Jump to content
IGNORERAD

Dongel fungerar kanonbra.


stefan5300

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Att Iphone är kass är väl ingen större hemlighet......:big_smile:

Min telefon är jättebra till det jag använder den till.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    20

  • Soengsang

    10

  • ItaMar

    4

  • gst

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja du skulle bara veta men man måste ju kunna kolla för och nackdelar, ser ingen bra med att en internetuppkoppling bryts om telefonen ringer

Men det bryts ju inte med din android, det är bara för de som har iPhone det gör så.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men inte med din, du har ju android, då kan du prata både i telefonen, messenger och Line samtidigt om du nu har behov för det.

Har jag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev stefan5300:

Har jag.

Men då är det ju lysande, inga problem....att samtidigt tala och dela internet via wifi till din dator går bra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Men då är det ju kass.

Herr Chang har säkert en mycket bra förklaring till varför det är bättre så.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Men då är det ju kass.

Det bryts INTE när man kör med iPhone heller:sure::sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör ofta min gamla Motorola G3 som Wifi hotspot, den har 4G och jag har ett abonnemang som ger obegränsad surf, rekordet är nog 300 Gb på en månad.

 

Jag körde husbil med Google maps påslaget genom södra Sverige, och frugan, sonen, dottern, plastdottern och hennes faster på besök från Thailand surfade via min lur hela dagarna, mycket Youtube och Thaifilmer blev det...

Sen surfade jag lite på kvällarna ock!

 

Jag vart tvungen att skaffa en starkare laddare till mobilen i bilen eftersom batteriet tömdes, sakta, trots att jag laddade med min vanliga billaddare hela tiden, 1 Ampere räckte inte, 2 räckte mer än väl!

 

Så, Wifi hotspot eller mobilen som "Dongel" funkar utmärkt, har även kört min lur som Wifi för hela hemmet, när det fasta nätet legat nere, inga problem att streama film under tiden som resten av familjen "Youtubar" det skall bli intressant att se vad 5G innebär, men 4G räcker långt!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Soengsang:

Var väl bra o ha för 5-10 år sen.

Idag så delar man ju bara via telefonen ifall nätet hemma lägger ned, eller om man är på resa.....absolut smidigast :)

Redan för 10 år sedan delade man via telefonen, i alla fall jag gjorde det via min P1 sony-ericsson.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Och det går även att ringa och ta emot samtal samtidigt som man använder den till datorn?

Det funkar utmärkt att ringa och surfa samtidigt. Signalen till dator kan du skicka via kabel eller Wifi.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev bimmer:

Det bryts INTE när man kör med iPhone heller:sure::sure:

Kör iPhone på 3G-nätet så bryts det, inte om man kör på 4G-nät.

 

edit: Har man iPhone ska man dock se till att den har bra kylning eller nåt, när jag körde WiFi-delning då jag hade iPhone så överhettades dessa i Thailand och fungerade inte alls tills telefonen kom ner i temperatur igen.

 

 

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men då är det ju lysande, inga problem....att samtidigt tala och dela internet via wifi till din dator går bra.

Glömde visst ett frågetecken.

Vet faktiskt inte om jag har en iphone eller android då Sony Xperia verkar ha båda alternativen men hur eller hur så ser jag ingen fördel med att ha telefonen som modem, rauter eller vad det nu är, tycker att det är bättre att använda en dongel som internetmottagare till min dator om nu mitt ordinarie internet strular.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Vet faktiskt inte om jag har en iphone eller android då Sony Xperia

Mja, har du en Sonny har du ju ingen iPhone.......hur tänkte du nu 555555555

Men huvudsaken du är nöjd och tycker ditt alternativ är bra, ville bara säga att har man en smartphone så finns ingen anledning att strula till det med en uppkoppling till, fler simkort etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mäkta imponerad av att så mångas vet så mycket om telefoner och datorer, eller i alla fall tro sig veta.

Jag vet i stort sätt ingenting, det ska bara fungera.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag är mäkta imponerad av att så mångas vet så mycket om telefoner och datorer, eller i alla fall tro sig veta.

Jag vet i stort sätt ingenting, det ska bara fungera.

Tydligen vet andra betydligt mer än dig om detta och det finns bättre lösningar (förutom om man har en iphone för då överhettar skiten, men du har ingen iPhone), att du ifrågasätter det och tror att folk som vet tror sig veta säger mer om dig själv än andra.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag är mäkta imponerad av att så mångas vet så mycket om telefoner och datorer, eller i alla fall tro sig veta.

Jag vet i stort sätt ingenting, det ska bara fungera.

Nu vet jag inte om det har så mycket med kunskap att göra, att kunna skilja på en iPhone och en Sonny, ungefär som att skilja på en Isuzu och Mazda, står liksom på dem om man är osäker.

