Jump to content
IGNORERAD

Flygpriser 2017


Cavemannen

Recommended Posts

Bokade flyg för sommarsemestern igår. Dyraste biljetten av de 18st till Thailand som jag köpt sedan 2005.

Blir ett helvete att dricka tillräckligt med bubbel och GT så man går plus.....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    7

  • frogfish

    5

  • leifen

    5

  • judazzz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang
On 2018-03-02 at 18:13, skrev scorpio63:

Köpte just själv biljett för 10 minuter sedan från SDL till BKK Tor.

17 dec till 15 Jan.

Åker med Qatar den här gången så man får sträcka på benen ett par timmar.

Med sittplatsbokning så slutade det på ca 9400kr.

Nu gäller det bara att boka boende som man gillar med Airbnb. View talay1 hus A ärr första valet.

View Talay 1A kan jag rekommendera. Där har vi vår lya. Bra läge och nära till Foodmart. Vi får ta en bira då. Är ju själv från Sundsvall också. :) 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev M33:

Bokade flyg för sommarsemestern igår. Dyraste biljetten av de 18st till Thailand som jag köpt sedan 2005.

Blir ett helvete att dricka tillräckligt med bubbel och GT så man går plus.....

När åker du då? Är ju nästan värt att åka ner för att se dig när du å din dvärg showar på gatorna... nästan... :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns riktigt vettiga biljetter med Luftwafe, typ 14-15000kr, att jämföra med Thai ca +23000, men thai har bättre obokningsregler...

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-03-02 at 18:13, skrev scorpio63:

Köpte just själv biljett för 10 minuter sedan från SDL till BKK Tor.

17 dec till 15 Jan.

Åker med Qatar den här gången så man får sträcka på benen ett par timmar.

Med sittplatsbokning så slutade det på ca 9400kr.

Nu gäller det bara att boka boende som man gillar med Airbnb. View talay1 hus A ärr första valet.

Tar Qatar extra för sittplatsbokning? Trodde det var mest lågprisbolag som gjorde det. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev swedenfarang:

View Talay 1A kan jag rekommendera. Där har vi vår lya. Bra läge och nära till Foodmart. Vi får ta en bira då. Är ju själv från Sundsvall också. :) 

Jupp,

Bodde där förra december också. 

Baren Crazy Frog blev ett vattenhål som man försökte tömma, Både ägarinnan Anat och hennes man var trevliga människor jag lärde känna.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

När åker du då? Är ju nästan värt att åka ner för att se dig när du å din dvärg showar på gatorna... nästan... :big_smile:

Åker 5/7 -26/7, får ju anpassa mig efter vad som passar jobbet. Om det blir någon dvärg i år återstår att se...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Tar Qatar extra för sittplatsbokning? Trodde det var mest lågprisbolag som gjorde det. 

Nää. men jag åker ju från Sundsvall så om jag vill ha en kopplad resa så måste jag boka genom någon agent.

Det blev Ticket som fick göra det åt mig nu direkt vid beställningen, orkade inte hålla på att trassla.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Tar Qatar extra för sittplatsbokning? Trodde det var mest lågprisbolag som gjorde det. 

Do I have to pay?

Whether seat selection is free or costs extra depends on a number of factors, including the type of ticket you purchase, your class of travel and your personal circumstances.

Källa: http://www.qatarairways.com/jba/ba/en_GB/index.html

 

Det gör väl mer eller mindre alla flygbolagen idag om man väljer absolut billigaste biljetten.

 

Lockpriser och sedan tillägg för att få det som man vill. Sittplats, mat, bagage osv... 

 

Så i slutänden blir det sällan någon jätteskillnad mellan bolagen... om man gör alla tillägg. 

 

Men kan man åka med handbagage, utan mat och mittstolen i mittenraden och med flexibla resdatum... Ja då kan man hitta billiga biljetter... speciellt med Norwegian... Har jag hört :haha:

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Do I have to pay?

Whether seat selection is free or costs extra depends on a number of factors, including the type of ticket you purchase, your class of travel and your personal circumstances.

Källa: http://www.qatarairways.com/jba/ba/en_GB/index.html

 

Det gör väl mer eller mindre alla flygbolagen idag om man väljer absolut billigaste biljetten.

 

Lockpriser och sedan tillägg för att få det som man vill. Sittplats, mat, bagage osv... 

 

Så i slutänden blir det sällan någon jätteskillnad mellan bolagen... om man gör alla tillägg. 

 

Men kan man åka med handbagage, utan mat och mittstolen i mittenraden och med flexibla resdatum... Ja då kan man hitta billiga biljetter... speciellt med Norwegian... Har jag hört :haha:

Norwegian har aldrig några billiga biljetter när jag vill resa.

 

Möjligen har du rätt att det ändrat sig när det gäller plastbokningar. Med Thai påverkar biljettklassen bara vilken del av planet du kan boka din sittplats (enligt min erfarenhet). De gånger jag flugit med Emerates har det varit gratis även där att boka sittplats.

 

Bokar man genom vissa agenter tar de ofta avgift för platsbokning och informerar inte att kunden lätt kan göra det själv genom flygbolagets hemsida.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Norwegian har aldrig några billiga biljetter när jag vill resa.

 

Möjligen har du rätt att det ändrat sig när det gäller plastbokningar. Med Thai påverkar biljettklassen bara vilken del av planet du kan boka din sittplats (enligt min erfarenhet). De gånger jag flugit med Emerates har det varit gratis även där att boka sittplats.

