Jump to content
IGNORERAD

Dongel fungerar kanonbra.


stefan5300

Recommended Posts

Har själv rusat iväg o köpt  i frustrationstillstånd och upptäckt att det hade jag redan köpt för länge sedan, låg i en låda. :rap: Man vill bara lösa problemet.

Sedan är vi olika när det gäller teknik m.m. en del kan ”ALLT” eller tror :buba:, det kan man läsa här på MPR sedan finns vi andra som kan mycket om något och lite om annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    20

  • Soengsang

    10

  • ItaMar

    4

  • ellim63

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har full förståelse för att vissa inte känner till att man kan använda sin smartphones hotspot och därför tror att man fortfarande behöver en dongel, frugan lärde min far precis samma sak när vi var hemma i julas och han klagat på att hans nät varit nere.

 

Jag använde dessutom en dongel hemma i byn tills för bara 2 år sedan, trots att jag kände till hotspot. Anledningen var att jag har AIS på min mobil men DTAC tidigare funkade mycket bättre här och jag då köpte en dongel med DTAC abonnemang.

 

Jag tycker dock de flesta var rätt trevliga då de upplyste Stefan om den klara fördelen med att använda Hotspot istället för dongel så jag ser ingen anledning att sura över goda råd.

 

Jag gör inget mer tekniskt avancerat i huset/condon än att byta glödlampor så om jag startade en tråd om hur man sätter ihop bokhyllan Billy (vilket jag en gång påbörjade innan frugan bryskt knuffade undan mig) så skulle jag vara tacksam över goda råd, även om de ibland gavs med en något syrlig underton.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ha full förståelse för att man skaffar en singel, eller ännu hellre en 4G router. Telefonen kanske man tar med sig hemifrån, men dongeln/routern blir kvar hemma. Är man singel är det en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att man vill ha råd och förslag eller kommentarer när man startar en tråd.

Och visst var tonen på svaren rätt så trevliga och tillslut även hur man kunde göra, fast en del har en benägenhet att bemästra i sina svar.

T.ex att när Stefan var glad att ha sitt internet igen så kom svaret ”Var väl bra för 5-10 år sedan… Istället för att svara ”var roligt… och sedan tala om att man kan göra samma sak med sin telefon.

Kan förstå en del att man reagerar negativt på svaren i sina trådar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Jag kan ha full förståelse för att man skaffar en singel, eller ännu hellre en 4G router. Telefonen kanske man tar med sig hemifrån, men dongeln/routern blir kvar hemma. Är man singel är det en annan sak.

Hur menar du egentligen? Är man singel så skaffar man ingen dongel ? Att man skaffar sig en singel är väl helt förståeligt för annars kan det bli krångel 😋

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev jlh66:

Hur menar du egentligen? Är man singel så skaffar man ingen dongel ? Att man skaffar sig en singel är väl helt förståeligt för annars kan det bli krångel 😋

Lite svårt med rättstavningen på telefonen. Dongel fanns tydligen inte :)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev gst:

Lite svårt med rättstavningen på telefonen. Dongel fanns tydligen inte :)

Auto correct...

Jag skriver på olika språk, mest svenska och engelska, hatar när tex "Migraine" ändras till "Migranter", finns värre exempel...

Lyckas ibland stänga av det, men det startar upp sej själv... Jag föredrar att stava som jag vill, det unrelädttar...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ha full förståelse för att man skaffar en singel, eller ännu hellre en 4G router. Telefonen kanske man tar med sig hemifrån, men dongeln/routern blir kvar hemma. Är man singel är det en annan sak.
Varför det? Jag har då aldrig stött på en vuxen thailändska utan mobiltelefon och därmed även en egen "dongel"

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Atom:

Jag har full förståelse för att vissa inte känner till att man kan använda sin smartphones hotspot och därför tror att man fortfarande behöver en dongel, frugan lärde min far precis samma sak när vi var hemma i julas och han klagat på att hans nät varit nere.

