Jump to content
IGNORERAD

motobike


otto

Recommended Posts

Vad är priset på en 125cc sådär mellan tummen och pekfingret helst en yamaha för det har jag haft förut.

Detta gäller Pattaya.

Det brukar ju inte gå så bra med pruta, utan det brukar bli extrautrustning istället.

Försäkring? Hjälm? en hyfsad kätting är det möjligt? t-shirt och jacka kan kvitta.

Finns det fler ställen än dom efter teparasit och kolla på.

 

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    11

  • otto

    6

  • Cavemannen

    6

  • Tommy

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev otto:

Vad är priset på en 125cc sådär mellan tummen och pekfingret helst en yamaha för det har jag haft förut.

Detta gäller Pattaya.

Det brukar ju inte gå så bra med pruta, utan det brukar bli extrautrustning istället.

Försäkring? Hjälm? en hyfsad kätting är det möjligt? t-shirt och jacka kan kvitta.

Finns det fler ställen än dom efter teparasit och kolla på.

 

Otto

Dom flesta här är ju Pattayagubbar så då måste du få ett bra svar, skulle inte köpa en " moppe" i en turiststråk som Pattaya är

Bor du där eller bara på besök 1-2 mån per år hyr med försäkring och allt

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev otto:

Vad är priset på en 125cc sådär mellan tummen och pekfingret helst en yamaha för det har jag haft förut.

Detta gäller Pattaya.

Det brukar ju inte gå så bra med pruta, utan det brukar bli extrautrustning istället.

Försäkring? Hjälm? en hyfsad kätting är det möjligt? t-shirt och jacka kan kvitta.

Finns det fler ställen än dom efter teparasit och kolla på.

 

Otto

Runt 60,000B och uppåt, beror lite på vilken modell du vill ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Dom flesta här är ju Pattayagubbar så då måste du få ett bra svar, skulle inte köpa en " moppe" i en turiststråk som Pattaya är

Bor du där eller bara på besök 1-2 mån per år hyr med försäkring och allt

utan moppe här i Pattaya så blir man ju handigkappad, med moppe är du ju fri att röra dig som du vill.

Jag skulle aldrig klara mig utan moppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Dom flesta här är ju Pattayagubbar så då måste du få ett bra svar, skulle inte köpa en " moppe" i en turiststråk som Pattaya är

Bor du där eller bara på besök 1-2 mån per år hyr med försäkring och allt

Har köpt moppe i både Pattaya, Surathani och Phatum Rat.

I Pattaya var det min x-fru som skött affären,i Surathani var det jag men i Phatumrat var det"släkten"

Det enda jag kommer ihåg av dom affärerna är att prutmånen var minimal +att dom ville att det skulle va på avbetalning.

Nya käringer nya moppar, två månader på Koh Samui utan att hyra är ju värt del, men moppen i Phatum Rat var en totalförlust.

Pattaya moppen var ju till frugan.

Den nya moppen kommer jag ju att disponera en hel del+ att tjejen slipper promenera en timma en väg varje dag till jobbet.

 

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev otto:

Har köpt moppe i både Pattaya, Surathani och Phatum Rat.

I Pattaya var det min x-fru som skött affären,i Surathani var det jag men i Phatumrat var det"släkten"

Det enda jag kommer ihåg av dom affärerna är att prutmånen var minimal +att dom ville att det skulle va på avbetalning.

Nya käringer nya moppar, två månader på Koh Samui utan att hyra är ju värt del, men moppen i Phatum Rat var en totalförlust.

Pattaya moppen var ju till frugan.

Den nya moppen kommer jag ju att disponera en hel del+ att tjejen slipper promenera en timma en väg varje dag till jobbet.

 

Otto

Den sista jag köpte var en Yamaha Mio GT 125I 2013, det gick inte pruta en spänn, 2st hjälmar 1års försäkring + en jacka i damstorlek( de hade ej farangstorlek), sen prutade jag även med en service på gammelmoppen. 57,500B gick kalaset på( eller var det 55.500)  kommer ej ihåg, det var så länge sedan, men det finns säkert i en tråd här på MPR, jag minns jag skrev då

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Var på en intressant auktion i Pattaya, som åskådare för 7-8 år sedan.

Där gick Motobike i 50.000 klassen för mellan 7000-9000 Bath, nästan nya, fråga runt lite!

De körde tydligen varje månad, sålde MC som köparna inte klarade betalningarna på.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tommy:

Var på en intressant auktion i Pattaya, som åskådare för 7-8 år sedan.

Där gick Motobike i 50.000 klassen för mellan 7000-9000 Bath, nästan nya, fråga runt lite!

De körde tydligen varje månad, sålde MC som köparna inte klarade betalningarna på.

 

MVH

Så billigt är det ej idag, auktionshallen ligger på eastside 300m innan stora sportcentret soi chaiapruk2 

edit: här är hemsidan http://www.collingbourne-auctioneers.com/

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev otto:

Har köpt moppe i både Pattaya, Surathani och Phatum Rat.

I Pattaya var det min x-fru som skött affären,i Surathani var det jag men i Phatumrat var det"släkten"

Det enda jag kommer ihåg av dom affärerna är att prutmånen var minimal +att dom ville att det skulle va på avbetalning.

