Jump to content
IGNORERAD

Bangkok Airport - idi*ternas hemvist?


MaiChai

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev Mankan:

Så om jag handlar för 100 000 kr får jag motsvarade 1000kr att köpa flygresa för. Är det så jag ska tolka det?

Yes, om du använder kortet till endast det.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    16

  • Soengsang

    13

  • HuaHindinnge

    7

  • M33

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jo men det valutapåslaget får ju mina kunder stå för, har jag betalt ett hotellrum för låt oss säga 3500 THB så fakturerar jag den summan som visas på kontoutdraget i SEK. Vilken kurs eller påslag de använt är irrelevant  för mig, summan jag fakturerar är den summan som står i SEK.
Ja är det nån annan som betalar är det ju ingen kostnad [emoji23]

Har det det så väl förspänt så borde du skaffa Alex Elite och få 2-4-1 voucher på bonusresor, själv kör jag inte det för jag kan inte skicka kostnaden vidare.

För hotel o spend i Thailand gäller Santander eller Coop!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Mastercard tex tar 3% av köpesumman för säljaren, därför vill tex en hel del bilhandlare inte sälja mot kortbetalning.
Är det inte bilhandlarens bank som tar avgiften för att tillhandahålla tjänsten att kunderna kan betala med kort?
Det är därför man kan "få" tillbaka 1 % av t.e.x Norwegian. De tar fortfarande 66% av intäkterna!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Ja är det nån annan som betalar är det ju ingen kostnad emoji23.png

Har det det så väl förspänt så borde du skaffa Alex Elite och få 2-4-1 voucher på bonusresor, själv kör jag inte det för jag kan inte skicka kostnaden vidare.

För hotel o spend i Thailand gäller Santander eller Coop!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

1,75% på 3500 THB blir 61,25 baht i påslag lite drygt 15 kronor. Tror inte mina kunder går under för den sakens skull. De har ju också möjligheten att boka in mig under deras olika ramavtal med hotellkedjor och resebyråer men då har det visat sig at det oftast blir mycket dyrare och garanterat mer krångel då man måste blanda in ytterligare en part.

 

Har ingen Coop där jag bor och vill inte gärna köra 3-4 mil för att utnyttja bonusen, Santander bank undviker jag efter en vansinnigt strulig bilaffär med de inblandade för några år sedan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mankan:

Har faktiskt ett norwegian kort som jag skaffade för 2 år sedan typ men ännu inte använd. Hur mycket måste man handla för att få ihop till någon form av flygresa?

Jag hade drygt 1600 points innan jag bokade Berlintrippen, sen gick där 284+448 för de biljetterna. Tror jag har dragit ihop poängen under drygt två år. Har för mig att poängen har en begränsad giltighetstid också så det kan kanske bli svårt att få ihop till en businessresa till Thailand med Norwegian innan de tar slut. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Fick denna uppgiften när jag skulle köpa bil hos en bilfirma i Helsingborg för ett par år sedan, bidde ingen affär pga detta, jag skulle få hyfsad bonus hos Icabanken vid köp på drygt 100 000:-

Det är nog lite från bilhandlare till bilhandlare, jag bytte bil hos Holmgrens Bil i Helsingborg för ett år sedan och där uppmanade de mig att betala mellanskillnaden med kreditkort istället för banköverföring.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1,75% på 3500 THB blir 61,25 baht i påslag lite drygt 15 kronor. Tror inte mina kunder går under för den sakens skull. De har ju också möjligheten att boka in mig under deras olika ramavtal med hotellkedjor och resebyråer men då har det visat sig at det oftast blir mycket dyrare och garanterat mer krångel då man måste blanda in ytterligare en part.
 
Har ingen Coop där jag bor och vill inte gärna köra 3-4 mil för att utnyttja bonusen, Santander bank undviker jag efter en vansinnigt strulig bilaffär med de inblandade för några år sedan.
1,75% är 1,75% räknat, på 100 000 är det 1 750.

Bonusen på Coop kan man använda till mycket och kräver inget besök på den lokala handlaren. Men mest gillar jag att inte behöva betala 1,75% extra på allt jag köper eller gör i Thailand eller annorstädes i utlandet.

Icakortet.... RIP..........

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2017-12-26 at 08:31, skrev HuaHindinnge:

Det säkraste sättet är att resa genom Google. 😉

 

Tänk på att tagga inlägget så berörda person får uppleva din genialitet :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎12‎-‎27 at 07:58, skrev HuaHindinnge:

Nä. Det ska vara digitalt elektroniskt. Fysiska sedlar och mynt tillhör det förgångna. 

Jag har en fråga. Med dom pengar (riktiga ) I handen. Vems är det. Digitala pengar vems är det??????????

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag har en fråga. Med dom pengar (riktiga ) I handen. Vems är det. Digitala pengar vems är det??????????

Du kan betala digitalt med dina digitala pengar du har på ditt konto. Och du kan byta dom mot fysiska i uttagsautomater.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev John Khonken:

Jag har en fråga. Med dom pengar (riktiga ) I handen. Vems är det. Digitala pengar vems är det??????????

 

Denna frågeställning befäster uppfattning om din bristfällande intelligens som du uppvisar i Trumptråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...