Jump to content
IGNORERAD

Bangkok Airport - idi*ternas hemvist?


MaiChai

Recommended Posts

Så här efter att man späkt sig med julmat i dagarna tre så berättade min moder att hon hade spelat in en serie som heter Bangkok Airport åt mig som tydligen gått på kanal 5.

 

Efter att nu ha sett tre avsnitt så undrar jag varför det inte är högra krav för att få lov att köpa en flygbiljett till Thailand?

 

Serien är producerad av något brittiskt företag så det är naturligtvis fler britter som uppträder som idi*ter men även en finne som vaknat upp i skogen med ett hundkoppel runt halsen utan pass, pengar och mobil efter en full-moon fest...

 

Sen är det oerhört många som är fulla som örnar, både när de checkar in och när de ramlar av planet. Köpa en flygbiljett för att få gratis dricka verkar vara modellen?

 

Nu var där ju också en svensk som kom in till turistpolisen, han hade missat sitt flyg, förmodligen för att han var hög som ett hus, och sedan går han in till polisen och kräver att de ska ordna en ny biljett till honom! Samma med en fransk kärring på resa med sin dotter som blivit nekad boarding vid gaten då hon börjat bråka - rejält påstruken givetvis - och där skulle också turistpolisen fixa nya biljetter gratis...

 

Sen finns ju alltid de vanliga stereotyperna med, katoyer, faranger som ska träffa sin internet kärlek, backpackers, oroliga föräldrar, osv, osv.

 

Min spaning är nu, är Bangkok Airport en magnet för alla världens idi*ter? Har ni den ledande MPR expertisen varit med om liknande? 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    16

  • Soengsang

    13

  • HuaHindinnge

    7

  • Mankan

    6

Mest aktiva i denna tråd

Det är väl lite som alla andra dokusåpor. Dom letar efter dom mest udda, konstiga, knäppa och idi*tiska personerna, ofta genom "Casting" för att göra TV-serien populär

 

Lite som Ullared, Böda Sand, Bilprovningen etc i Sverige

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är väl lite som alla andra dokusåpor. Dom letar efter dom mest udda, konstiga, knäppa och idi*tiska personerna, ofta genom "Casting" för att göra TV-serien populär

 

Lite som Ullared, Böda Sand, Bilprovningen etc i Sverige

 

Hahaha.....mpr borde vara en guldgruva för att hitta dessa personer :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Hahaha.....mpr borde vara en guldgruva för att hitta dessa personer :)

Ja. Man kan undra ibland var P3 hittar alla udda karaktärer !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Man kan undra ibland var P3 hittar alla udda karaktärer !
Fast det är väl han som är alla dessa karaktärer?

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är väl lite som alla andra dokusåpor. Dom letar efter dom mest udda, konstiga, knäppa och idi*tiska personerna, ofta genom "Casting" för att göra TV-serien populär

 

Lite som Ullared, Böda Sand, Bilprovningen etc i Sverige

 

Schh, sno inte min idé nu om att följa BTT när han arrangerar den största forumträffen...

 

På något vis känns det som om man får stå och filma väldigt länge innan de här karaktärerna dyker upp så det är kanske bäst ur vinstsynpunkt att man redan arrangerat med dem?

 

Sen verkar det vara kutym att bränna sin sista jävla satang också, de har knappt pengar att ta bussen in till stan för att fixa det som de supit bort - och någon kredit på sitt kort verkar de inte ha?

 

Förbjuder man folk med endast debit kort att flyga så borde 90% av problemen försvinna!

 

Men jag har fått mer respekt för flygplatspersonalen som måste stå ut med alla idi*ter...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta är troligtvis fejk, vinklat och väldigt överdrivet. Självklart finns det lite sanning också men ta det för vad det är - ett underhållningsprogram som utförs med lågbetalda statister.

Vi har även typ Ullared - lika vinklat det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det är väl lite som alla andra dokusåpor. Dom letar efter dom mest udda, konstiga, knäppa och idi*tiska personerna, ofta genom "Casting" för att göra TV-serien populär

 

Lite som Ullared, Böda Sand, Bilprovningen etc i Sverige

 

Eller dom som lade ner svenska försvaret?:rotfl::big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Det mesta är troligtvis fejk, vinklat och väldigt överdrivet. Självklart finns det lite sanning också men ta det för vad det är - ett underhållningsprogram som utförs med lågbetalda statister.

Vi har även typ Ullared - lika vinklat det med.

Mer än 100 000 pers/dygn passerar flygplatsen, många på väg till Pattaya, så inte tror jag att filmmakarna behöver anställa statister för att hitta knäppgökar att fånga på film.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev jlh66:

Det enda som förvånar mig är att din moder har spelat in detta åt dig?

Ja den här TIVO boxen vi skaffade till henne för ett par år sedan har gjort att hon dammsuger tablån efter program att spela in, och dyker det upp något thailands relaterat så spelar hon in det till mig. Trots att jag är måttligt TV intresserad.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev jlh66:

Det enda som förvånar mig är att din moder har spelat in detta åt dig?

Jag läste även detta tre gånger innan polletten trillade ner 55555

 

Men vad vet jag hans morsa kanske är dokumentärfilmare :)

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MaiChai:

Förbjuder man folk med endast debit kort att flyga så borde 90% av problemen försvinna!

Eller så låter man inte folk med kreditkort köpa biljetter alls...........

Endast kontant eller debetkort.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Eller så låter man inte folk med kreditkort köpa biljetter alls...........

Endast kontant eller debetkort.

Mmm, känns nog som en bättre ide att de som har råd åker...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Soengsang:

Mmm, känns nog som en bättre ide att de som har råd åker...

Är ju bara idi*ter som använder debitkort så då blir det iallafall sevärda program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju bara idi*ter som använder debitkort så då blir det iallafall sevärda program.
Hur tänker du nu, att resa på kredit väl inte det smartaste?
Skulle tro att de flesta i nämnda programmet reser för andras pengar..
Jag kommer aldrig tycka det är "coolt" att dra ett amex kort för att senare få en räkning för sina saker?
Betydligt bättre att betala direkt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Soengsang:

Mmm, känns nog som en bättre ide att de som har råd åker...

Jag har nog aldrig sett efter 30+ resor någon som inte har råd att eller kan skaffa hjälp för en ny biljett hem.(turister)

 

Är nog mest alkoholen och tidsskillnaden som ställer till det för en del. 

 

5-6,000kr skramlar man väl ihop på ett par telefonsamtal om det skulle behövas.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hur tänker du nu, att resa på kredit väl inte det smartaste?
Skulle tro att de flesta i nämnda programmet reser för andras pengar..
Jag kommer aldrig tycka det är "coolt" att dra ett amex kort för att senare få en räkning för sina saker?
Betydligt bättre att betala direkt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Man tar sig för pannan... Du som alltid försöker framstå som en svartbältare i universums alla ämnen borde ju förstå skillnaden på att handla mot faktura jämfört med att handla mot konto.

 

Har inget med coolt, Amex eller likviditet att göra.

Att hävda att det är betydligt bättre att betala direkt är ju nästintill kriminellt, eller vilket fall riktigt korkat....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Man tar sig för pannan... Du som alltid försöker framstå som en svartbältare i universums alla ämnen borde ju förstå skillnaden på att handla mot faktura jämfört med att handla mot konto.

 

Har inget med coolt, Amex eller likviditet att göra.

Att hävda att det är betydligt bättre att betala direkt är ju nästintill kriminellt, eller vilket fall riktigt korkat....

Som privatperson är det alltid bättre att betal direkt istället för på kredit, ge EN anledning till fördelen med kredit för en privatperson?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en? Ok.

Bestrida ett köp som inte är korrekt, t.ex. skimning.

 

Ja det går att göra även med kort kopplat till konto, men krävs mycket mer av privatpersonen för att få tillbaka pengarna redan dragna från kontot.

 

Upplys oss gärna varför det alltid är bättre att betala direkt istället för med kreditkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Som privatperson är det alltid bättre att betal direkt istället för på kredit, ge EN anledning till fördelen med kredit för en privatperson?

Jag försöker betala flera saker med kredit kort som flygbiljetter, hotell, elektronik och olika internetköp. Dels för försäkringarna som medföljer och sedan sägs det ju att det ska vara lättare att bestrida felaktiga debiteringar. 

 

Det innebär dock inte att jag inte har betalningsförmågan eller att jag reser på kredit, eftersom alltid betalar fakturan och aldrig betalar någon ränta.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Det innebär dock inte att jag inte har betalningsförmågan eller att jag reser på kredit

Men där verkar ju problemet vara i den nämnda serien, iaf för många.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Köpte mitt singhalinne på kredit, kostade bara 3000kr, som hittat

fattar inte vad alla gnäller på, är ju skitbilligt i Thailand 

tullen var jättesnäll, kostade bara 1500 spänn 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

I ärlighetens namn, läste att dom under detta året tog emot ca 3 milj turister, tror fxxn att vissa slipper emellan

tex vi från mpr, hade dom läst vissa inlägg......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...