Sen att använda en telefons basfunktioner 2017, är ju inte direkt någon raketforskning.

Synd bara att alla inte vill ta åt sig snällt skrivna tipps...

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Soengsang:

Mja, har du en Sonny har du ju ingen iPhone.......hur tänkte du nu 555555555

Men huvudsaken du är nöjd och tycker ditt alternativ är bra, ville bara säga att har man en smartphone så finns ingen anledning att strula till det med en uppkoppling till, fler simkort etc.

Hur jag tänkte, vet jag inte så vet jag ju inte, det står ingen stans på min telefon om det är iphone eller android.

Tycker inte att det är något strul, så när jag skulle iväg med bilen och Boonteng ville låna datorn så hade även det fungerat när jag tog med mig telefonen cirka 2 mil från hemmet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu vet jag inte om det har så mycket med kunskap att göra, att kunna skilja på en iPhone och en Sonny, ungefär som att skilja på en Isuzu och Mazda, står liksom på dem om man är osäker.

Sen att använda en telefons basfunktioner 2017, är ju inte direkt någon raketforskning.

Synd bara att alla inte vill ta åt sig snällt skrivna tipps...

 

Ja det är lustigt att jag blir mer eller mindre idi*tförklarad då jag inte är så kunnig inom elektronik.

 

Ska jag då idi*tförklara folk som tycker jag är bra på att pyssla med diverse saker i köket som har gjorts i flera hundra år, man behöver ju inte vara någon raketforskare för att baka kavring eller annat bröd, nä jag skulle inte håna en sådan människa, det mesta handlar om intresse.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev leifen:

Ännu bättre att skaffa en 4G pocket wifi, räcker åt hela familjen och enkelt att ta med sig än din gamla modell.

 

Själv använder vi bara telefonen och delar wifi mellan oss och även till dator, fungerar utmärkt med både iPhone och Samsung.

 

 

 

 

display-huawei-pocket-wifi-e5330-3g-01.jpg.ec18d64d78c75c5aa4cee93935dfaf04.jpg

 

Landing-Page-Pocket-WiFi-122415_01(1).thumb.jpg.32d8e276118c7759408e7ae4f76e6e86.jpg

 

 

 

 

 

 

Kollade på en sådan och en liknande hos AIS. Ingen av dem funkar med VPN.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Kollade på en sådan och en liknande hos AIS. Ingen av dem funkar med VPN.

Skaffade förra året i Sverige en Netgear 785S wifi hotspot och den säljs som inte låst till någon operatör. Via webbgränsnittet kommer man åt inställningar för VPN Passthrough, fungerar dock enbart med VPN via PC.

Den fungerade utmärkt för oss förra året det ända negativa är i så fall räckvidden runt 10 meter sedan dippar den. Finns antenner att ansluta om man önskar ha den mer stationärt.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att man bor där man har internet via kabel, 20 mbit :big_smile:

Finns väl fördelar at ha en Dongel, Stefan kanske skall åka iväg, hur ha internet hemma då?

Visst kan alla i familjen ha internet via mobilen ”Hotspot” inte vet jag men det är väl en kostnadsfråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att man bor där man har internet via kabel, 20 mbit :big_smile:
Finns väl fördelar at ha en Dongel, Stefan kanske skall åka iväg, hur ha internet hemma då?
Visst kan alla i familjen ha internet via mobilen ”Hotspot” inte vet jag men det är väl en kostnadsfråga.
Det vara ju bara i reserv när den fasta anslutningen låg nere detta med dongel var aktuellt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör med telefonen som hotspot via usb kabeln för då blir telefonen laddad samtidigt. Har gjort så sedan vi fick 3G i byn

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev ItaMar:

Tur att man bor där man har internet via kabel, 20 mbit :big_smile:

Finns väl fördelar at ha en Dongel, Stefan kanske skall åka iväg, hur ha internet hemma då?

Visst kan alla i familjen ha internet via mobilen ”Hotspot” inte vet jag men det är väl en kostnadsfråga.

Det gör jag men något kan ju gå sönder hos internetleverantören7.jpg.bb4d9849d0afd867627be3d4891b2e24.jpg men nu fungerar det igenl.jpg.366fdd65c8c2ea7e57f4f7797a912b7f.jpg.

IMG_1884.JPG.c7324d187a73b230e77855783c5a967d.JPG

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev ItaMar:

Såg det nu, då håller jag med om att "Hotspot" via telefonen hade varit smartast o billigast.

Synd att jag inte fick reda på det innan jag köpte min dongel men jag klarar en utgift på 1260 Baht för att få internet som fungerade utmärkt.

 

Hade nog blivit dyrare med tipsen här.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...