 

Bokar man genom vissa agenter tar de ofta avgift för platsbokning och informerar inte att kunden lätt kan göra det själv genom flygbolagets hemsida.

Ja, visst är det förjävligt att ingen erbjuder lågprisbiljetter i högsäsong. Jag lider av samma problem :big_smile:

 

Både Thai och Emirates har ju ett prisläge från början som gör att de inte behöver "trixa" med priset genom att ta avgift för platsbokning. 

 

Men är nog bara en tidsfråga. De vill ju också hamna långt upp på jämnförssidorna på nätet. Då gäller det ju att hitta sätt att få ner priset... som man sedan kan ta igen med tillägg :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev samet:

Ja, visst är det förjävligt att ingen erbjuder lågprisbiljetter i högsäsong. Jag lider av samma problem :big_smile:

 

Både Thai och Emirates har ju ett prisläge från början som gör att de inte behöver "trixa" med priset genom att ta avgift för platsbokning. 

 

Men är nog bara en tidsfråga. De vill ju också hamna långt upp på jämnförssidorna på nätet. Då gäller det ju att hitta sätt att få ner priset... som man sedan kan ta igen med tillägg :waaaht:

Fast jag har för mig jag betalade runt 4000kr för den billigaste när jag resta med Emiratens 15000kr för den dyraste men då var det Business. Damen betalade 3900 i augusti när hon flög med Thai. Tittar jag på flygbiljett nu i december 26:e och drygt 5 veckor hamnar jag på runt 10500kr till CNX med Thai och 14000kr Norwegian om jag ska ha mat och lika mycket bagage och då ingår inte flyg till CNX från BKK. Så jag tycker nog inte Thai är så farlig dyra. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

emirates.thumb.jpg.f3538e3263831d4819910618190d4b9a.jpg

 

Åker billigaste klassen med Emirates i april och nu när jag loggade in för att i vanlig ordning välja sittplatser så var det en avgift. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev swedenfarang:

emirates.thumb.jpg.f3538e3263831d4819910618190d4b9a.jpg

 

Åker billigaste klassen med Emirates i april och nu när jag loggade in för att i vanlig ordning välja sittplatser så var det en avgift. 

Ja se där då har de börjat med det på senare tid misstänker jag.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
5 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja se där då har de börjat med det på senare tid misstänker jag.

Ja, blev förvånad faktiskt. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja se där då har de börjat med det på senare tid misstänker jag.
Ja, blev förvånad faktiskt. 
Det är ett tag sen de började med det, men lik förbaskat är det trist. Brukar funka att hänga på internetinchecknings låset dock.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
15 minuter sedan, skrev apknug:

Det är ett tag sen de började med det, men lik förbaskat är det trist. Brukar funka att hänga på internetinchecknings låset dock.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Japp, man får göra så. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Emirates kollar även vikten på handbagage numera vid transfer i Dubai.

Men allt handlar ju om lönsamhet i en tuff bransch.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Emirates kollar även vikten på handbagage numera vid transfer i Dubai.

Men allt handlar ju om lönsamhet i en tuff bransch.

Gör dom alltid det numera menar du, eller händer det att dom gör det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Gör dom alltid det numera menar du, eller händer det att dom gör det?

Tre gånger på ett år eller alla gånger jag rest med dom det senaste året, men det är säkert inte helt sant, troligen bara vissa flyglar och destinationer.

Inte mot Arn i alla fall. Bara österut från Dub.

100% till Mnl och Ceb men dom som reser har ju hela flyttlass med sig hem.

Kollen sker efter incheckning mot gaten men före säkerhetskontrollen.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre check av handbagaget borde alla flygbolag ta efter. Det är ju helt sanslöst vad en del idi*ter packar på sig... 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev leifen:

Tre gånger på ett år eller alla gånger jag rest med dom det senaste året, men det är säkert inte helt sant, troligen bara vissa flyglar och destinationer.

Inte mot Arn i alla fall. Bara österut från Dub.

100% till Mnl och Ceb men dom som reser har ju hela flyttlass med sig hem.

Kollen sker efter incheckning mot gaten men före säkerhetskontrollen.

 

Nu var det 3-4 år sedan jag åkte sträckan men nog är väl inchek i Stockholm. Som jag kommer ihåg va det enda säkerhetskontrollen direkt när jag anlände Dubai sedan hopp ock lek tills jag gick till gaten och visade mitt från Stockholm medhavda boardingkort.

 

Har läst att olika flygbolag (bland annat Thai) i bland kollar handbagage både vid incheck och gate men det verkar mer eller mindre sporadiskt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Har läst att olika flygbolag (bland annat Thai) i bland kollar handbagage både vid incheck och gate

Har jag aldrig faktiskt vart med om, tyvärr skulle jag vilja säga......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nä tacka vet jag thai. Dagens flyg till Bangkok 9:30 timmar :great:

 

Ingen jäkla mellanlandning i sandlådan hos pyjamasfolket ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har jag aldrig faktiskt vart med om, tyvärr skulle jag vilja säga......

Det har jag inte heller varit med om.

 

Men jag har själv sällan berörts eller bekymrat mig över andras Handbagage. För mig räcker det med att hålla reda på mitt eget ;)

 

 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...