Jump to content
IGNORERAD

Giltighetstid på Svenskt pass


Nick

Recommended Posts

Vi åker till Thailand 18/1-2018 och blir där till 18/2-2018 (30 dagar).

 

Såg nu att ett av barnens pass går ut 8/8-2018.

 

Hur är reglerna med att passet ska gälla 6 månader.

 

Ska det gälla 6 månader efter man har kommit till Thailand, eller ska det gälla 6 månader efter man har lämnat Thailand?

I de första fallet klarar de sig med ca 18 dagar, och i de andra fallet så är det 10 dagar för kort?

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åker till Thailand 18/1-2018 och blir där till 18/2-2018 (30 dagar).

 

Såg nu att ett av barnens pass går ut 8/8-2018.

 

Hur är reglerna med att passet ska gälla 6 månader.

 

Ska det gälla 6 månader efter man har kommit till Thailand, eller ska det gälla 6 månader efter man har lämnat Thailand?

I de första fallet klarar de sig med ca 18 dagar, och i de andra fallet så är det 10 dagar för kort?

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hört talas om Google? Om inte skall jag hjälpa dig. Det fösta som kommer upp är UD’s  hemsida där det går att läsa:

”Thailand tillämpar den internationella rekommendationen att passet ska vara giltigt i minst sex månader vid inresa. Ambassaden känner till att passinnehavare med kortare giltighetstid på passet ibland tillåts resa in i landet, men känner också till att resenärer blir nekade inresa av samma anledning. Ambassaden rekommenderar därför att passet är giltigt i minst sex månader vid inresa till Thailand”

 

Måste väl ändå vara bättre att kolla där än här, eller litar du mer på en en stenbordsexpert?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev dooks:

Hört talas om Google? Om inte skall jag hjälpa dig. Det fösta som kommer upp är UD’s  hemsida där det går att läsa:

”Thailand tillämpar den internationella rekommendationen att passet ska vara giltigt i minst sex månader vid inresa. Ambassaden känner till att passinnehavare med kortare giltighetstid på passet ibland tillåts resa in i landet, men känner också till att resenärer blir nekade inresa av samma anledning. Ambassaden rekommenderar därför att passet är giltigt i minst sex månader vid inresa till Thailand”

 

Måste väl ändå vara bättre att kolla där än här, eller litar du mer på en en stenbordsexpert?

Tack så mycket för de trevliga svaret!

Hoppas du får ett lyckligt 2018!

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev dooks:

Hört talas om Google? Om inte skall jag hjälpa dig. Det fösta som kommer upp är UD’s  hemsida där det går att läsa:

”Thailand tillämpar den internationella rekommendationen att passet ska vara giltigt i minst sex månader vid inresa. Ambassaden känner till att passinnehavare med kortare giltighetstid på passet ibland tillåts resa in i landet, men känner också till att resenärer blir nekade inresa av samma anledning. Ambassaden rekommenderar därför att passet är giltigt i minst sex månader vid inresa till Thailand”

 

Måste väl ändå vara bättre att kolla där än här, eller litar du mer på en en stenbordsexpert?

Vilket otroligt drygt svar. Varför? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni hinner skaffa nya pass innan resan, då försvinner frågeställningen helt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan fråga i samma ämne :) 

Får man lämna Sverige/Danmark och komma in i Thailand med ett utgånget Thaipass?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev uptoyou:

En annan fråga i samma ämne :) 

Får man lämna Sverige/Danmark och komma in i Thailand med ett utgånget Thaipass?

Ja.

Frugan har gjort det två gånger

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev dooks:

Hört talas om Google? Om inte skall jag hjälpa dig. Det fösta som kommer upp är UD’s  hemsida där det går att läsa:

”Thailand tillämpar den internationella rekommendationen att passet ska vara giltigt i minst sex månader vid inresa. Ambassaden känner till att passinnehavare med kortare giltighetstid på passet ibland tillåts resa in i landet, men känner också till att resenärer blir nekade inresa av samma anledning. Ambassaden rekommenderar därför att passet är giltigt i minst sex månader vid inresa till Thailand”

 

Måste väl ändå vara bättre att kolla där än här, eller litar du mer på en en stenbordsexpert?

Dålig dag, jag ber om ursäkt om jag var dryg, men nu har du svaret och jag ber ännu en gång om ursäkt. Hoppas ni får en fin resa och ett fantastiskt 2018 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr inte helt tydlig då information om båda varianter förekommer på olika ställen men jag är rätt säker på att det är vid ankomst till Thailand som passet rekommenderas vara giltigt i 6 månader. Så det borde med andra ord vara lugnt men hör med flygbolaget hur de tolkar regeln för det är väl mest troligt att det i så fall är där det blir problem om de anser att det finns en risk att man inte blir insläppt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...