Jump to content
IGNORERAD

Besikta mc?


copterfan

Recommended Posts

Hej på er.

Hittade ingen tråd om detta.

Alltså...min fråga är om jag måste besikta vår Honda Wave 110 varje år då man kommer ner? 400 bath för 3 minuters arbete???? Kolla bromsar o lysen och övrigt okulärt.

Har aldrig sett annat än bilar på det stället som sköter detta. Det är ett ställe nära Transportation Office här i Rayong.

Frugan tjatar om att detta måste göras varje år. Skattekvittot är ju ok att det sitter ett aktuellt på plats varje år.

Men besiktningen känns lite overkill tycker jag 😒

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev copterfan:

Hej på er.

Hittade ingen tråd om detta.

Alltså...min fråga är om jag måste besikta vår Honda Wave 110 varje år då man kommer ner? 400 bath för 3 minuters arbete???? Kolla bromsar o lysen och övrigt okulärt.

Har aldrig sett annat än bilar på det stället som sköter detta. Det är ett ställe nära Transportation Office här i Rayong.

Frugan tjatar om att detta måste göras varje år. Skattekvittot är ju ok att det sitter ett aktuellt på plats varje år.

Men besiktningen känns lite overkill tycker jag 😒

Bra fråga :) Vi har haft vår Wave 110i några år men aldrig besiktat den. Skatt och försäkring betalar vi såklart, och den servas också regelbundet.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev copterfan:

Hej på er.

Hittade ingen tråd om detta.

Alltså...min fråga är om jag måste besikta vår Honda Wave 110 varje år då man kommer ner? 400 bath för 3 minuters arbete???? Kolla bromsar o lysen och övrigt okulärt.

Har aldrig sett annat än bilar på det stället som sköter detta. Det är ett ställe nära Transportation Office här i Rayong.

Frugan tjatar om att detta måste göras varje år. Skattekvittot är ju ok att det sitter ett aktuellt på plats varje år.

Men besiktningen känns lite overkill tycker jag 😒

5 år och äldre ska besiktigas varje år. 

15 minuter sedan, skrev uptoyou:

Bra fråga :) Vi har haft vår Wave 110i några år men aldrig besiktat den. Skatt och försäkring betalar vi såklart, och den servas också regelbundet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

5 år och äldre ska besiktigas varje år. 

 

Och vad betalar ni för denna besiktning??

Vilka är det som kan utföra denna besiktning, t.ex. i mitt fall Rayong??

Link to comment
Dela på andra sajter

100kr, är det något att bråka om. Sen är det väl bra att de kollar lite på bromsar och så, för det klagas så mycket på hur dåligt och farligt det är på vägarna i Thailand, så att de tar 100kr för att kolla folks bromsar tycker jag är överkomligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev copterfan:

Hej på er.

Hittade ingen tråd om detta.

Alltså...min fråga är om jag måste besikta vår Honda Wave 110 varje år då man kommer ner? 400 bath för 3 minuters arbete???? Kolla bromsar o lysen och övrigt okulärt.

Har aldrig sett annat än bilar på det stället som sköter detta. Det är ett ställe nära Transportation Office här i Rayong.

Frugan tjatar om att detta måste göras varje år. Skattekvittot är ju ok att det sitter ett aktuellt på plats varje år.

Men besiktningen känns lite overkill tycker jag 😒

 Tror att de har "skämtat med dig aprillo".  Har för mig att det kostar under hundringen (60 baht nånting) att göra MC-besiktningen. Sen tillkommer ju skatt och försäkring. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev copterfan:

Och vad betalar ni för denna besiktning??

Vilka är det som kan utföra denna besiktning, t.ex. i mitt fall Rayong??

Fråga där du skall betala skatten. I mitt fall i Udon Thani var dom tvärs över gatan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/20/2017 at 19:10, skrev copterfan:

Och vad betalar ni för denna besiktning??

Vilka är det som kan utföra denna besiktning, t.ex. i mitt fall Rayong??

Kommer inte ihåg. Men bara småpengar.

Först bes sen försäkring sen skattelappen. Har nåt i bakhuvudet att det hela gick på 900. Men kan ha helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Polarn kom förbi på en kaffe med nyren & besikt gick riktigt bra !

IMG_20180531_194531.JPG

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev svampen:

Polarn kom förbi på en kaffe med nyren & besikt gick riktigt bra !

IMG_20180531_194531.JPG

Gick den igenom med det V&H blåset…?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...