Jump to content
IGNORERAD

Hur många är det som brukar va i phuket?


Leqtic

Recommended Posts

Hur många här är det igentligen som brukar va i phuket?

Själv så började det väl med en familje semester till kata och efter det så har det blivit i stort sett mest phuket man bott på även fast jag varit runt lite...  men det är där jag trivs och känner många.

Brukar bo i patong, hittar på allt möjligt på dagarna, festa på kvällarna osv...  en av favorit stränderna där nere är väl nai harn som jag har som avatar inkl. mig :P

Men jag är även 20 år så det är lite mer drag och folk i min ålder där oxå, och nu har man varit nere där x antal gånger och funderar på att stanna där en längre stund, men förutom att bara koppla av och ha de bra så undrar jag va man kan hitta på bara för o ha nåt att göra emellanåt..

Vore kul om folk berätta lite av vart dom brukar vara och va ni brukar hitta på och hur länge ni brukar stanna i sträck och allt möjligt :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Av någon anledning så hamnar jag mer eller mindre alltid i Karon.

Det finns väl inget annat svar än att jag trivs där och jag gillar stranden, tycker det är lugnt och skönt (Ja det finns lugnare ställen...) och vill jag ha party så tuk tukar jag bara vidare till Patong.

Jag vet inte hur de bör jade heller... eller jo, jag var nöjd över stranden. Jag behöver inte gå till Indien för att få vatten upp till magen det var så det började sen hittade jag ett bra och billigt hotell... sen var det klart.

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tja! det finns ju så mycket att göra i phuket om man både vill se andra stränder och ha kul.dom gånger jag har varit i phuket så har jag hyrt moppe och åkt runt på olika ställen.bra stränder finns det gott om och jag kan rek. Leam Sing är fin men lite mycket Araber med vatten pipor men väldigt fin beach. Nai harn är ochså helt ok.Paradise Beach är kanon om man vill ha det lung och skönt.Patong Beach är väl bra om man inte orkar att åka iväg.

Sen har en vän till mig visat mig runt på dom mest otroliga ställen som jag inte har namn på.

Kan bara säga att phuket är ett bra ställe.men visst vill man parta så har dom ju bangla mm  :great::great:

Smagg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag gillar Karon och Kata där jag har varit i 4 år i rad och stannar där 2-3 månader varje gång och åker dit igen i november men stannar då 4 månader. Vad det finns att göra där?? Det beror på vad man tycker om att göra,det finns allt för alla där.Själv gör jag inte såå mycket utan bara njuter av att vara där.Kliver upp på morgonen och går ut o käkar en god frukost,öl sen bär det oftast av till Nai Harn Beach "min favorit" efter det tar jag motorcyckel och åker runt till kompisar som har ställen där i Chalong,Rawai.Karon och tar en Chang öl och snackar lite skit,sen på kvällen möts man upp igen och tar en bar runda.Detta är ungefär vad jag gör där hahaha...låter kanske trist men jag trivs med detta. Andra dagar kan det bli olika aktiviteter som t ex. Go.Kart i Patong,Motorcyckel tur runt hela Phuket,Båtutflykter,Sauna & massage,Golf m.m  ja,som sagt det finns allt för alla där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska till Isaan i slutet på juli, men det blir väl en avstickare till Patong för att hälsa på lite folk.  :drinks:

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men jag är även 20 år

Har du en annan ålder också? Verkar praktiskt. Fruns familj bor ju inte så långt bort så det brukar bli ett par svängar till Phuket varje gång. Vid nästa tillfälle kommer jag att utforska ön lite bättre. Annars har det mest blivit Patong gettot och det brukar vi inte orka med mer än i 3-4 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar resa runt så mycket jag orkar när jag är i Thailand men försöker alltid hinna med ett besök till Phuket. Föredrar Patong eftersom det aldrig blir långtråkigt, en massa shopping att kolla in dagtid, fin lång strand där man kan gå runt och kolla på folk typ och sen så är ju nattlivet grymt med Bangla och Svenskbarerna på t ex Soi Eric. :dance1:

Och känner man för lite omväxling så är det bara att ta en avstickare på nån snorkeltur till nån av alla fina öar i närheten eller dra iväg ett par dar till Phi Phi Islands. :great:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...