Jump to content
IGNORERAD

UT klart


McTwist

Recommended Posts

Yes!

Pratade med MIG idag och fick besked om att Mrs. McTwist idag har beviljats UT  :clapping:

3,5 månader från papprsinlämning/intervju till beslut. Helt ok  :great:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!!

Själv är vi inne på andra månaden nu. Talade med min handläggare som sa att hon hade 250 ärenden som väntar på beslut. Hon hade inte ens tittat på våra papper än.  :sorry: Det här kommer ju att ta hur lång tid som helst känns det som.

MIG har tills augusti på sig så den här sommaren kan ju bli total katastrof. Får panik snart!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Anders-Nok

Quote

Yes!

Pratade med MIG idag och fick besked om att Mrs. McTwist idag har beviljats UT  :clapping:

3,5 månader från papprsinlämning/intervju till beslut. Helt ok  :great:

Grattis

:good:

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis !  :rofl:

får man fråga vart i sverige ?

själv har jag väntat 3månader å 1 vecka nu på uppsala.

måtte det vara slut väntat snart.

mvh.rydal

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till UT Mr o Mrs. McTwist!

Nitt o jag har varit sambo nu i 5 år.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

En del har tur har väntat i sex månader nu.

Efter 5,5 månad var vi på intervjuv träffade en gubbe som verkade längta bort från vad han höll på med.

Det här är uppsala.

mvh nalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

grattis !  :rofl:

får man fråga vart i sverige ?

själv har jag väntat 3månader å 1 vecka nu på uppsala.

måtte det vara slut väntat snart.

mvh.rydal

Solna. Handläggaren hade fått handlingarna igår, godkänt ansökan idag och skulle skicka ut beslutet imorgon.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har väntat sen 30:e oktober nu, alltså drygt 5 månader. Och det är Sundsvall som jag fattat ska vara en av dom snabbaste. Ja ja...

Hur länge det tar beror tydligen helt och hållet på vilken tur (eller otur) vilken handläggare man får.

Börjar bli lite småirriterad nu, jag jobbar heltid och måste planera lite i förtid om jag ska vara ledig. Vill gärna vara ledig några dagar när min flickvän kommer. Men på MIG vet man inte vad planering är för nåt, dom fattar inte att det är människor dom har att göra med, människor som vill leva tillsammans.

Ringer man och frågar så har dom noll koll på om det tar 2 dagar till eller 2 månader till... Hade jag haft samma värdelösa koll på mitt jobb så hade jag fått sparken för länge sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cherokee1971

keroan

Vi hade också Sundsvall fick ett kort svar då jag ringde det skulle ta 6 månader något annat skulle jag inte räkna med. Jag blev bestört tog kontakt med Thaikonsult allt blev klart mycket fort sedan. Intervju Bkk 21/10 UT beslut klart 8/1 2009. Väntan är ju rena tortyren. Lycka till!

Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

rogga_rigga

Om ni har någon som heter M Johansson i Sundsvall som handläggare, kontakta chefen och kör över henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ack ja, denna plåga att vänta på UT ska vi alla gå igenom.

Euforin när UT beviljas är dock obeskrivbar, så grattis McTwist med dam!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  :dance1: 2 års UT beviljat  Lämnades in 2 Mars 2009 och fick beslutet idag med posten att det beviljades 2 April 2009    :dance1:

Detta var MIG i Uppsala  med andra ord 1 månad    :dance1:

(var tvungen att skriva det i denna tråd med)  :dance1:

:wai: M.v.h. RedDragon

RedDragon

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

  :dance1: 2 års UT beviljat  Lämnades in 2 Mars 2009 och fick beslutet idag med posten att det beviljades 2 April 2009    :dance1:

Detta var MIG i Uppsala  med andra ord 1 månad    :dance1:

(var tvungen att skriva det i denna tråd med)  :dance1:

:wai: M.v.h. RedDragon

Grattis! Måste ju vara rekord. Och du hade ingen förtur? Lämnades in vart? När fick du frågeformuläret och när skickade du in det?

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grattis! Måste ju vara rekord. Och du hade ingen förtur? Lämnades in vart? När fick du frågeformuläret och när skickade du in det?

// Jobbe

Hej !

Ingen förtur vad jag vet.

Min tjej var här på besöks-UT från sept-2008 till feb-2009(Hon åkte hem i slutet av månaden och var här med andra ord 6 månader)

Jag hade en personlig telefon-Intervju då i slutet av aug-2008.

Vi gifte oss här i Sverige. (Det angavs i beslutet att giftermålet visa på att vi hade ett fast förhållande.)

I och med att jag redan haft en intervju behövde jag inte göra om den eller svara på "formuläret". (Det avklarades redan då förra hösten.)

Min fru lämnade in ansökan för UT (vi fick 2 år)  i början av mars. Jag fick en blankett ca 2 veckor senare som jag skickade tillbaka.(Ja blanketten som talar om att jag godkände så att säga ansökan.)

Sedan hälsade jag på MIG förra tisdagen och var allmänt trevlig. :wai: (Väldigt trevlig Dam jag talade med. :yes: )

Sedan damp beslutet ner i brevlådan igår. :dance1:

M.v.h. RedDragon

RedDragon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sådärja, då var biljetten för Mrs McTwist bokad, betald & uthämtad. Fick en biljett med Thai den 28 april  för 27000 THB. Bra skönt att inte behöva vänta så länge den här gången. Blir precis 4 veckor efter jag åkte från BKK  :great: Niceeee...

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fick en biljett med Thai den 28 april  för 27000 THB. 

Bkk - Arn enkel, eller?

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...