335170.0

• dalahesten
      Av dalahesten
      Goddagens!
      Jag undrar vad som gäller när man köper en condo i Bangkok? Ponera att lägenheten kostar runt 4-5 miljoner baht - hur många procent måste man lägga ut i kontantavgift t ex? Och lönar det sig att låna från en bank här i Thailand eller borde jag göra det från Sverige? Vad ligger räntan på? Hur många år kan man dela upp delbetalningen på? Just nu betalar jag en hyra på 17 000 baht + internet/el/vatten och det känns lite mustigt.
      Förutsätt att jag är thailändsk medborgare och har ett fast jobb här i Bangkok.
    • Minne00
      Av Minne00
      Hallå där ute i världen!
      Finns det någon som är bekant med områdena Prawet & Suan Luang i BKK.
      Funderar på att studera och har hittat en skola där men enligt googlemaps så finns ingen lokaltrafik ALLS i området, kan detta verkligen stämma?
      Tacksam för alla information jag kan få!

kram kram
    • Minne00
      Av Minne00
      En vecka kvar tills jag far till Thailand och förberedelsen har varit många och i många fall helt onödiga
      Men.... jag har lärt mig mycket, det mesta på grund av feltänk!
      En liten lista:
      Jag har fokuserat på solariet för att få en bra grund bränna för att inte bränna mig i Thailand, köpte till och med solskyddsfaktor här hemma fast jag sagt att jag skulle göra det i Thailand.... först efter det kollade jag in väderprognoserna... misstänker att jag kommer att vara glad om jag får en soltimma här och var...
      Feltänket? Jag har alltid åkt i mars... aldrig i september..., ja den dag man slutar lära sig saker kan man lika gärna falla ner död. Ett annat feltänk är väl att jag tror mig vara smartare än jag är... när det kommer till den här resan har jag insett att jag är mer än lovligt korkad... känns... faktiskt helt okay!
      Hade budgeterat för att köpa kläder, det har jag ju alltid gjort innan... men.... var finns vitsen med att köpa sommarkläder i september?? Har äntligen lyckats hitta något sätt att få kilona att rasa och hoppas att jag kan bygga upp ännu bättre figur i Thailand, varmt kommer det ju vara (24-32 grader om jag skall lite på meteorologerna) så jag litar på att jag skall kunna träna i både pol och hav, och dessutom utan att bränna mig  Förhoppningsvis kommer jag behöva pengarna till att köpa vinterkläder när jag kommer hem..
      Fyra dygn i BKK - China Town, det enda jag vet att jag skall göra är att leta upp en ganska välkänd guldbutik och se om jag kan hitta piercings i äkta guld, det och promenera runt och bara titta, fotografera och suga upp atmosfären!
      Sedan är planen att det skall bli 10 dygn i Hua Hin, är det något jag lärt mig så är det att leta bra hotell-dealer och i Hua Hin har jag hittat ett hotell med stor balkong med utsikt mot bergen, hoppas hitta en hängmatta att hänga på balkongen så att jag kan ligga där, lyssna på en bra bok och titta på regn och åska, längtar mer och mer efter att inte göra något alls!
      Jag har bokat två utflykter... eller jag .. en är bokad och den andra har en plan men inget datum ännu, jag skall ut en heldag och snorkla och jag skall ta en dags utflykt till Petchaburi (stavning?) för att få lite kulturella upplevelser och för att stanna vid ett par outlets på vägen   surprise.... öh.. nä!

Jag måste ju göra lite typiska turistsaker också och då är planen att skaffa rastaflätor, henna tatueringar och dagen innan jag åker hem skall jag göra en liten tatuering.... vill inte att den skall vara i vägen för mina dagliga massager... jag vet att många kommer tycka att jag är en idi*t som gör en tatuering i Thailand men jag vill testa min smärtgräns  med en bambu tatuering...
      Det blir ytterligare 4 dagar i BKK i närheten av Kaho San Road innan det är dags att åka hem, eventuellt, förhoppningsvis, kommer jag träffa en vän från USA där.
      Den största planen och den som övervinner alla andra är att ta det lugnt, slappna av och inte ha några måsten, att ta dagen som den kommer.
      Bitvis kommer jag att ha lite sällskap och om det är någon som är intresserad av att ta en fika, en öl eller hitta på något kul  så är ni hjärtligt välkomna att höra av er
      Nu tänker jag inte skriva mer förrän dagen D dvs 12 september...

Kram kram!
    • Minne00
      Av Minne00
      Hej!

nu vet jag inte om denna tråd hamnade på rätt ställe men jag tänkte höra om det är så att någon annan kommer att vara i BKK 13-16/9 samt 24-31/9 (17-24/9 är jag antingen på väg till eller från Hua Hin)

Soloäventyr i all ära men det vore kul att göra något nån dag tillsammans med någon annan om så bara ta en fika... eller om jag har sådan tur att någon är där med barn så att man kan gå på Zoo, vattenvärld eller liknande

Kram kram
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy