Jump to content
IGNORERAD

Grovt förolämpad på immigration kontoret


Niro

Recommended Posts

Frun och jag var idag iväg för att för första gången göra en TM30 rapportering. Det är något vi normalt inte bryr oss om, eftersom jag i vanliga fall aldrig har något med Immigration att göra under den tid jag är i Thailand. Men nu behövdes det och dessutom en månad efter min ankomst till landet. Så det blev såklart 1600 i böter.

Medans Immigration gubben tittar igenom papperna, säger han till min fru -Du har samma efternamn som personen som ska bo hos dig. Är det din pappa?
Jag känner mig grovt förorättad och känner att jag måste reagera. Till vilken instans vänder jag mig bäst för att få upprättelse i det här fallet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    7

  • Boa52

    4

  • Niro

    2

  • uptoyou

    2

Mest aktiva i denna tråd

Precis nyss, skrev Niro:

Frun och jag var idag iväg för att för första gången göra en TM30 rapportering. Det är något vi normalt inte bryr oss om, eftersom jag i vanliga fall aldrig har något med Immigration att göra under den tid jag är i Thailand. Men nu behövdes det och dessutom en månad efter min ankomst till landet. Så det blev såklart 1600 i böter.

Medans Immigration gubben tittar igenom papperna, säger han till min fru -Du har samma efternamn som personen som ska bo hos dig. Är det din pappa?
Jag känner mig grovt förorättad och känner att jag måste reagera. Till vilken instans vänder jag mig bäst för att få upprättelse i det här fallet?

Kanske Thailand har en motsvarighet till BO(BarnOmbudsmannen) annars får du väl ta med svärmor nästa gång om ni är i mer passande ålder :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan kan vara relevant. Du skulle se hur omständigt det är med extension ett år om man är gift. Bilder från hemmet, grannar intervjuas och kartor skall ritas. Sen bör man vara beredd att de knackar på dörren för att kolla upp att allt stämmer. Du kanske kom lindrigt undan med enbart en fråga...


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

DO, Diskrimineringsombudsmannen givetvis!

Ska svenskar som begår brott i utlandet kunna lagföras i Sverige så måste man givetvis även kunna anmäla detta och liknande fall till DO och få ett saftigt skadestånd från den svenska staten för denna grova kränkning!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm det ........skapar bara mer problem nästa gång du besöka.


Skickat från min iPad med Tapatalk

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja bråka med myndigheter om en sådan sak kan bara straffa dig själv. Ta en öl och glöm bort det som hänt !

 

Du kan istället riskera att få polis och immigration emot dig och det, om något, är inget man vill råka ut för i Thailand !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Börja bråka med myndigheter om en sådan sak kan bara straffa dig själv. Ta en öl och glöm bort det som hänt !

 

Du kan istället riskera att få polis och immigration emot dig och det om något är inget man vill råka ut för i Thailand !

Du glömde militären :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Niro:

Frun och jag var idag iväg för att för första gången göra en TM30 rapportering. Det är något vi normalt inte bryr oss om, eftersom jag i vanliga fall aldrig har något med Immigration att göra under den tid jag är i Thailand. Men nu behövdes det och dessutom en månad efter min ankomst till landet. Så det blev såklart 1600 i böter.

Medans Immigration gubben tittar igenom papperna, säger han till min fru -Du har samma efternamn som personen som ska bo hos dig. Är det din pappa?
Jag känner mig grovt förorättad och känner att jag måste reagera. Till vilken instans vänder jag mig bäst för att få upprättelse i det här fallet?

Följdfråga: Vad är åldersskillnaden mellan dig och din fru?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Niro:

Frun och jag var idag iväg för att för första gången göra en TM30 rapportering. Det är något vi normalt inte bryr oss om, eftersom jag i vanliga fall aldrig har något med Immigration att göra under den tid jag är i Thailand. Men nu behövdes det och dessutom en månad efter min ankomst till landet. Så det blev såklart 1600 i böter.

Medans Immigration gubben tittar igenom papperna, säger han till min fru -Du har samma efternamn som personen som ska bo hos dig. Är det din pappa?
Jag känner mig grovt förorättad och känner att jag måste reagera. Till vilken instans vänder jag mig bäst för att få upprättelse i det här fallet?

Skit i det han va bara avundsjuk för att du hade en ung och snygg fru 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev uptoyou:

Följdfråga: Vad är åldersskillnaden mellan dig och din fru?

Spelar egentligen ingen roll. Jag var aldrig med in på kontoret och den trevliga immigration gubben skojade bara lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Niro:

Spelar egentligen ingen roll. Jag var aldrig med in på kontoret och den trevliga immigration gubben skojade bara lite.

Du stod utanför och hörde aldrig vad tjänstemannen sa?

Kanske din fru börjar inse nackdelen med en gammal stofil till husband :D 

ps. ta det som ett varningstecken av din fru och ej som en förolämpning av random tjänsteman på Immigrationen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Niro:

Frun och jag var idag iväg för att för första gången göra en TM30 rapportering. Det är något vi normalt inte bryr oss om, eftersom jag i vanliga fall aldrig har något med Immigration att göra under den tid jag är i Thailand. Men nu behövdes det och dessutom en månad efter min ankomst till landet. Så det blev såklart 1600 i böter.

Medans Immigration gubben tittar igenom papperna, säger han till min fru -Du har samma efternamn som personen som ska bo hos dig. Är det din pappa?
Jag känner mig grovt förorättad och känner att jag måste reagera. Till vilken instans vänder jag mig bäst för att få upprättelse i det här fallet?

Metoo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Immigrationstjänstemannen tog en chans att vara spydig/ofin eller var han avundsjuk på att en gammal stöt funnit en ung och (kanske) vacker fru.:D

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev evert 1:

Immigrationstjänstemannen tog en chans att vara spydig/ofin eller var han avundsjuk på att en gammal stöt funnit en ung och (kanske) vacker fru.:D

Nu såg han ju inte Herrn i förhållandet, han såg ju bara personnummer, och skulle jag se en Andersson född 52 och en Andersson född 85 så skulle jag säkert fråga samma :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Niro:

Frun och jag var idag iväg för att för första gången göra en TM30 rapportering. Det är något vi normalt inte bryr oss om, eftersom jag i vanliga fall aldrig har något med Immigration att göra under den tid jag är i Thailand. Men nu behövdes det och dessutom en månad efter min ankomst till landet. Så det blev såklart 1600 i böter.

Medans Immigration gubben tittar igenom papperna, säger han till min fru -Du har samma efternamn som personen som ska bo hos dig. Är det din pappa?
Jag känner mig grovt förorättad och känner att jag måste reagera. Till vilken instans vänder jag mig bäst för att få upprättelse i det här fallet?

Skulle tro att du fattar om du tittar dej i spegeln och sen ta det som en man

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Skulle tro att du fattar om du tittar dej i spegeln och sen ta det som en man

Du som 3-4v turist har väl ändå 0koll i det med Immigration, eller är du expert här också utan att ens ha besökt Immigratinen?

Det är lite Leifen över dig, men ni bor ju nästgårds.........

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Skulle tro att du fattar om du tittar dej i spegeln och sen ta det som en man

Fredagen är här :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

TS skrev att BÅDE han och frun var på  immigration, förstår inte vad Cavemannen menar med sitt uttalande?

Vill du förklara i klarspråk?

För övrigt tror jag inte du Cavemannen är tillräckligt kvalificerad till en sådan befattning som en immigrationsbyråkrat innehar:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Trident:

Fredagen är här :D 

Ormen har korkat upp en ny dunk :rap:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

TS skrev att BÅDE han och frun var på  immigration, förstår inte vad Cavemannen menar med sitt uttalande?

Vill du förklara i klarspråk?

För övrigt tror jag inte du Cavemannen är tillräckligt kvalificerad till en sådan befattning som en immigrationsbyråkrat innehar:big_smile:

Jag kan erkänna både här och nu,NEJ! jag såg deras arbetsmiljö sist på Jomtien, jag sa direkt näänäääää......

Jag KRÄVER eget rum, varmt kaffe 24/7 dubbla skärmar, och minst 1st erfaren backup! thats it! alla kan göra "karriär" om ni är tuffa nog, bara go...... ;-) och sen LÖNEN........

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Du som 3-4v turist har väl ändå 0koll i det med Immigration, eller är du expert här också utan att ens ha besökt Immigratinen?

Det är lite Leifen över dig, men ni bor ju nästgårds.........

Har väl inget att göra om jag besöker Thai 1 mån eller fem. Besöket på immigration tyckte dom att han såg gammal ut kanske Pappa

Vet inte vad som skiljer i år på dom men dom på Immigration tyckte det såg konstigt ut. kan ju ibland skilja 30 år och mer, hon 25 han 65

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Har väl inget att göra om jag besöker Thai 1 mån eller fem. Besöket på immigration tyckte dom att han såg gammal ut kanske Pappa

Vet inte vad som skiljer i år på dom men dom på Immigration tyckte det såg konstigt ut. kan ju ibland skilja 30 år och mer, hon 25 han 65

MISStag igen?

TS. skrev:"Jag var aldrig med in på kontoret och den trevliga immigration gubben skojade bara lite."

 

Men det kanske var Ironi...?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Nu såg han ju inte Herrn i förhållandet, han såg ju bara personnummer, och skulle jag se en Andersson född 52 och en Andersson född 85 så skulle jag säkert fråga samma :D 

 

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Har väl inget att göra om jag besöker Thai 1 mån eller fem. Besöket på immigration tyckte dom att han såg gammal ut kanske Pappa

Vet inte vad som skiljer i år på dom men dom på Immigration tyckte det såg konstigt ut. kan ju ibland skilja 30 år och mer, hon 25 han 65

Men ni tycker lika.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev evert 1:

TS skrev att BÅDE han och frun var på  immigration, förstår inte vad Cavemannen menar med sitt uttalande?

Vill du förklara i klarspråk?

För övrigt tror jag inte du Cavemannen är tillräckligt kvalificerad till en sådan befattning som en immigrationsbyråkrat innehar:big_smile:

Helt rätt den gubben är inte kvalificerad till nåt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...