 

Jag använde dessutom en dongel hemma i byn tills för bara 2 år sedan, trots att jag kände till hotspot. Anledningen var att jag har AIS på min mobil men DTAC tidigare funkade mycket bättre här och jag då köpte en dongel med DTAC abonnemang.

 

Jag tycker dock de flesta var rätt trevliga då de upplyste Stefan om den klara fördelen med att använda Hotspot istället för dongel så jag ser ingen anledning att sura över goda råd.

 

Jag gör inget mer tekniskt avancerat i huset/condon än att byta glödlampor så om jag startade en tråd om hur man sätter ihop bokhyllan Billy (vilket jag en gång påbörjade innan frugan bryskt knuffade undan mig) så skulle jag vara tacksam över goda råd, även om de ibland gavs med en något syrlig underton.

Jag ville inte ha tips eller upplysning om vilket som var bäst då jag skrev mitt inlägg för det hade jag redan fått av en i byn när jag var hemma hos honom och såg hur bra det fungerade, därför skrev jag mitt inlägg.

Hade jag velat ha upplysning och tips så hade jag väl skrivit det innan jag köpte  den förträffliga dongeln som jag tycker är ett bättre alternativ då grabben i huset kan använda datorn om jag åker iväg och tar telefonen med mig för inte har väl hotspoten räckvidd på 5-10 mil.

 

Jag blir aldrig sur över goda råd men jag blir sur när jag mer eller mindre hånas eller idi*tförklaras av folk med en överlägsen attityd bara för de vet bättre än mig om vissa saker som till exempel datorer och telefoner men jag förstår att en del är mycket bra på hur det fungerar då de nästan aldrig kan släppa telefon, utan det ska tittas på mpr och facebook hela tiden, jag är dock inte så nyfiken att jag behöver göra de.

 

Jag har efter mina år i Thailand blivit rätt så duktig i köket och även skrivit rätt så mycket om det jag gör på mpr och facebook, sedan har ju då folk frågat om bland annat recept men inte fan har jag hånat eller idi*tförklarat dem men jag kanske ska börja med det för hela nätet är ju översvämat med recept.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev ItaMar:

Klart att man vill ha råd och förslag eller kommentarer när man startar en tråd.

Och visst var tonen på svaren rätt så trevliga och tillslut även hur man kunde göra, fast en del har en benägenhet att bemästra i sina svar.

T.ex att när Stefan var glad att ha sitt internet igen så kom svaretVar väl bra för 5-10 år sedan… Istället för att svara ”var roligt… och sedan tala om att man kan göra samma sak med sin telefon.

Kan förstå en del att man reagerar negativt på svaren i sina trådar.

Jag ville inte ha tips eller råd då jag skrev inlägget, jag skrev inlägget för att jag tyckte det fungerade så bra då jag hade köpt min dongel och efter det som skrivits nu så tycker jag det är bättre än hotspot.

Ja precis eller "hur tänkte du nu 5555555555555555555555555555555" eller smilande smileys (hånleende).

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev gst:

Jag kan ha full förståelse för att man skaffar en singel, eller ännu hellre en 4G router. Telefonen kanske man tar med sig hemifrån, men dongeln/routern blir kvar hemma. Är man singel är det en annan sak.

Håller med till 100 procent.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev stefan5300:

aldrig kan släppa telefon, utan det ska tittas på mpr och facebook hela tiden

 

Detta är en sjukdom. :(  Förvånansvärt att föräldrar tillåter sina barn att få samma sjukdomsbild som de själva har...

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Detta är en sjukdom. :(  Förvånansvärt att föräldrar tillåter sina barn att få samma sjukdomsbild som de själva har...

Ja. Precis som att inte hindra sina barn från att spela fotboll när man själv har spelat. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎01‎-‎05 at 10:20, skrev gst:

Jag kan ha full förståelse för att man skaffar en singel, eller ännu hellre en 4G router. Telefonen kanske man tar med sig hemifrån, men dongeln/routern blir kvar hemma. Är man singel är det en annan sak.

Frugan har säkert en smartphone också så varför köpa en pryl till. Reser vi så jag kör hotspot på min telefon och frugan på sin. 

Även de enklaste telefoner kan du använda som hotspot.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-04 at 01:30, skrev stefan5300:

Hur jag tänkte, vet jag inte så vet jag ju inte, det står ingen stans på min telefon om det är iphone eller android.

Tycker inte att det är något strul, så när jag skulle iväg med bilen och Boonteng ville låna datorn så hade även det fungerat när jag tog med mig telefonen cirka 2 mil från hemmet.

 

On 2018-01-04 at 08:51, skrev ItaMar:

Tur att man bor där man har internet via kabel, 20 mbit :big_smile:

Finns väl fördelar at ha en Dongel, Stefan kanske skall åka iväg, hur ha internet hemma då?

Visst kan alla i familjen ha internet via mobilen ”Hotspot” inte vet jag men det är väl en kostnadsfråga.

Helt klart hade det inte funkat! När Nätet låg nere hemma och jag körde min mobil som Wifi hotspot, så hände det att jag lämnade telefonen hemma, för att fru och barn skulle ha internet.

Rätt skönt att inte ha nån telefon på sej, så jäkla viktig att jag måste vara nåbar varje sekund är jag inte!

 

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

 

Helt klart hade det inte funkat! När Nätet låg nere hemma och jag körde min mobil som Wifi hotspot, så hände det att jag lämnade telefonen hemma, för att fru och barn skulle ha internet.

Rätt skönt att inte ha nån telefon på sej, så jäkla viktig att jag måste vara nåbar varje sekund är jag inte!

 

 

MVH

 

 

Visst kan det skönt att kunna slippa telefonen men nu är den ju så enkel att ta med sig och jag tycker det är bra att kunna nå och vara nåbar efter som jag bor där jag bor och att frugan hade en lättare stroke för cirka 5 år sedan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev JJC:

Frugan har säkert en smartphone också så varför köpa en pryl till. Reser vi så jag kör hotspot på min telefon och frugan på sin. 

Även de enklaste telefoner kan du använda som hotspot.

 

Visst kan man använda telefonen, men på telefonen har i alla fall jag inte så stor mängd datatrafik att jag skulle klara att använda den som hotspot speciellt länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev rolba:

Ja. Precis som att inte hindra sina barn från att spela fotboll när man själv har spelat. :rotfl:

Hade du med dig fotbollen överallt?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev gst:

Visst kan man använda telefonen, men på telefonen har i alla fall jag inte så stor mängd datatrafik att jag skulle klara att använda den som hotspot speciellt länge.

Jag har räknat på dongel eller telefon som hotspot. Kostnaden blir lägre på telefonen om du ökar datatrafik mängden i dina abonnemang på dina telefoner. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev JJC:

Jag har räknat på dongel eller telefon som hotspot. Kostnaden blir lägre på telefonen om du ökar datatrafik mängden i dina abonnemang på dina telefoner. 

Särskilt om man kör en deal med obegränsad mängd data, perfekt när vi åker bil hela familjen tex, ungarna kan då vara uppkopplad hela tiden via min telefon, samt jag kan lyssna på tex Svensk radio eller Spotify via bilens media, härligt att leva på 2000 talet.

Ja, det är så idag.....ungar gillar att vara uppkopplade, säkert någon bakåtsträvande så har åsikt.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här firar dagens ungdom ett VM guld:haha:

VM.JPG.61355d102417db77c69c824101247699.JPG

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Så här firar dagens ungdom ett VM guld:haha:

VM.JPG.61355d102417db77c69c824101247699.JPG

 

Klubban och medaljen kan man slå sönder och kasta bort, men telefonen håller man hårt i :D 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...