Nya käringer nya moppar, två månader på Koh Samui utan att hyra är ju värt del, men moppen i Phatum Rat var en totalförlust.

Pattaya moppen var ju till frugan.

Den nya moppen kommer jag ju att disponera en hel del+ att tjejen slipper promenera en timma en väg varje dag till jobbet.

 

Otto

Får Tjejen gå 2 timmar om Dagen till Jobbet Ha Ha ?????

Fan det roligaste jag hört !!!!!!

Vad kostar Pjucken för ett år ?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Den sista jag köpte var en Yamaha Mio GT 125I 2013, det gick inte pruta en spänn, 2st hjälmar 1års försäkring + en jacka i damstorlek( de hade ej farangstorlek), sen prutade jag även med en service på gammelmoppen. 57,500B gick kalaset på

Någonstans  i det spannet har jag räknat med det enda jag vet är att yamaha vanligtsvis är billigare än honda.

Den modellen du relaterar till är det en lyxmodell eller en vanlig

 

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev svampen:

Får Tjejen gå 2 timmar om Dagen till Jobbet Ha Ha ?????

Fan det roligaste jag hört !!!!!!

Vad kostar Pjucken för ett år ?????

Va e det som e så roligt med det, en väg en timme hajar du

 

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev otto:

Va e det som e så roligt med det, en väg en timme hajar du

 

Otto

Ja hajar Hon måste tycka om att knalla lite 1800-tal Svergie same same måste väl för i helvete finnas transportmedel?

Tycker det verkar lite konstigt & vad Jobbar Du med Ni kan kanske sammåka till jobbet eller jobbar Du på annan ort????

Annars blir promenaden till jobbet fram och tillbaka som Ystad-Haparanda 2 ggr per år lågt räknat???

 

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev svampen:

Ja hajar Hon måste tycka om att knalla lite 1800-tal Svergie same same måste väl för i helvete finnas transportmedel?

Tycker det verkar lite konstigt & vad Jobbar Du med Ni kan kanske sammåka till jobbet eller jobbar Du på annan ort????

 

 

Hon knallar så länge det inte är för mycket översvämning e det de så tar hon motobiketaxi

 

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev otto:

Någonstans  i det spannet har jag räknat med det enda jag vet är att yamaha vanligtsvis är billigare än honda.

Den modellen du relaterar till är det en lyxmodell eller en vanlig

 

Otto

Det var första året Yamaha kom med en insprutningsmotor, annars en helt vanlig standard moppe. Hondas motsvarighet Click 125I kostade då ca 500-1000B mer, så det är i princip samma

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev otto:

Hon knallar så länge det inte är för mycket översvämning e det de så tar hon motobiketaxi

 

Otto

Har Hon Gummistövlar räkna på ett år 5Dagars/vecka så spenderar hon över 700 timmar på detta!!!!!!

Väldigt Sjukt !!!!

Herregud Köp en Bil till Frugan För Fan !!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev svampen:

Har Hon Gummistövlar räkna på ett år 5Dagars/vecka så spenderar hon över 700 timmar på detta!!!!!!

Väldigt Sjukt !!!!

Herregud Köp en Bil till Frugan För Fan !!!!!

Eller en moppe. :boom:

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev otto:

Någonstans  i det spannet har jag räknat med det enda jag vet är att yamaha vanligtsvis är billigare än honda.

Den modellen du relaterar till är det en lyxmodell eller en vanlig

 

Otto

Ja Du verkar ju inte unna Din Fru någon Lyx direkt so what the fuck!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frason:

Eller en moppe. :boom:

Tycker det ä lite konstigt att utsätta sin Fru för detta vad får Hon mer Göra efter arbetsdagen ??????

Kanske lite tvätt.matlagning osv bara undrar vilken idi*t till Man hon har!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev svampen:

Har Hon Gummistövlar räkna på ett år 5Dagars/vecka så spenderar hon över 700 timmar på detta!!!!!!

Väldigt Sjukt !!!!

Herregud Köp en Bil till Frugan För Fan !!!!!

Hur räknade du...? 70 veckor om året drygt?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev svampen:

Har Hon Gummistövlar räkna på ett år 5Dagars/vecka så spenderar hon över 700 timmar på detta!!!!!!

Väldigt Sjukt !!!!

Herregud Köp en Bil till Frugan För Fan !!!!!

DP

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Hur räknade du...? 70 veckor om året drygt?

1 timma enkel 2 timmar totalt??

700 timmar delat 2 = 350 dagar?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev svampen:

1 timma enkel 2 timmar totalt??

700 timmar delat 2 = 350 dagar?

5 dagars vecka skrev du ju 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

5 dagars vecka skrev du ju 😂

Mackan skiter i om det skiljer 100 timmar detta är inte ett räkne exempel !!!!

Utan en idi*t till man eller!!!!!

 

Vad tycker Du ?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev svampen:

Mackan skiter i om det skiljer 100 timmar detta är inte ett räkne exempel !!!!

Utan en idi*t till man eller!!!!!

 

Vad tycker Du ?????

Tycker du borde räkna på vilken pay off det blir på moppen, förutsatt att hon kör barfota till jobbet 😝

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...