Jump to content
IGNORERAD

Med på Resan ?


svampen

Recommended Posts

Ja vad brukar Ni ta med Er på Resan till Thailand?????

Själv åker det med lite Senap,Kaviar,Körv,Zoega kaffe & lite andra matprodukter.

Samarin åker med ochså

Samt Nedan !!!!!!!

image.thumb.png.88aac58c0f405dd50e610d56f17ebff0.png

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • Mankan

    9

  • samet

    7

  • Boa52

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kräftor, ost, knäckebröd, chokladgodis, kött (rådjur, älg), rödvin, whiskey (Inhandlas taxfree)

Fru och barn brukar också slinka med :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som nämnts i tråden finns att köpa i Thailand utom rådjur.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Allt som nämnts i tråden finns att köpa i Thailand utom rådjur.

Mollbergs Blandning Zoega , Johnnys starka senap , Robertssons rökta Wienerkorv , Ansjovis Lysekil , Ishavsräkor Vore tacksam om Du

kan tala om vart jag kan köpa dessa produkter slipper jag ju släpa på det ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara min laptop, en bok, resehandlingar, div kort, bankdosa, telefon och resevalutor i reserv i några olika valutor. Över 7kg är en grov felplanering.

 

Jag hittar det jag vill ha på plats till lägre pris oftast.  

Blir jag allt för sugen på svensk mat åter jag hem :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev leifen:

Bara min laptop, en bok, resehandlingar, div kort, bankdosa, telefon och resevalutor i reserv i några olika valutor. Över 7kg är en grov felplanering.

 

Jag hittar det jag vill ha på plats till lägre pris oftast.  

Blir jag allt för sugen på svensk mat åter jag hem :) 

När jag är sugen på Falang mat typ. handlar jag alltid på https://www.siammakro.co.th/en/index.php#Home

 

Finns så mycket färdikryddad infryst bara att steka på när suget blir förstort.:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par burkar sill till äggmackorna till frukost och en eller två paket lingongrova

 

Sen finns det mesta att köpa lokalt. Bor ju bara 10km från Olearys i Ban Phe dessutom

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev GreenValley:

Det blir dyrt att köpa nya golfklubbor varje vinter.

Jag har ett set stående på plats. Väldigt smidigt. Förr stod mina klubbor på scandalic. Fungerade också

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag köper med mig är några påsar Turkisk Peppar till grabbarna på Sweethearts. 

 

Men på framtida resor ska jag se till ha ha ett boende med micro så att jag kan fixa havregrynsgröt. Så då tar jag med mig havregryn hemifrån då jag inte vet om det finns i Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pulver.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tar med mig diverse kvalitets grejer till racercykeln. Några Schwalbe slanglösa däck, ett par Connex kedjor mm. mm.

Jovisst, detta går att skaffa i Thailand. Men extremt mycket högre pris. Jag handlar sådant på nätbutiker i Tyskland.

Tyskpriserna är bra mycket lägre än i Sverige.

Tog för övrigt även med mig cykeln hit för 3 år sedan. Samma sak med cyklar, mycket dyrare i Thailand än i Europa.

Kostade inte en spänn att ta på flyget.

 

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Kaviar o ansjovis.. Tjejens dotter har packat ner grillkryddor o glaze ,, Hon vill bjuda släkten på en grillkväll med mig som grillare..

Tänkte köpa en gjutjärnsgryta till svärmor men e så jävla tungt så får se om man hittar någon där nere..

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Allt som nämnts i tråden finns att köpa i Thailand utom rådjur.

Men ack så smidigt att ha med sig, sen har jag inte funnit någon riktigt bra falukorv, senap, ansjovis, inlagd, sill, blodpudding bara till tex....samt att det är rätt dyrt, så varför inte bära 30-40kg när det passar?

För att inte tala om snus nu i dessa dagar, blir att ladda på där nästa resa....du har rätt, finns snus....men inte riktigt lika bra, iaf inte påssnus.

För övrigt så funderar jag på att börja med lös, det e ju tämligen enkelt att göra själv och råvaran och tillbehören finns ju lokalt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev biker:

Tar med mig diverse kvalitets grejer till racercykeln. Några Schwalbe slanglösa däck, ett par Connex kedjor mm. mm.

Jovisst, detta går att skaffa i Thailand. Men extremt mycket högre pris. Jag handlar sådant på nätbutiker i Tyskland.

Tyskpriserna är bra mycket lägre än i Sverige.

Tog för övrigt även med mig cykeln hit för 3 år sedan. Samma sak med cyklar, mycket dyrare i Thailand än i Europa.

Kostade inte en spänn att ta på flyget.

 

mvh

biker

 

Har faktiskt funderat på det med att ta med en cykel, vart inne i storstan och kikat, men tycker de verkar hysteriskt dyra, eller av crappig kvalité 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Abercrombie:

Det enda jag köper med mig är några påsar Turkisk Peppar till grabbarna på Sweethearts. 

 

Men på framtida resor ska jag se till ha ha ett boende med micro så att jag kan fixa havregrynsgröt. Så då tar jag med mig havregryn hemifrån då jag inte vet om det finns i Pattaya?

Jag brukar köpa havregryn på Big C , på Pattaya klang oftast.  Sen lägger jag havren i en skål bara och häller över kokande vatten, kör aldrig i micro

fastän jag har.  Tycker det funkar kanon. Salt, russin, sunflower seeds tillsätts.

Har inte kollat priset i Thailand kontra Sverige, det kanske man skulle göra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...